Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در آستانه تحولات بزرگی قرار دارد؛ تحولاتی که در درجه اول، سود این شرکت را دستخوش تغییر قرار خواهد داد.

اثر سود و زیانی تغییر چهره «شکام» به تولید کننده دارو اعلام شد

بورس24 : شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز در آستانه تحولات بزرگی قرار دارد؛ تحولاتی که در درجه اول، سود این شرکت را دستخوش تغییر قرار خواهد داد.

محمدرضا موسوی اصفهانی مدیرعامل و عضو هیات مدیره شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز با اشاره به تاریخچه فعالیت «شکام» به بورس24 گفت: شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز، فعالیت خود را در حوزه مواد میان دستی شیمیایی و پتروشیمیایی از اواسط دهه 1370 آغاز نموده بود و با توجه به دانش فنی و تحقیق و توسعه در شرکت، توسعه در حوزه زنجیره مواد موثره دارویی آغاز گردید.

وی افزود: شرکت در حوزه آنتی بیوتیک، مسکن ها، ضد درد و داروهای دیابت یکی از بزرگترین تولیدکنندگان ماده موثره است. همچنین شرکت اقدام به تکمیل زنجیره تولید دارو نموده و طرح های توسعه ای در این راستا در سال گذشته افتتاح گردید که مهمترین آن، ماده پارا آمینو فنل بوده است.

موسوی اصفهانی ادامه داد: بدین ترتیب تمرکز شرکت در سال های اخیر بر حوزه دارو بوده و سهم دارو از کمتر از 30 درصد سبد فروش شرکت در زمان پذیرش، به بیش از 50 درصد در حال حاضر افزایش یافته و در عین حال براساس برنامه استراتژیک شرکت به حدود 70 درصد خواهد رسید.

تولید دارو قبل از راه اندازی خط تولید

مدیرعامل «شکام» گفت: با توجه به حجم بالای تولید ماده موثره و همچنین در اختیار داشتن سهام مدیریتی و کنترلی دو شرکت فرایند شیمی حکیم و پرند دارو، هیات مدیره پیگیر اخذ مجوز تولید داروی نهایی بوده است. این مهم می تواند سبب زنجیره کامل و متنوعی از داروی نهایی در شرکت شود.

او گفت: بدین منظور و با هدف ورود سریع به بازار، شرکت اقدام به اخذ مجوز تولید قراردادی از سازمان غذا و دارو نموده که خوشبختانه مورد تصویب کمیسیون مربوطه قرار گرفته است. مذاکرات با شرکت هایی که ظرفیت تولید قراردادی دارند در حال انجام است و اقدامات لازم برای همکاری با شرکت های پخش نیز صورت گرفته است.

وی افزود: بدین ترتیب در این مرحله، نیازی به سرمایه گذاری در خطوط تولید نیست. ان شاءالله پس از ورود به بازار و کسب سهم مناسب بازار و ارزش افزوده بیشتر برای سهامداران، موضوع اجرای خطوط تولید داروی نهایی در شرکت بررسی خواهد شد.

رویدادی که حاشیه سود شرکت را دو برابر می کند

مدیرعامل «شکام» گفت: شرکت در حال حاضر فروشنده ماده موثره دارویی است و حاشیه سود خالص ماده موثره دارو در حدود 20 درصد است. شرکت های خریدار که تولیدکننده داروی نهایی هستند نیز حاشیه سود خالص حداقل 20 درصدی دارند. بدین ترتیب ورود به حوزه داروی نهایی می تواند حاشیه سود بخش داروی شرکت را دو برابر نماید.

وی در خصوص داروهای دارای اولویت برای تولید اظهار داشت: شرکت پیگیر اخذ مجوزات آن است و کلیه داروهایی که شرکت قابلیت تولید براساس ماده موثره تولیدی را دارد و همچنین داروهایی که شرکت های پرند دارو و فرایند شیمی حکیم قابلیت تولید آن ها را دارند، در برنامه شرکت برای تولید داروی نهایی قرار دارند و اولویت تولید داروی نهایی براساس مواد موثره تولیدی در گروه است تا بتواند ارزش افزوده بیشتری ایجاد نماید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24