Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

پاسخ یک عضو هیات مدیره ؛ نه

برنامه جدید «شتران» ؛ خرید «شازند» به جای «فارس»؟

بورس24 : در روز 8 آبان 401 بلوک 12 درصدی هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس،  برای دومین بار رقابت شد و دو خریدار هلدینگ شامل سرمایه گذاری اهداف( وابسته به صندوق بازنشستگی نفت) و پالایش نفت تهران با هم به رقابت نشستند که در نتیجه این هماورد «اهداف» پیروز میدان شد.

البته خرید این بلوک توسط پالایشگاه تهران حواشی زیادی به دنبال داشت و مدید عامل «شتران» هم در مجمع هفته گذشته رسما" اعلام کرد : تمایلی به این واگذاری نداشته و همه چیز را به هیات مدیره سپرده است.

قیمت پایه  هر سهم بلوک 12 درصدی فارس براساس نرخ بازاری هر سهم براساس نرخ تابلو در 21 شهریور به علاوه 90 درصد اضافه ارزش (پریمیوم)  1397 تومان درنظر گرفته شده بود، اما  این رقم در جریان رقابت دو خریدار به 1548 تومان رسید.

گرچه پالایشگاه تهران هم به عنوان یک رقیب سر سخت این رقابت را ادامه داد و به نتیجه مطلوب خود نرسید، ولی همچنان خرید در صنعت پتروشیمی را در سر می‌پروراند تا جایی که طبق  آنچه که در گذشته مطرح شد، با قوت گرفتن فروش پتروشیمی شازند توسط " وبانک" پالایشگاه تهران مستعد و خریدار ردیف اول این بلوک بود که البته این موضوع تکذیب شد.

پیش از این نیز، فریدون ورشو ساز، معاون مالی پالایشگاه تهران در خصوص خرید پتروشیمی شازند به  بورس24 گفته بود: طی ماه های اخیر خرید پتروشیمی شازند مورد بررسی قرار گرفته است و یکی از گزینه های خرید ما این پتروشیمی است.  البته ما به شرایط واگذاری توجه می‌کنیم و سپس وارد مراحل مزایده خواهیم شد در مورد این موضوع خاص هم، به دلیل این که شرایط واگذاری به صورت یکجا و نقد است، برای پالایشگاه امکان پرداخت آن وجود دارد.

وی گفت: به همین دلیل در مزایده ۲۱ شهریور ماه شرکت نخواهیم کرد، شاید در دوره های بعد در صورت واگذاری این سهم و مناسب بودن شرایط واگذاری ، در این مزایده شرکت کنیم.

در همین راستا روز گذشته، محسن موسوی، عضو هیات مدیره پالایشگاه تهران به خبرنگار بورس24 گفت: خرید" شاراک " در دستور هیات مدیره شتران نیست ، موضوع احتمالا" از طریق تاسیس شرکت مشترک میان دو مجموعه برای تامین خوراک و فروش محصول پیگیری می گردد و اقتصاد طرح مدنظر مشخص نیست.

وی گفت: دستور پالایش و پخش مبنی بر شکستن نفتا و تبدیل به بنزین است و صرفه اقتصادی دارد کما اینکه خود پالایشگاه اراک نیز این پروژه را اجرا کرده که همراه با عدم تامین خوراک برای شاراک شده، لذا توجیه پذیری اقتصادی برای شتران می بایست موشکافی گردد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24