Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی آبادان با حضور ۶۲.۱ درصد سهامداران برگزار شد.

«شپترو» با تجدید ارزیابی از شمولیت ماده 141 خارج می شود

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی آبادان با حضور ۶۲.۱ درصد سهامداران برگزار شد.

شپترو به دلیل زیان انباشته سودی تقسیم نکرد.

هیات رئیسه:

حسن شاه ولدی به‌عنوان رئیس مجمع

قاسم عابدزاده شوکی  به‌عنوان ناظرمجمع

سعیده النچری  به‌عنوان ناظرمجمع

امید بچاری پور محمدی  به‌عنوان منشی مجمع

امید بچاری پور محمدی مدیر عامل شرکت پتروشیمی آبادان  در خصوص پروژه های شرکت گفت: ما را با شرکت های مشابه پی وی سی مقایسه می کنند در صورتی که پتروشیمی آبادان زنجیره کامل پی وی سی است و در صورت تکمیل این زنجیره سود ده خواهد بود.

وی گفت: طرح ایستگاه افزایش فشار  و خطوط انتقال گاز در دی ماه ۱۴۰۱ به بهره برداری رسید ، این پروژه موجب اضافه شدن ۴۵ تن روزانه خوراک دریافتی از پالایشگاه را به همراه داشت.

به گفته وی، سامانه تزریق کلر مایع به ظرفیت ۴۰ تن در روز کلنگ زنی شد و کاهش نیاز خرید به ای دی سی  و استفاده از حداکثر ظرفیت واحد‌های پایین دستی با افزایش توان تزریق خوراک را به همراه دارد ، این پروژه شهریور ماه به بهره برداری می‌رسد.

تعمیرات اساسی از سه کمپرسور بروم وید ،  کمپرسور های هوای مجتمع سال گذشته پس از افزایش سرمایه شرکت انجام شد همچنین خرید دو عدد کمپرسور هوای ۲۰۰ کیلو وات هم در سال گذشته انجام شد. تامین پکیج نیتروژن در مراحل پایانی ساخت است و تا نیمه نخست تیرماه به شرکت ارسال و تا پایان تیر دو پکیج به بهره‌برداری خواهد رسید

وی ادامه داد: تعمیرات اساسی و ری تیوب بویلر ۲۰ تنی واحد ۲۰۰،پیشرفت فیزیکی ۹۴ درصدی تا دو ماه آینده به بهره برداری می‌رسد.

پرونده سرقت جیوه پرونده در جریان است

پور محمدی گفت:  طبق برآورد‌ها حدود ۱۰ میلیارد تومان جیوه سرقت رفته است. آثار این مبلغ در گذشته در دفاتر شناسایی شده و همه رقم ها در کدال افشا شده است. این سرقت در سال ۱۴۰۱ بار مالی برای شرکت نداشته است. هم اکنون در نقاط کور هم ، دوربین نصب شده است . پرونده های خام فروشی و جیوه در محاکم قضایی در حال بررسی است

تولید PVC با گرید پزشکی در راه است

وی ادامه داد: پتروشیمی آبادان در واحد 700جدید تولید گرید اس 70، به تولید گرید پزشکی دست یافت. شپترو گواهینامه‌ ISO 9001 و ISO 13485 برای تولید پی وی سی با گرید پزشکی دریافت کرده است.شرکت  توانایی تولید 60 تا 80 تن در روز را دارد و با توجه به جدید بودن محصول ، مجوز فروش 6ماه خارج است بورس هم داریم و  نرخ صادراتی آن 2 هزار دلار در هر تن است و ارزش افزوده بالایی دارد و امیدواریم از این محل بخشی از زیان خود را پوشش دهیم.

وی گفت: واحد اکریلونیتریل به ظرفیت ۹۰ هزار تن در سال به صورت مشترک با پتروشیمی مارون در حال احداث است.از سوی دیگر طرح احداث واحد کلر آلکالی و تکنولوژی ممبراین به زودی احداث خواهد شد، ظرفیت  این طرح ۱۰۰ تن در روز بوده  و بعد از کلنگ زنی، ۱۸ ماهه این واحد احداث می‌شود.

به گفته پور محمدی، طرح احداث واحد تفکیک و پالایش جریان گازی FCCU جهت استحصال اتیلن،  اتان و متان در دست اقدام است.با احداث پروژه FCCU شپترو می‌تواند متان را به چرخه سوخت برگرداند، در حال حاضر در سال ۲۴۰ میلیارد تومان هزینه گاز سوخت شرکت است و درصورتی که از این متان استفاده کند دیگر نیازی به گاز سوخت از شبکه شهری ندارد و به نفع شرکت است.

طرح احداث واحد سیتریک اسید بر پایه خوراک ذرت و ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال در منطقه حفار شرقی در دستور کار است.

باز هم تجدید ارزیابی می‌دهیم

پور محمدی در مورد تجدید ارزیابی شرکت گفت: بخشی از زمین های شرکت به تازگی ارزشگذاری شده و در تجدید ارزیابی قبل نبوده است که در این دوره تجدید ارزیابی شرکت لحاظ خواهد شد. شرکت امیدوار است که با کمک این تجدید ارزیابی از ماده 141خارج‌شود،میزان تجدید ارزیابی هنوز مشخص نیست به محض ارزشگذاری اطلاع رسانی می‌شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمد کره ای
    محمد کره ای

    خبر بسیار مفیدی بود

    11 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24