Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

دو خط تولید ساقه طلائی در یکسال اخیر به بهره برداری رسیده و ایجاد ظرفیت کاپ کیک و کیک لایه ای ایجاد شده است. شرکت های ماریان مینو فارس و مینو کاسپین ظرف 4 تا 5 ماه آتی به بورس وارد خواهند شد.

اخبار مهم از مجمع غصینو: بهره برداری از خطوط جدید و رشد قابل ملاحظه تولید/ تجدید ارزیابی در حال بررسی/ ورود زیرمجموعه ها به بورس

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی مینو امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع 1256 ریال به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*در سال گذشته دو خط تولید ساقه طلائی خریداری شد و خط اول در سال گذشته وارد مدار شده و خط دوم در بهار امسال وارد مدار شد.

*تجدید ارزیابی در حال بررسی در هیات مدیره است.

*ظرفیت تولید ۶۰ تن بیسکوییت و به بهره‌برداری رسیده اس. خط تولید دوم، تا پایان سال گذشته 95 درصد پیشرفت داشته و در بهار امسال به بهره برداری رسیده است

*خط بیسکوییت ایتالیایی با ظرفیت 60 تن کاپ کیک راه اندازی شده است.

*کیک لایه ای وارد بازار شده و کاپ کیک دو ماه آتی به بازار وارد می شود.

*شرکت ماریان مینو فارس و مینو کاسپین ظرف 4 تا 5 ماه آتی به بورس وارد خواهد شد.

*افزایش 20 درصدی نرخ محصولات اخذ شده است.

*در مورد تهیه آرد، ظرفیت کارخانه ۱۸۰ تن است که اخیرا به میزان ۲۵۲ تن افزایش ظرفیت در کنار اورهال صورت گرفت.

*درجه استحصال آرد از ۷۵ درصد به ۷۷ درصد رسید. با توجه به مهم بودن ماندگاری آرد، یک سیلو ساخته شد که به نگهداری با کیفیت آرد کمک می کند.

*نرخ آرد وابسته به نرخ گندم است چرا که گندم خریداری شده و آرد می شود که  قیمت گندم هر کیلو 15000 تومان است.

*نرخ دلار برای صنعت غذایی گریدی است برا مواد اولیه  و ماشین آلات متفاوت است در ماشین آلات 42 هزار تومان بوده که سری قبل 30 هزار تومان است.

*شرکت های زیرمجموعه نیز دلارشان براساس صادرات تامین می شود که آن هم گرید بندی و عموما نیمایی است.

*هزینه عمومی اداری تقریبا دو برابر شده و برای سال جدید نیز 30 درصد افزایش خواهد یافت اما با توجه به نرخ دستمزدها می تواند متفاوت باشد.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی مینو با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

مدیرعامل: ساقه طلایی چند غله تولید می شود

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: رشد و توسعه پایدار، سودآوری با کیفیت و افزایش سهم بازار از جمله اهداف شرکت هستند. ما در سال گذشته در راستای توسعه و افزایش تولید، اقدام به خرید دو خط تولید کردیم؛ خط تولید اول با ظرفیت تولید ۶۰ تن بیسکوییت در سال گذشته به بهره برداری رسیده است. خط تولید دوم، تا پایان سال ۹۵ درصد پیشرفت داشته و در بهار امسال به بهره برداری رسیده است و محصول ساقه طلایی چند غله به سبد محصولات افزوده شده و در حال تولید است.

وی بیان داشت: خرید خط کامل ویفر نیز انجام شد. خط تولید شیرینی دو عددی با تناژ روزانه ۱۵ تن تا یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد تا شرکت به عنوان لیدر این محصول تبدیل شود. وی افزود که کیک لایه ای ما وارد بازار شده و کاپ کیک دو ماه آتی به بازار وارد می شود. وی همچنین در خصوص ظرفیت خط بیسکوییت ایتالیا اظهار داشت که خط بیسکوییت ایتالیا دارای ظرفیت 60 تن کاپ کیک است.

این مقام مسئول در مورد میزان تولید و فروش شرکت گفت: از لحاظ عملکردی، میزان تولید و فروش مشابه سال گذشته بوده و بیشترین مقدار در ۲۰ سال اخیر بوده است. علت عدم رشد مقداری تولید، کم شدن روزهای کاری سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ است. ضمن اینکه از نظر ریالی در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱،۷۰۰ میلیارد تومان فروش داشتیم که سال ۱۴۰۱ به ۳،۴۷۷ میلیارد تومان رسیده است. همچنین شرکت افزایش نرخ محصولات 20 درصدی در ماه های اخیر اخذ کرده است.

تجدید ارزیابی در حال بررسی

وی تصریح کرد: سود عملیاتی از ۳۰ درصد به ۳۷ درصد رسیده و شرکت نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد نسبت‌های مالی را داشته که نشان از عملکرد خوب شرکت است.

در ادامه به سوالات سهامداران پاسخ داده شد و مدیرعامل این شرکت در مورد تجدید ارزیابی گفت: تجدید ارزیابی در حال بررسی در هیات مدیره است.

وی در مورد ورود شرکت های زیر مجموعه به بورس و همچنین افزایش نرخ محصولات نیز بیان داشت: شرکت کشت و صنعت ماریان، صنایع غذایی مینو فارس و شرکت صنایع غذایی مینو کاسپین که غصینو به ترتیب مالک 41 درصد، 5 درصد و 10 درصد سهام آن هست، ظرف 4 تا 5 ماه آتی به بورس وارد خواهد شد.

نرخ آرد چند؟

مدیرعامل شرکت صنعتی مینو در مورد نرخ آرد برای شرکت به سهامداران پاسخ داد: نرخ آرد وابسته به نرخ گندم است چرا که گندم خریداری شده و آرد می شود که  قیمت گندم هر کیلو 15000 تومان است.

نرخ دلار صنعت غذا چند است؟

این مقام مسئول در خصوص نرخ دلار افزود: نرخ دلار برای صنایع غذایی بسته به نوع ماده وارداتی متفاوت است. بخشی از مواد اولیه که مربوط به کالای اساسی است با دلار 28500 تومانی و بخشی از مواد بسته بندی و افزودنی ها با دلار نیما 2 است. برای ماشین آلات دلار واردات 42 هزار تومان است. شرکت های زیرمجموعه نیز براساس این روال است.

مدیرمالی شرکت در مورد نرخ تسهیلات شرکت و همچنین افزایش هزینه های عمومی اداری گفت: نرخ تسهیلات عموما 3 تا 4 درصد بالاتر از 18 درصد اعلامی است. ضمن اینکه هزینه عمومی اداری تقریبا دو برابر شده و برای سال جدید نیز 30 درصد افزایش خواهد یافت اما با توجه به نرخ دستمزدها می تواند متفاوت باشد.

غصینو برنامه ورود به بازار بالاتر در بورس را دارد

مدیرعامل شرکت خبر داد: شرکت برنامه ورود به بازار بالاتر در بورس را دارد.

پس از این موضوع گزارش حسابرسی قرائت شد و صورت های مالی به تصویب مجمع رسید.

در پایان نیز به ازای هر سهم 1،256 ریال سود به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24