Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24 : طی روزهای گذشته صندوق توسعه بازار سرمایه از انتشار اوراق تبعی برای تامین مالی خود خبر داد. از آنجایی که صندوق های با درآمد ثابت حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار دارند ، انتشار این اوراق و فروش آن به صندوق ها برای صندوق توسعه بازار سرمایه بستری را فراهم خواهد کرد که با تامین مالی ۲۲۰۰میلیارد تومانی خود از فیکس اینکام ها به تکالیف سازمان بورس جامه عمل بپوشاند و به بازار کمک کند...

جزئیات طرح خرید اوراق تبعی توسط صندوق ها اعلام شد

بورس24 : طی روزهای گذشته صندوق توسعه بازار سرمایه از انتشار اوراق تبعی برای تامین مالی خود خبر داد.

از آنجایی که صندوق های با درآمد ثابت  حدود ۵۰۰ هزار میلیارد تومان نقدینگی در اختیار دارند ، انتشار این اوراق و فروش آن به صندوق ها برای صندوق توسعه بازار سرمایه بستری را فراهم خواهد کرد که با تامین مالی ۲۲۰۰میلیارد تومانی خود از فیکس اینکام ها به تکالیف سازمان بورس جامه عمل بپوشاند و به بازار کمک کند.

از سویی دیگر صندوق های فیکس اینکام هم با این روش به حد نصاب قانونی خود برای نگهداری سهام می‌رسند.

صندوق سرمایه گذاری مشترک توسعه بازار با هدف تامین مالی از روز سه شنبه ۱۹ مهر عرضه اوراق اختیار فروش تبعی بر روی سهام شرکت های ایران خودرو ، سایپا ؛ پالایش نفت بندر عباس ، پتروشیمی پارس ، مخابرات ایران ، پالایش نفت اصفهان ،  پالایش نفت تهران ، سرمایه گذاری تامین اجتماعی ، ملی صنایع مس ، فولاد مبارکه ، بانک تجارت ، بانک ملت ، بانک صادرات ، بانک پارسیان و ارتباطات سیار ایران را آغاز کرده است.

قادر  معصومی  مدیر صندوق توسعه بازار سرمایه در خصوص انتشار اوراق تبعی تامین مالی و تفاوت آن با بیمه سهام به خبرنگار بورس24 گفت: تامین مالی این است که شما به‌جای این که از بانک‌ها تسهیلات بگیرید از بازار منابعی که در صندوق‌های با درآمد ثابت بلاتکلیف مانده است، استفاده کنید.

وی گفت:   ما صندوق‌های با درآمد ثابت را انتخاب کرده‌ایم به دلیل این که  درصدی از این‌ اوراق را برای رعایت نصاب سهام‌شان خریداری می‌کنند. در واقع ریسک خرید سهام به صندوق منتقل نمی‌شود و  این اوراق را خریداری می‌کنند.

وی گفت:  با انتشار این اوراق صندوق ها درصد بازدهی سالانه می‌گیرند، ما هم نقدینگی به دست می آوریم و  به تکالیفی که از طرف سازمان تعیین شده است، عمل می کنیم.

به گفته وی، اوراق تبعی ۲ نوع است، یکی تامین مالی و دیگری بیمه‌ای است، بیمه‌ای به این حالت است که شما با یک درصد مشخصی( هر شرکت یا ناشری آن درصد را مشخص می‌کند و یک سال بعد یا ۶ ماه بعد) ورقه بهادار را با قیمتی مشخص می فروشد و  اختیار فروش به شخص داده شده و یا اختیار خرید هم از شخص گرفته می‌شود. معمولا  بیمه سهام  به بازار می گوید حد ارزندگی سهام چه میزان  است.

معصومی گفت: اوراقی که منتشر کرده‌ایم تامین مالی است، گرچه به نوعی به بازار این بازخورد را می‌دهد که سهام ارزنده است که با این قیمت‌ها اوراق را منتشر می‌کنیم، ولی هدف اصلی آن طرح تامین مالی است.

وی افزود: صندوق توسعه بازار،براساس پرتفوی خود این سهام را انتخاب کرده ‌است،  اوراقی که منتشر شده است را سال‌های گذشته را برررسی کردیم و به یک جمع‌بندی توسط هیئت مدیره رسیدیم که این اوراق را منتشر کنیم.

وی گفت : در مورد انتشار اوراق تبعی بیمه سهام ، خود ناشر یا سهامدار عمده آن ناشر باید با توجه به  تکلیفی که در بازار احساس می‌کند، از این ابزار استفاده کند،ارزندگی سهام به سطحی رسیده که می‌توانند از این ابزار استفاده کنند.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24