Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

رضوانی گفت: عوامل داخلی و خارجی اثرگذار بر بازار سرمایه، تعدد پیدا کرده و در حال حاضر، سرمایه گذاری بر سهام کوچک پیشنهاد می شود.

کارشناس بازار سرمایه در برنامه زنده چبورس تاکید کرد؛ سودآوری سهام کوچک

بورس24 : رضوانی گفت: عوامل داخلی و خارجی اثرگذار بر بازار سرمایه، تعدد پیدا کرده و در حال حاضر، سرمایه گذاری بر سهام کوچک پیشنهاد می شود.

احیای انتظارات برجامی

مهران رضوانی کارشناس بازار سرمایه سه شنبه(29 شهریور) در برنامه زنده چبورس با تاکید بر روند و عوامل تاثیرگذار داخلی و خارجی بر بازار سرمایه به علاقمندان و مخاطبان بورس24 اظهار داشت: هرچند از سوی برخی مقامات در خصوص مذاکرات برجام گفته شده که به بن بست خورده اما آقای باقری اعلام کرد؛ طرفین منتظر  پاسخ ایران بوده و با مذاکره کننده اتحادیه اروپا دیداری خواهد داشت. همین سخن منجر شد تا تحولات را شاهد باشیم.

رضوانی ادامه داد:همچنین انتظار می رود که بعد از سخرانی رییس جمهوری ایران، افت دلار را شاهد باشیم.

واکنش صعودی

وی با اشاره بر اینکه شاخص کل به یک سطح مهم دست پیدا کرده  گفت: این امکان وجود دارد که شاخص به این سطح رسیده و بازار واکنش صعودی نشان دهد.

رضوانی یادآور شد: شکستن این سطح بسیار ناامید کننده خواهد بود.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره بر اینکه شاخص در کانال نزولی حرکت دارد تصریح کرد: اما این سطح جای بسیار مهمی به شمار می رود.

صعودهای تاریخی دلار

رضوانی درباره روند حرکتی بازار ارز اظهار داشت: دلار به سمت 33 هزار تومان در حال حرکت است و اگر این حد را بگذراند، صعودهای تاریخی خواهد کرد. همچنین طلا حرکت صعودی خود را با روند دلار همسو کرده و گارد صعودی دارد.

وی یادآور شد: افت های بازار بسیار زیاد شده و بیشترین ورودها به صندوق های با درآمد ثابت است. این نشان می دهد که سرمایه گذاران و معامله گران همچنان به صعود بازار امید ندارند.

رضوانی با مد نظر قرار دادن عدم کفایت نقدینگی در بازار سرمایه گفت: از سویی دیگر و به دلیل نبود نقدینگی کافی برای سهام بزرگ، رفتن به سراغ این سهام پیشنهاد نمی شود و بهتر است در سبد معاملات، به سهام کوچک نیز بخشی اختصاص داده شود. همچنین گرفتن سود از سهام کوچک بسیار منطقی به شمار می رود.

عوامل برون مرزی اثرگذار

این کارشناس بازار سرمایه شرایط بازار در نمیه دوم سال را سخت ارزیابی کرد و گفت: برای نیمه دوم سال، ارزش و  نرخ های جهانی بسیار مهم است . از سویی اگر بالا رفتن نرخ بهره  نیز ادامه پیدا کند، بنابراین افق روشنی دیده نمی شود.

نتیجه مذاکرات برجام بسیار مهم است و اگر توافقی اخذ شود، گروه برجامی حتی با افزایش قیمت های جهانی نیز، روند صعودی خواهد داشت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24