Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

اعلام برنامه های آتی شرکت بورس 24 - مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌ گذاری امید با حضور ۹۵ درصد سهامداران برگزار شد. در این مجمع...

تقسیم سود ۱۵۰۰ ریالی در مجمع شرکت سرمایه گذاری امید

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری امید با حضور ۹۵ درصد سهامداران برگزار شد. 

مجمع  شرکت سرمایه گذاری امید  ۱۵۰۰ ریال به ازای هر سهم سود عاید سهامداران خود کرد. 

هیات رییسه مجمع:

  مصطفی پرتوافکنان  به‌عنوان رئیس مجمع 

مریم زمانی فریزهندی  به‌عنوان ناظرمجمع 

سعید نخستین  به‌عنوان ناظرمجمع 

 علی صالح آبادی به عنوان منشی مجمع 

علی صالح آبادی مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری امید در مجمع این شرکت گفت: به لحاظ ،دارایی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری ،امید رتبه سوم را در بین شرکتهای هم‌گروه صنعت چندرشته ای به خود اختصاص داده است. امید رتبه دوم را پس از شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی در بین شرکتهای هم گروه صنعت چندرشته ای به خود اختصاص داده است.

وی گفت: سود عملیاتی شرکت ۳۹ درصد و سود خالص شرکت ۳۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است.این در حالی است که ۸۳درصد درآمد شرکت حاصل از سود سهام برای شرکت های وابسته است.

صالح آبادی گفت: خالص بهای تمام شده سرمایه گذاری ها در سال مالی ۱٤۰۱ نسبت به سال مالی قبل معادل ۳۳ درصد رشد داشته است و از مبلغ ۱۳۸.۰۷۵ میلیارد ریال به ۱۸۳.۴۵۰میلیارد ریال رسیده است که عمدتاً مربوط به مشارکت در افزایش سرمایه شرکتهای سرمایه پذیر شامل شرکتهای معدنی و صنعتی گل گهر امید تابان هور سرمایه گذاری سپه توسعه گوهران امید، کویرتایر تامین سرمایه، امید توسعه آهن و فولاد گل گهر تأمین سرمایه امین صنایع غذایی خمیر مایه امید لرستان است.

وی با اشاره به NAVاین هلدینگ گفت: با توجه به برآوردها خالص ارزش دارایی های وامید حدود ۳۰۰۰تومان است که در حال حاضر در بازار سرمایه با مبلغ ۱۸۰۰ تومان خرید و فروش می شود.۸۰ درصد سرمایه گذاری وامید بورسی و ۲۰ درصد غیر بورسی است.

پروژه های در دست اجرا

صالح آبادی گفت: استفاده حداکثری از ظرفیت‌های درون گروهی شامل استفاده از خدمات بازار سرمایه از شرکت تأمین سرمایه امیدکارگزاری بانک سپه و سایر شرکتهای گروه،مشارکت و ائتلاف با سایر سهامداران شرکت‌های معدنی به منظور هم افزایی و ساماندهی پرتفوی سرمایه گذاری های فعلی و تشکیل کمیته های سرمایه گذاری حمل و نقل، بودجه و مجامع  از جمله اقدامات خوبی بوده که به نتیجه خواهد رسید.

 وی با بیان اینکه عرضه های اولیه شرکت های زیر مجموعه برای رساندن پرتفوی بورسی به ۱۰۰ درصد گفت: در جهت پذیرش و عرضه سهام برخی از شرکتهای تابعه در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران پتروامید آسیا و ساختمانی سپه با هدف به روز کردن ارزش دارایی‌ها و شفافیت بیشتر پرتفوی شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید اقداماتی انجام شده و احتمالا طی هفته جاری یک عرضه اولیه خواهیم داشت. 

وی افزود: عرضه تدریجی سهام شرکتهایی که جزء پرتفوی هدف اشاره شده در سند راهبردی شرکت نیستند و فروش املاک و ساختمانهایی که رشد قیمتی مناسبی را طی سالهای قبل تجربه کرده اند از ادامه برنامه های امید است.

