Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 226
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 223

مدیرعامل: به دلیل سیاست های شرکت، حجم عظیمی از کانسنگ معادل بیش از نیاز دو سال در کارخانه فرآوری دپو شده است و توقف های احتمالی هیچ گونه تاثیری بر تولید و فروش طلا در مجموعه پویا زرکان ندارند.

پایان محدودیت ها در «فزر» ؛ اعلام وضعیت عادی در استخراج و تولید و فروش

بورس24 : «فزر»، نماد طلایی بازار سرمایه ایران امروز با رشد حدود 2 درصدی قیمت معامله می شود. البته اخیرا حاشیه هایی درباره این نماد ایجاد شده بود که شرکت توانست به سرعت آن را حل کند.

شرکت پویا زرکان آق دره در آخرین روز کاری هفته گذشته خبر ایجاد موانع و توقف عملیات در معدن خود را در کدال منتشر کرد و در اولین روز کاری این هفته خبر بازگشت تولید به روال عادی را در سامانه کدال افشا کرد. در این خصوص مصاحبه ای با ابوالفضل رستمخانی مدیرعامل این شرکت انجام داده ایم.

*وضعیت تولید شرکت پویا زرکان در حال حاضر چگونه است؟

عملیات حمل در معدن شرکت پویا زرکان به دلیل ایجاد مانع توسط عده ای و بنا به درخواست مردم و مراجع قانونی با هدف حفظ سلامت جانی نیروی انسانی و اموال شرکت، به صورت موقت و برای چند روز متوقف شد که پس از رفع موانع، از روز گذشته از سر گرفته شده است. همچنین از مقامات و مسئولین منطقه و استان از جمله نیروهای نظامی، امنیتی، مقامات قضائی، فرمانداری و نماینده محترم مجلس شهرستان تکاب، به ویژه دادستان محترم که کمک شایانی در بازگشت آرامش و آغاز مجدد تولید در این شرکت بورسی نموده اند، تشکر و تقدیر می کنیم.

*توقف تولید، چه اثری بر تولید و فروش شرکت دارد؟

توقف در معدن صورت گرفته است. در حالی که تولید کنسانتره و شمش طلا در شرکت های تابعه فرآوری و استحصال در حال انجام است. به دلیل سیاست های شرکت، حجم عظیمی از کانسنگ معادل بیش از نیاز دو سال در کارخانه فرآوری دپو شده است و توقف های احتمالی هیچ گونه تاثیری بر تولید و فروش طلا در مجموعه پویا زرکان ندارند. در عین حال ظرفیت ماشین آلات شرکت در معدن به میزانی بالا است که در حدود 7 ماه فعالیت، کانسنگ مورد نیاز برای یکسال تامین می گردد، لذا توقفات این گونه، نه تنها تاثیری بر تولید و فروش محصول نهایی ندارد، بلکه با همت و تلاش نیروی انسانی قابل جبران است.

فزر

*شرکت اخیرا پروانه بهره برداری تراورتن اخذ کرده است، تولیدات این معدن چه زمانی آغاز می شود؟

معدن سنگ تراورتن در منتها الیه جنوب غربی محدوده طلا واقع شده است و از آن منفک و پروانه بهره برداری جدید صادر شده است و معافیت مالیاتی آن اخذ شده است. این معدن بیش از ٢ کیلومتر مربع مساحت دارد. در یک پروانه مستقل، ذخیره ای بالغ بر ٤٢٠ هزارتن قطعی و ٨٢٠ هزار تن احتمالی برای این معدن صادر گردید. تراورتن موجود در معدن به رنگ سیلور است و یکی از با کیفیت ترین و ارزشمندترین تراورتن های موجود در کشور می باشد. سنگ تراورتن این شرکت قابلیت صادرات داشته  و شرکت در حال رایزنی با شرکتهای ایتالیایی در این خصوص است. در حال حاضر، شرکت پیگیر اخذ مجوزات و رفع مشکلات برای آغاز استخراج است. برنامه شرکت استفاده از پیمانکاران و استخراج کوپ و ارسال سنگ استخراجی به واحدهای فرآوری است که زیر ظرفیت فعالیت می کنند که تعدادی واحد در منطقه فعال هستند. برنامه آتی شرکت، خرید ماشین آلات و تجهیزات بروز با تکنولوژی روز و تحت لیسانس است تا بتوانیم تمام عملیات را در شرکت پویا زرکان انجام داده و ارزش افزوده بالاتری عاید شرکت شود.

*برآورد سودآوری این معدن چقدر است؟

براساس برآورد صورت گرفته از قیمت های منطقه و جهانی، انتظار داریم تا معدن تراورتن سالانه حدود ٥ تا ٨ میلیون دلار سودآوری برای شرکت داشته باشد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24