Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

محمود فخرایی گفت: هر چند که پتروشیمی فارابی از زیان و ماده 141 خارج شده اما در مجمع عمومی سودی تقسیم نشد. زمستان امسال دوباره مجمعی برگزار می کنیم تا سود سال مالی گذشته را بین سهامداران تقسیم کنیم.

چرا مجمع «شفارا» سود تقسیم نکرد؟

بورس24 : محمود فخرایی گفت: هر چند که پتروشیمی فارابی از زیان و ماده 141 خارج شده اما در مجمع عمومی سودی تقسیم نشد. زمستان امسال دوباره مجمعی برگزار می کنیم تا سود سال مالی گذشته را بین سهامداران تقسیم کنیم.

مدیرعامل شفارا حجم زیان انباشته را ۴۰ میلیارد تومان عنوان کرد و به بورس24 گفت: وجود ۲بند در گزارش حسابرسی مانع از تقسیم سود این شرکت شده که به دلیل حمایت از سهامدار است. به همین دلیل در مجمع اخیر شرکت سود تقسیم نشد اما در مجمعی که زمستان برگزار می شود، سود شرکت را تقسیم خواهیم کرد.

یادآور می شود، از آنجایی که پاک شدن آثار زیان ۲ پرونده آلوارس و بازنشستگان، نیازمند صرف زمان بوده و سازمان بورس این نکته را به جهت حضور در بازار بالاتر  تاکید دارد بنابراین سودی در مجمع پتروشیمی فارابی تقسیم نشد.

البته پرونده آلوارس به نرخ ارز متصل بوده و این نوسانات منجر به آهستگی در اخذ نتیجه شده است.

پرونده آلوارس از سال ۹۳ گشایش شده و حکم در سال ۹۸ ابلاغ شد و شرکت در سال ۹۹ تولیدی بسیار بسیار نازل داشت و حتی به دلیل بسته شدن حساب بانکی، خرید مواد اولیه حتی از بورس کالا مقدور نبود. در سال ۱۴۰۰ حکم توقف این حکم ابلاغ و روند بررسی مجدد پرونده  آغاز شد و شفارا بازداشت املاک و مسدودی حساب را مرتفع ساخت و تولید احیا شد و در سال گذشته به رشد تولید و فروش رسید و پتروشیمی فارابی از ماده ۱۴۱خارج شد.

از این رو به دلیل احتمال بازگشت آثار سوء ۲پرونده مذکور، سودی میان سهامداران شفارا تقسیم نشد اما برای انجام طرح ها و ایجاد سود، افزایش سرمایه پتروشیمی فارابی انجام شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24