صالح آبادی گفت: ادامه عملیات بازارسازی و بازارگردانی سهام شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و شرکتهای تابعه در بورس تهران و فرابورس ایران با هدف حمایت از منافع سهامداران به خصوص سهامداران خرد انجام خواهد شد. 

به گفته وی، انجام سرمایه گذاری های جدید از طریق مشارکت با شرکتهای زیر مجموعه و سایر شرکت‌ها در قالب تاسیس کسب و کار جدید و یا خرید سهام شرکتهای بورسی فعال در زنجیره ارزش پرتفوی سرمایه گذاری های گروه امید از جمله حوزه اکتشاف حمل و نقل در دستور کار است.

وی گفت: شناسایی فرصت‌های سرمایه گذاری و افزایش سرمایه‌گذاری در شرکتهای فعال در حوزه های سنگ آهن و فولادصنعت برق و نفت و گاز و پتروشیمی برنامه ریزی جهت خرید سهام شرکتهای بورسی مربوط به زنجیره ارزش شرکت و استفاده از فرصتهای ناشی از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی در واگذاری سهام شرکتهای دولتی و ساماندهی و نظارت واحد در خصوص کلیه قراردادها و پرونده‌های هلدینگ و شرکتهای زیر مجموعه و تلاش‌برای حل و فصل پروندهای حقوقی شرکتهای سرمایه پذیر از اهداف مهم شرکت است.

صالح آبادی گفت: پیگیری جدی برای وصول مطالبات و سود سهام دریافتنی از شرکت‌های سرمایه پذیر؛ حمایت از شرکتهای دانش بنیان و استارتاپ ها در زمینه فعالیتهای شرکت‌های سرمایه پذیرا از جمله برنامه های دیگر ما است. 

اهم اقدامات صورت پذیرفته طی سال مالی مورد گزارش

صالح‌آبادی گفت: افزایش ۳۷ درصدی سود خالص شرکت اصلی نسبت به سال مالی قبل، شروع فرآیند افزایش سرمایه شرکت از مبلغ ۹۹۹۷۹ میلیارد ریال به ۱۸۸۰۰۰ میلیارد ریال، بازارگردانی موثر سهام شرکت گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و شرکتهای سرمایه پذیر در راستای حفظ منافع سهامداران خرد و عملیاتی کردن الزامات سازمان بورس، بهره برداری از کارخانه صنایع غذایی خمیرمایه امید لرستان، افزایش ۲۸ درصدی حجم و ۲۷٦ درصدی ارزش عرضه

محصولات معدنی و صنعتی شرکتهای گروه در بورس کالا و بهره برداری از طرحهای آهن اسفنجی و مس کاتد در شرکت کاوند نهان زمین آماده سازی مراحل نفت گیری از دایک ۵ پروژه نفت خام جاسک شرکت پترو امید آسیا ۹ بهره برداری از طرح خردایش ۲ شرکت معدنی و صنعتی گل گهر مهمترین اقدامات شرکت است.

برنامه های آتی شرکت

 صالح آبادی در مورد برنامه های آینده شرکت گفت: تکمیل پروژه های نیمه تمام از جمله مخازن ذخیره سازی نفت خام جاسک احداث فاز دو نیروگاه سیرجان  با درآمد ارزی برای شرکت و سایر پروژه های شرکتهای سرمایه پذیر،  مشارکت در افزایش سرمایه های آتی شرکتهای سرمایه پذیر و به کارگیری انواع مدلهای تامین مالی از قبیل انتشار صکوک تاسیس شرکت پروژه اخذ تسهیلات بانکی Joint Venture و فاینانس خارجی جهت تامین مالی از دیگر برنامه های شرکت است. 

طرح های شرکت جهان فولاد سیرجان

وی گفت: احداث کارخانه تولید آهن اسفنجی ا حیا مگامدول شماره ۳ با ظرفیت ۱۷۷ میلیون تن، احداث کارخانه احیای مستقیم شماره ۲ با ظرفیت ۱ میلیون در جهت تولید آهن اسفنجی احداث تولید خط کلاف با ظرفیت ۵ میلیون تن مهمترین برنامه های طرح فولاد سیرجان است. 

