Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل: در سال 1402 شاهد نتایج مثبتی خواهیم بود یوسفی زاده گفت: با توجه به سرمایه گذاری هایی که در بخش مراکز داده، از سال 99 تا به اکنون انجام شده می توان اعلام کرد که زمان بهره برداری آسیا تک از این سرمایه گذاری ها فرا رسیده است.

زمان بهره برداری از سرمایه گذاری های آسیاتک فرا رسید

بورس24 : یوسفی زاده گفت: با توجه به سرمایه گذاری هایی که در بخش مراکز داده، از سال 99 تا به اکنون انجام شده می توان اعلام کرد که زمان بهره برداری آسیا تک از این سرمایه گذاری ها فرا رسیده است.

محمدعلی یوسفی ‌زاده‌ مدیرعامل انتقال داده‌های آسیاتک با اشاره به سیاست های توسعه ای و سودسازی این شرکت فناورانه به خبرنگار بورس24 اظهار داشت: با توجه به شرایط حاکم بر فرهنگ مصرفی عموم مردم، میزان و نوع سرمایه گذاری این شرکت، در سال 1402 شاهد نتایج مثبتی به منظور اخذ سود و بهره برداری خواهیم بود.

وی با ذکر مثالی افزود: یکی از بخش هایی که به بهره برداری نزدیک شده را می توان سرمایه گذاری سال 99 در حوزه دیتا سنتر دانست.

یوسفی زاده با تاکید بر اینکه حوزه مراکز داده در ایران با رشد قابل توجهی رو به رو خواهد شد افزود: یک دهه گذشته، سرمایه گذاری در این حوزه نیمی از میزان کنونی امروزه بود، اما با رشدی که مراکز داده از خود نشان دادند، رقابت و تعداد کاربران، افزایش را تجربه کرد بنابراین میزان سرمایه گذاری نیز رشد یافت.

وی تصریح کرد: در شرایطی که واکنش جامعه و مصرف کننده به این حوزه مثبت است؛ بنابراین سرمایه گذاری نیز توسعه یافته و همین امر باعث خواهد شد تا تجهیزات ارتباطی مطلوبی ایجاد و طرح مورد نظر به بهره برداری برسد.

مدیرعامل انتقال داده‌های آسیاتک، افزایش میزان و نفوذ مصرف اینترنت پهن باند سیار و دیتا را از نکات مثبت در مسیر سودآوری طرح ها و سرمایه گذاری های این شرکت فناورانه دانست و تاکید کرد: اجرا و مدیریت این طرح ها عمدتا به طور مستقیم با آسیا تک بوده و حضور بخش خصوصی در این سرمایه گذاری ها به سرعت در اخذ نتیجه منجر شده است.

یادآور می شود؛ چندی پیش یوسفی زاده با اشاره به تاریخچه فعالیت‌های آسیاتک و تبدیل آن از یک مجموعه تک محصولی به چند محصولی در حوزه ارتباطات، خدمات جاری و آتی  این مجموعه را اینگونه معرفی کرد: خدمات پیامک (SMS) و فیبر نوری (FTTx) برای آسیاتک بسیار مهم رزیابی می شود به طوری که  برای آن برنامه‌ریزی روزانه داشته و برای حوزه موبایل ونیز  ورود به آن برنامه داریم و  در حال رایزنی‌های لازم با وزارت ارتباطات هستیم.

همچنین آسیاتک در حوزه TD-LTE یا اینترنت بی‌سیم مشغول ارائه سرویس بوده خدمات شبکه توزیع محتوا (CDN) و Cloud computing  که در شرکت امین آسیا و عصر داده‌ها مشغول ارائه خدمات است و در  موضوعات اینترنت اشیا نیز در مرحله R&D  قرار دارد.

این شرکت ارائه  خدمات VDSL را در برخی مناطق تجربه کرده که به سبب تغییر نرخ ارائه فناوری آن، توسعه در حوزه فیبر را ترجیح می دهد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24