Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بر اساس رای سهامداران سنگ آهن گهر زمین معادل 10 هزار میلیارد تومان سود تقسیم و به هر سهم کگهر نیز 400 تومان تعلق گرفت...

سهامداران «کگهر» بخوانند ؛ این اخبار و اطلاعات در مجمع اعلام شد

بورس24 :  امروز دوشنبه (28 فروردین)، مجمع عمومی فوق العاده شرکت سنگ آهن گهر زمین با حضور بیش از 93 درصد از سهامداران کگهر برگزار شد و هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و اهداف آتی خود قرائت کردند.

بر همین اساس کگهر توانست ماشین انباشت، رول آسیاب غلطتکی، گیربکس خورشیدی مربوط به غلطتک، الکترو موتور با توان 400 تا 1500 کیلو وات را بومی سازد کند و طرح های بومی سازی این مجتمع تولیدی همچنان ادامه دارد.همچنین شرکت معدنی و صنعتی گل زمین توسعه ای همه جانبه ای را کلید زده است که در سال 1403 می تواند شاهد بهره برداری از آنها باشد اتفاقی که منجر به افزایش فروش و سوددهی «کگل» می شود.

کارخانه کنستانتره سازی گهر زمین با ظرفیت 1.7 میلیون تن در سال 1404 افتتاح خواهد شد.

بر اساس نظر هیات مدیره این شرکت ، شرکت سنگ آهن گهرزمین با در اختیار داشتن بزرگترین معدن سنگ آهن خاورمیانه می تواند نقش مهمی در توسعه زنجیره ارزش فولاد داشته باشد.کگهر با افزایش تولید کنسانتره و رکورد زنی در این بخش که حاکی از افزایش برداشت از ذخایر معدنی است، می تواند میزان تولید گندله را هم افزایش دهد.

با افتتاح کارخانه گندله سازی با ظرفیت 5 میلیون تنی توسط گهر زمین به ظرفیت کل کشور نیز 8 درصد اضافه شده است.یادآور می شود؛ معادل 7.1 درصد از سهامی اسمی کگهر به سهامداران خصوصی اختصاص دارد.

همچنین این شرکت،2 کارخانه اسنفجی را در بردسیر احداث می کند.

افزایش تولید آهن اسفنجی و گندله

در این مجمع اعلام شد؛ گهر زمین در سال ۱۴۰۲ افزایش تولید خواهد داشت و افزایش تولید آهن اسفنجی در شرکت‌های زیرمجموعه نیز رقم خواهد خورد.

تولید سالانه 10 میلیون تن کنسانتره و 10 میلیون تن گندله در چشم انداز کگهر قرار دارد.

گهر زمین توانست موفق به اخذ استاندارد محصول کنسانتره و گندله برای اولین بار در کشور شود که حاکی از تولید محصول با کیفیت است.

از سویی دیگر این شرکت در طرح های سرزمین مکران مشارکتی 25 درصدی می کند.

همچنین از سوی مدیران گهر زمین 29 محدوده ارزشمند و سودآور معدنی شناسایی شده و شرکت درصدد حضور در این معادن برآمده است.

کگهر در مزایده ای توانست به مدت 25 سال به همراه 5 شرکت یگر در معدن جانجا حضور پیدا کند.

گل زمین درصدد بوده تا در طرح انتقال آب دریای عمان  مشارکت 15 درصدی را داشته باشد.همچنین این شرکت در تلاش بوده  تا میزان تولید در بخش آهن اسفنجی را در زیر مجموعه خود افزایش دهد.

رکورد زنی تولید کنستانتره

توسعه آهن و فولاد گهر زمین در حال حاضر با 2 کارخانه تولید آهن اسفنجی با ظرفیت سالانه سه و چهار دهم میلیون تن در حال بهره برداری است.

طبق برنامه کگهر میزان تولید آهن اسفنجی در این مجتمع تولیدی به چهار میلیون و ۶۰۰ هزار تن در سال ۱۴۰۲ خواهد رسید.

بهینه سازی مطالعات اجتماعی پهنه جبال بارز توسط سنگ آهن گهر زمین نیز آغاز شده است.

کگهر درصدد ایجاد شرکت بیمه ای بوده تا این امور با سهولت بیشتری انجام شود اما ضوابط قانونی محدودیت هایی را ایجاد کرد و این موضوع هم اکنون با شرکت بیمه امید به صورت مشارکت و قرارداد پیش می رود.

بودجه ای معادل 580 میلیارد ریال توسط سنگ آهن گهر زمین  برای اکتشافات در نظر گرفته شده است.

با افتتاح کارخانه کنسانتره سازی گهر زمین، معادل 30.7 درصد به میزان تولیدی کنستانتره کگهر اضافه خواهد شد.

همچنین کارخانه ای با ظرفیت تولیدی 5 میلیون تن گندله در سال افتتاح شد به طوری که این میزان به سهم گندله سازی  کشور معادل 8 درصد اضافه می کند.

شرکت گهرزمین با افزایش تولید کنسانتره و رکورد زنی در این بخش که حاکی از افزایش برداشت از ذخایر معدنی است ، می تواند میزان تولید گندله را هم افزایش دهد.

