Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

بررسی احداث نیروگاه توسط «فباهنر»

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

در این مجمع به ازای هر سهم 565 ریال سود نقدی تقسیم شد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*شرکت عموما سود انباشته نگهداری نمی کند و آن را تقسیم می کند.

*شرکت طرح های توسعه  داشته که برخی مورد افزایش ظرفیت و برخی منجر به افزایش کیفیت شده است.

*اقدامات مناسبی جهت به روز آوری خط نورد انجام شده که منجر به حضور شرکت در بازارهای جهانی شود.

*اصلاح روند تولید کاهش ضایعات و بهای تمام شده در شرکت انجام شده است.

*سرمایه گذاری در معدن سرمایه گذاری کلان می خواهد که زمان بر هم هست اما شرکت پیگیر است تا از طریق مزایده معدنی در خور شرکت داشته باشد به گونه ای که حداقل 30 تا 40 درصد از خوراک کارخانه را تامین کند که قطعا نیاز به تامین سرمایه خواهد بود.

*12 تا 14 مگاوات برق اوج مصرف برق شرکت به ازای هر تن است و زیر 20 مگاوات تولید نیروگاه اقتصادی نیست اما اخیرا با مپنا صحبتی شده تا یک نیروگاه مختص مس شهید باهنر ایجاد شود که صرفا در مرحله مشورت است.

*با توجه به کاهش صادرات شرکت در سال گذشته در نیمه اول نرخ ارز وارداتی به صورت نیمایی و 36000 تومان در سامانه بانک مرکزی فروخته شده اما در ادامه  و نیمه دوم سال ارز شرکت مصروف واردات تجهیزات شده که نرخ میانگین آن را می توان آزاد دانست.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مس شهید باهنر با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

کاهش تولید به دلیل قطعی برق و گاز

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت در سالی که گذشت توانست تولید و فروش خود را به برنامه های خود برساند و البته که میزان تولید نسبت به سال قبل کاهشی بوده و دلیل این کاهش نیز به چالش های شرکت های تولیدی از منظر تابستان و قطعی برق و زمستان و قطعی گاز برمیگردد.

وی در ادامه بیان داشت: شرکت در سالی که گذشت روند صادراتی اش کاهشی بود و در سال جاری در نظر دارد تا صادرات خود را توسعه بدهد به همین جهت اقدام به بهتر شدن کیفیت محصولات کرده است.

مدیرعامل شرکت اعلام کرد: فروش مس شهید باهنر از از 5500 میلیارد تومان در سال 1400 به 7600 میلیارد تومان در سال 1401 رسید. البته در سال 1401 برخلاف سال 1400 صادرات معاف از مالیات نبود و شاهد رشد مالیات شرکت نیز بودیم.

صادارت را توسعه می دهیم

این مقام مسئول در مورد سیاست ها و برنامه های شرکت در بخش صادرات گفت: بهره مندی از پتانسیل بازار کشورهای همسایه، ایجاد انبار صادراتی، حضور در نمایشگاه ها، ایجاد ساز و کار به منظر تامین مواد اولیه و ورود به بازار های جدید صادراتی از جمله برنامه های شرکت در بخش صادرات است.

وی افزود: این مجموعه همچنین در نظر دارد تا با مدیریت کاهش ضایعات، افزایش بهره وری تولید و مصرف بهینه انرژی اقدام به کاهش بهای تمام شده و متعاقبا افزایش حاشیه سود نماید. شرکت هایی که از کنسانتره برای چرخه تولیدی خود استفاده می کنند می توانند حاشیه سود 100 درصدی ایجاد کنند.

وی خبر داد: مولد سازی دارایی های شرکت انجام شده و این رویه ادامه دار خواهد بود. دارایی های مازاد شرکت واگذار می شود.

در ادامه مدیر عامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص ماندن سود انباشته در شرکت گفت: شرکت عموما سود انباشته نگهداری نمی کند و آن را تقسیم می کند.

چرا شرکت طرح توسعه ندارد؟

وی همچنین به این سوال سهامداران که چرا شرکت طرح توسعه ندارد، گفت: شرکت طرح های توسعه  داشته که برخی مورد افزایش ظرفیت و برخی منجر به افزایش کیفیت شده است. اقدامات مناسبی جهت به روز آوری خط نورد انجام شده که منجر به حضور شرکت در بازارهای جهانی شود همچنین اصلاح روند تولید کاهش ضایعات و بهای تمام شده در شرکت انجام شده است.

سرمایه گذاری در معدن؟

وی در مورد سرمایه گذاری در بخش معدن به سهامداران پاسخ داد: سرمایه گذاری در معدن سرمایه گذاری کلان می خواهد که زمان بر هم هست اما شرکت پیگیر است تا از طریق مزایده معدنی در خور شرکت داشته باشد به گونه ای که حداقل 30 تا 40 درصد از خوراک کارخانه را تامین کند که قطعا نیاز به تامین سرمایه خواهد بود.

این مقام مسئول در خصوص احداث نیروگاه گفت: 12 تا 14 مگاوات برق اوج مصرف برق شرکت به ازای هر تن است و  زیر 20 مگاوات تولید نیروگاه اقتصادی نیست اما اخیرا با مپنا صحبتی شده تا یک نیروگاه مختص مس شهید باهنر ایجاد شود که صرفا در مرحله مشورت است.

نرخ ارز صادراتی 1401 چند بود؟

مدیر عامل مس باهنر در خصوص نرخ ارز صادراتی شرکت و تسعیر آن به حاضرین پاسخ داد: با توجه به کاهش صادرات شرکت در سال گذشته در نیمه اول نرخ ارز وارداتی به صورت نیمایی و 36000 تومان در سامانه بانک مرکزی فروخته شده اما در ادامه  و نیمه دوم سال ارز شرکت مصروف واردات تجهیزات شده که نرخ میانگین آن را می توان آزاد دانست.

در ادامه مجمع حسابرس گزارش خود را قرائت کرد و رئیس مجمع دستور پیگیری بندهای حسابرسی را داد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 565 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24