طرح های شرکت کاوند نهان زمین

وی افزود: کارخانه فولادسازی راور با ظرفیت ۱۰۰ هزار تن، واحد ریخته گری فولاد اندیمشک با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن ، احداث دو واحد احیا مستقیم، هر یک به ظرفیت ۷۷۲ میلیون تن با سرمایه گذاری ۲۷۰۲۳۸۴ میلیون یورو و احداث کارخانه بازیابی آب و مدیریت باطله خطوط کنسانتره با ظرفیت ۴۶۸ تن در ساعت از دیگر طرح های شرکت است.

 از وهور چه خبر؟ 

در ادامه محمد تقی بابایی مدیر عامل شرکت امید تابان هور گفت:  افزایش سرمایه ۱۰۰۰ میلیاردی از محل آورده نقدی در دستور کار داریم. 

وی ادامه داد:  گوهر انرژی سیرجان با ظرفیت ۵۴۶ مگاوات، یکی از شرکت‌های بسیار خوب ما است که قرارداد BOT ارزی دارد و می‌توانیم بگوییم که تنها شرکت  BOT بخش خصوصی  است.  ما براساس قرارداد در شرکت گوهر انرژی سیرجان باید اسفند ماه سال جاری یونیت ۱ را افتتاح کنیم، با تدابیری که در نظر گرفته شده است یونیت ۱ را  در شهریور ماه روی مدار می‌آوریم که کار خیلی بزرگی است.

وی افزود:  حوزه نیروگاهی، حوزه بسیار ویژه و خاصی است اما با توجه به اینکه سهامدار ما مجموعه امید است،  از این ظرفیت ورودی استفاده کرده‌ایم و  قرارداد ارزی بسته شده است، مشابه این قرارداد تا به الان نداشته‌ایم، IRR این پروژه ۱۶.۷ بوده و با این پروژه  ۱.۱ میلیون یورو تولید درآمد خواهیم داشت و ۱۸۳ مگاوات به ظرفیت کشور هم اضافه می‌شود.  یونیت ۲ هم در پایان سال وارد مدار می‌شود.

به گفته وی، شرکت برق سبز منجیل است که حوزه نیروگاه تجدپذیر  ویژگی‌های خاصی دارد،تقریبا یک سوم برق  بادی کل کشور را تولید می‌کند و ما بزرگترین نیروگاه بادی کل کشور را  در اختیار داریم و برنامه اصلی شرکت، واگذاری  به بخش خصوصی  است.

بابایی افزود:   ابتدای سال قیمتی که دولت برای فروش برق اعلام کرد، ۱۰۶ تومان بود، ما در نیروگاه منجیل ۲۸۰۰ تومان برق را می‌فروشیم، فکر نمی‌کنم جایی این نرخ را داشته باشیم، قرارداد بسیار قرارداد خوبی است، مجوز طرح توسعه  نیروگاه  منجیل توسط شرکت سرمایه گذاری امید تایید شده است و فقط مجوز و نوع توربین‌ها است که این هم در دست اقدام است.

امیرعلی طاهر زاده ، مدیرعامل چادرملو نیز گفت: چادرملو با ظرفیت ۱۱ میلیون تن، بزرگ‌ترین تولیدکننده کنسانتره در کشور است. این شرکت ۳.۴۸ میلیون تن گندله، یک میلیون و ۶۵۰هزار تن آهن اسفنجی و یک میلیون و ۱۸۴هزار تن فولاد تولید کرده است.

وی افزود: چادرملو ۷۹ طرح سرمایه‌گذاری در  اختیار دارد که ۳۹ طرح در دست اجرا، ۱۵ طرح در مرحله اجرایی، ۶ طرح در مرحله مناقصه، ۱۱ طرح مشارکتی و ۸ طرح در مرحله مطالعات قرار است. شرکت در سال گذشته ۱۰۰ میلیون تن باطله‌برداری انجام داده و برای دسترسی به سنگ آهن، بهره‌برداری از معدن D19 را در دستور کار دارد.

