Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش موسوم به کیش اینوکس، محمد رحیمی پور، مدیر مالی پتروشیمی بوعلی سینا با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت گفت: در آبان سال ۹۹ سهم «بوعلی» با ارزش ۴۱۴۰ تومان در بازار سرمایه عرضه شد و اکنون تا پیش از بسته شدن نماد به دلیل افزایش سرمایه ، قیمت سهم به حدود ۹۵۰۰ تومان رسیده است...

زمان بازگشایی نماد پتروشیمی بوعلی اعلام شد

بورس24 : در حاشیه نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی کیش موسوم به کیش اینوکس، محمد رحیمی پور، مدیر مالی پتروشیمی بوعلی سینا با ارائه گزارشی از عملکرد شرکت گفت: در آبان سال ۹۹ سهم «بوعلی» با ارزش ۴۱۴۰ تومان در بازار سرمایه عرضه شد و اکنون تا پیش از بسته شدن نماد به دلیل افزایش سرمایه ، قیمت سهم به حدود ۹۵۰۰ تومان رسیده است.

وی در ادامه با اشاره به افزایش سود «بوعلی» در ۴ سال گذشته  گفت: در سال ۹۷، میزان سود شرکت پتروشیمی بوعلی سینا ۲۲۰ میلیارد تومان بود که با سیاست‌گذاری‌های انجام شده، میزان سود در سال بعد یعنی سال ۹۸ حدود ۴ برابر افزایش یافت و در سال ۹۹ به ۲۱۰۰ میلیارد تومان رسید و با استمرار افزایش تولید و در راستای سند چشم‌انداز ۴ ساله شرکت، این سود در سال ۱۴۰۰ به بیش از ۳۶۵۰ میلیارد تومان رسید.

رحیمی‌پور در خصوص  در ۶ ماهه حسابرسی نشده شرکت گفت: در نیمه اول سال ۱۴۰۱،  ۸۰ درصد پیش بینی سود محقق شده و امیدواریم این روند تا پایان سال ادامه یابد.

مدیرمالی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا افزود: میزان فروش مجتمع در ۶ ماهه  سال جاری بیش از ۱۴۰ درصد بیشتر از  فروش در ۶ماهه سال ۱۴۰۰ بوده و در این مدت تولید شرکت نیز به ۱۱۶ درصد ظرفیت اسمی رسیده که یک رکورد تازه در دوران فعالیت مجتمع به حساب می‌آید.

معافیت ۱۰ ساله در راه است

وی در پاسخ به سوال خبرنگار بورس24 مبنی بر معافیت های مالیاتی شرکت گفت:  فعلا" معافیت‌های مالیاتی پابرجاست و ما به دنبال معافیت مالیاتی ۲۰ سال هستیم که اگر موافقت شود به مدت ۱۰ سال دیگر معاف از مالیات خواهیم بود.

رحیمی پور در خصوص بازگشایی نماد شرکت گفت: در حال انجام مراحل اداره ثبت افزایش سرمایه هستیم و احتمالا" تا دو هفته آینده نماد بازگشایی خواهد شد.

در ادامه نشست اردلان صداقت زاده،  مدیر بازرگانی شرکت پتروشیمی بوعلی سینا با تشریح آخرین وضعیت پروژه‌ پارازایلین گفت: درکنار بهره‌برداری از واحد شیرین‌سازی و مخزن ۲۰۰۱C، بازسازی و بهسازی واحد پارازایلین یکی از پروژهای اساسی پتروشیمی بوعلی سینا است که در مراحل پایانی قرار دارد و پیش بینی می‌شود در آبان سال‌جاری عملیات نصب به صورت کامل به پایان برسد و به مرحله پیش راه‌اندازی وارد شویم.

افزایش ۵۰ میلیون دلار به سود" بوعلی"

وی  با اشاره به تاثیر راه‌اندازی واحد پارازایلین در سود شرکت گفت: با محاسباتی که بر اساس نرخ محصولات واحد PX طی سال‌های گذشته داشته‌‌ایم، پیش‌بینی ما این است که با راه‌اندازی واحد، حداقل سالانه ۵۰ میلیون دلار به سود شرکت افزوده شود.

 صداقت زاده در خصوص سایر طرح های توسعه شرکت گفت: در مراحل پایانی مطالعات طرح توسعه‌ پتروشیمی بوعلی سینا قرار داریم و موافقت‌های اولیه طرح نیز اخذ شده که بر اساس خوراک و ظرفیت تولید مجتمع این طرح اجرایی خواهد شد.

وی گفت: با راه‌اندازی واحد پارازایلین ظرفیت تولید بنزن در مجتمع نیز افزایش خواهد یافت و در کنار آن برنامه‌هایی نیز برای افزایش تولید بنزن در دست مطالعه داریم که پس از نهایی شدن طرح‌های توسعه اطلاع رسانی آن صورت خواهد گرفت.

برای مشاهده سایت خبرگزاری اقتصاد آنلاین بورس بیست و چهار روی لینک کلیک کنید↪️

برای دیدن جدیدترین اخبار تحلیل بیت کوین روی لینک کلیک کنید.↪️

برای اطلاع از کف قیمتی نماد های بورسی روی لینک کلیک کنید.↪️

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • علی نوروزی
    علی نوروزی

    بادرود سهم بسیار خوبی هست البته بلند مدت

    1 سال پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24