بر همین اساس کگهر با افزایش تولید کنسانتره و رکورد زنی در این بخش که حاکی از افزایش برداشت از ذخایر معدنی است ، می تواند میزان تولید گندله را هم افزایش دهد.

احداث نیروگاه

در این مجمع و از سوی هیات عامل کگهر اعلام شد؛ همکاری و مالکیت نیروگاه ارس منوط به تضمین و خود تامین برق محدوده سیرجان تا 3 ماه آینده است.

همچنین تعهدات ارزی سنگ اهن گل گهر انجام شده  و تمامی امور مرتبط با مبادلات ارزی نیز از طریق بانک سپه انجام می شود.

سنگ آهن گهر زمین بیش از هر شرکت و مجتمع تولیدی در حوزه مربوطه به بومی سازی تجهیزات و تکنولوژی اقدام کرده  و همچنان تعدد موضوعات را در دستور کار دارد.

در مجمع امروز کگهر تاکید شد؛ برای استفاده از ظرفیت و امورات پیمانکاری، درصدد ایجاد فضای رقابتی بوده و از طریق مزایده به همکاری با پیمانکار ورود پیدا کرده ولی در صورت صرفه و صلاح شرکت، تنایل داشته و  درصدد است تا برای جلوگیری از انحصار، بعد از بررسی  تایید  صرفه و سود، کگهر خود اجرایی امور را برعهده گیرد.

آغاز فروش اعتباری

یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ و سیاست های کگهر ارتقای کیفیت محصولات تولیدی به شمار می رود که در این زمینه ۱۹ رکورد کیفیت در بخش‌های مختلف شرکت تا پایان سال ۱۴۰۱ به ثبت رسید به طوری که در برنامه های سال جاری طرح هایی  با تاکید بر سود آوری پایدار مد نظر قرار گرفته شده است.

همچنین دستور العملی برای فروش اعتباری محصولات گهر زمین  با سود  و کارمزد مشخصی مدون خواهد شد و برای شرکت منعی در این زمینه وجود ندارد.

از سویی دیگر دستیابی به تجهیزات برای  تولید انبوه دامپتراک همچنان ادامه دارد .کگهر در سال 1401 از این بخش معادل 60 تن تولید به صورت انبوه داشته است.

یادآور می شود؛ سنگ آهن گل گهر در برخی محصولات به خودکفایی در تولیدات رسیده به طوری که در سال گذشته هیچ سنگ آهنی از ایمیدور خریداری نکرد.

افزایش سرمایه بعد از تصویب طرح

با تاکید بر گزارش های این شرکت، کگهر بیشترین عملیات معدنی را در کشور برعهده گرفته و اجرایی کرده است.

سنگ آهن گهر زمین دارای چند طرح توسعه ای و تولیدی بوده که بررسی آنها  برای تصویب در نزد هیات مدیره قرار دارد.

با توجه بر اینکه موضوع آب گیری از باطله کارخانه یک مسله مهم و اساسی  برای این مجتمع تولیدی به شمار می رود؛ بنابر این کگهر درصدد بوده تا  که از سال آینده وارد مدار و فعالیت این حوزه شود.

سنگ آهن گهر زمین درصدد افزایش سرمایه است و اجرای این مهم را منوط به تایید و تصویب چند طرح توسط هیات مدیره می داند زیرا  بخشی از منابع اجرای این طرح ها از آورده نقدی سهامداران تامین خواهد شد.

هیات مدیره سنگ آهن گهر زمین ورود به فعالیت های چند بعدی و چند محصولی را مد نظر قرار دارد و بر حوزه کنستانتره تمرکز کمتری خواهد داشت.

از سویی دیگر جایگاه برتر بیشترین فروش در سال گذشته به کگهر تعلق گرفته و این روند همچنان ادامه می یابد.

یادآور می شود؛ معادل ۲۷۰۰ میلیارد تومان سود این مجتمع تولیدی  در سال گذشته به شمار می رود.

همچنین گهر زمین در سال گذشته نیز معادل یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن گندله صادر کرد.

سود 400 تومانی

قابل ذکر است؛ بارگیری محصولات در بنادر و کشتی ها همچنان از مشکلات و هزینه های عمده حمل و نقلی  گهر زمین محسوب می شود.

با توجه هزینه 50 میلیارد تومانی تاسیس شرکت باشگاه ورزشی کگهر، سهامداران مخالف پرداخت این هزینه بوده و با توجه به نظر منفی شورای راهبردی از وجود این شرکت و باشگاه، مقرر شد؛ اساسنامه این شرکت تغییر کرده و از ورزش حرفه ای خارج شده و خدمات برای پرسنل باقی بماند.

در پایان این مجمع و با توجه بر اینکه سنگ آهن گهر زمین 11 هزار و 800 میلیارد تومان سود قابل تقسیم دارد؛ بنابراین  بر اساس رای سهامداران کگهر معادل 10 هزار میلیارد تومان آن تقسیم و به ازای هر سهم نیز 400 تومان سود تعلق گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24