به گفته وی، شرکت رتبه هشتم را با ۲۲۷ همت در بازار سرمایه به خودش اختصاص داده است و سرمایه شرکت در حال افزایش است، ما در دو مرحله این کار را انجام داده‌ایم، امسال سرمایه شرکت به اندازه ۱۱ هزار میلیارد و ۹۰۰ تومان به حدود ۱۹ هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان ثبت آن را انجام داده‌ایم و برنامه این را داریم که بتوانیم مراحل  دیگری را برای ۲۷ هزار و ۱۵۹ میلیارد تومان دنبال کنیم.

آخرین طرح های توسعه چادرملو 

مدیر عامل چادرملو گفت: شرکت توانست ،  در سال گذشته با تولید ۱۱ میلیون تن موفق شد بزرگترین تولید کننده کنسانتره کشور باشد، در بخش آهن اسفنجی بالاتر از ظرفیت اسمی فعالیت‌های تولید خود را انجام دادیم،  در بخش تولید گندله ظرفیت این مجموعه حدودا ۳.۴ میلیون تن است که ما موفق شدیم نزدیک به ۳.۸ میلیون تن گندله را در سال ۱۴۰۱ تولید کنیم.

راه‌اندازی کارخانه کنسانتره بهباد  با سرمایه‌گذاری نزدیک به ۲۱۰۰ میلیارد تومان با ظرفیت ۱ میلیون تن بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، پیش بینی می‌کنیم که بتوانیم در سال جاری این طرح را در ۳ ماهه سوم به بهره‌برداری تست گرم برسانیم.

حسام خوشبین‌فر مدیرعامل آسیاناما در ادامه گفت: پیش‌بینی از فروش شرکت در سال جاری ۶۰۰ میلیارد تومان است، اما برنامه داریم که فروش هزار میلیاردی را محقق کنیم.

وی گفت: قراردادهای خوبی با ساپکو، سایپا و زامیاد منعقد کردیم که قرارداد با سابکو ظرفیت ۵۰هزار مخزن در سال و زامیاد ۲۰۰هزار مخزن در سال را دارد‌.

به گفته وی، ساخت زمین مجاور شرکت و ساخت مخازن هیدروژنی، دیگر طرح‌های توسعه شرکت محسوب می‌شوند که درصدد کسب مجوز مخزن هیدروژنی هستیم.

دو عرضه در« وامید» یک عرضه در گل‌گهر در راه است

مدیر عامل گل گهر هم در ادامه در مورد پروژه‌های در دست اجرا در گل‌گهر گفت: افزایش ظرفیت خطوط ۵، ۶ و ۷ کنسانتره طرح‌های توسعه، بهبود کیفیت محصول کارخانه پلیکام (خط ۴)، بهبود کیفیت محصول کارخانه‌های گندله‌سازی شماره ۱ و ۲، کارخانه فروسیلیسیوم ۷۵درصد، احداث کارخانه گندله‌سازی، احداث شهرک صنعتی تخصصی گل‌گهر، طراحی و اجرای راه آهن کرمان به سیرجان و احداث بلوک دوم نیروگاه سیکل ترکیبی گل گهر سیرجان در دستور کار است. 

به گفته وی، عرضه شرکت توسعه آهن و فولاد گل‌گهر در بورس در دست اقدام است.

مدیر عامل گل گهر افزود:  واحد اکسیژن توسعه آهن و فولاد گل‌گهر راه‌اندازی شده است و پیش‌بینی می‌شود،   با افزایش ۳ تا ۵درصدی آهن اسفنجی  همراه شود.

مصوبات مجمع: 

  سازمان حسابرسی  به‌عنوان بازرس قانونی و  علی‌البدل انتخاب گردید.

روزنامه‌ های زیر به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد:

اطلاعات ، دنیای اقتصاد

۱۵۰۰ ریال به ازای هر سهم سود تقسیم شد. 

همچنین بانک سپه، خدمات آینده اندیش نگر، سرمایه گذاری توسعه گوهران امید، سرمایه گذاری ساختمانی سپه، صندوق بازنشستگی کارکنان بانک‌ها به عنوان اعضای هیات مدیره جدید به مدت دو سال انتخاب شدند

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24