Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت سوژمیران امروز با حضور ۵۵ درصد سهامداران برگزار شد.

مجمع «فسوژ» 100 درصد سود شرکت را تقسیم کرد

بورس24 : مجمع شرکت سوژمیران امروز با حضور ۵۵ درصد سهامداران برگزار شد.

این مجمع 100 درصد سود شرکت را تقسیم کرد که معادل 280 تومان به ازای هر سهم است.

مجمع اعلام کرد شرکت اقدام به راه اندازی کارخانه به صورت ۱۰۰ درصد داخلی کرده است. این کارخانه شرکت را قادر ساخته تا با خاک کم  عیار بتواند کنسانتره سرب تولید کند.

ارتقای بهره‌وری، مدیریت اثربخش هزینه‌ها و بهای تمام‌شده، بهبود کیفیت و افزایش تولید محصولات نهایی و میانی و افزایش توسعه سهم بازار و سودآوری و ارزش سهام در دستور کار قرار دارد.

از برنامه های آینده شرکت این است که پس از اکتشاف ۲ میلیون تن اقدام به درخواست افزایش پروانه بهره‌برداری  نماید .

مجوز کارخانه شماره ۲ با هدف افزایش تولید ۴۴۰۰ تن کنسانتره  خواهد بود.

تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه سوژمیران  با حضور 55.77 درصد سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع سوژمیران ۲۸۰۰ ریال سود تقسیم کرد. 

هیات رئیسه

سید فرهنگ حسینی به‌عنوان رئیس مجمع 
 رضا طاهرخانی  به‌عنوان ناظرمجمع 
مصطفی خرم نژاد  به‌عنوان ناظرمجمع
 اکبر شفیعی  به‌عنوان منشی مجمع

اکبر شفیعی مدیر عامل شرکت گفت:معادن انگوران زنجان مهدی آباد یزد از جمله معادن مهم سرب و روی کشور هستند حدود ۸۰ معدن سرب و روی در کشور وجود دارد. پروانه بهره برداری دو معدن بزرگ انگوران و مهدی آباد دولتی بوده و پروانه بهره برداری سایر معادن به بخش خصوصی واگذار شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه معدن انگوران از معادن قدیمی سرب و روی کشور است و عمده ذخایر آن اکسیدی است، صنعت تولید فلز روی نیز بر مبنای سنگ اکسیدی روی شکل گرفته  در بین معادن سرب و روی کشور، معادنی با ظرفیت متوسط نظیر ،عمارت ایرانکوه و کوشک ذخایر سولفیدی دارند که با راه اندازی مجدد واحد ذوب روی بافق، آباد یزد با ذخیره قطعی ۱۶۲ میلیون کنسانتره تولیدی این معادن در این واحد به روی تبدیل می شود. معدن مهدی تن یکی از معادن بزرگ سرب و روی کشور است.

شفیعی گفت: سوژمیران یکی از صادر کنندگان کنسانتره سرب به خارج از کشور  است  محصولات شرکت به لحاظ کیفیت قابل رقابت با مشابه خارجی هستند قیمت گذاری محصولات از طریق بورس فلزات لندن LME صورت می پذیرد وشرکت از جایگاه مناسبی در صنعت برخوردار است.

وی افزود:  ظرفیت و تولید شرکت ۸،۰۰ تن کنسانتره سرب در سال  است و در سالهای اخیر شرکت همواره در حدود ۸۵ تا ۹۵ ظرفیت اسمی را بکار گرفته ، امسال ۷ هزار تن فروش و ۷ هزار تن تولید در دستور کار است

وی در مورد مزیت تکنولوژی شرکت گفت:بدلیل بومی سازی تکنولوژی تولید کنسانتره سرب شرکت قادر است بدون هرگونه وابستگی به خارج از کشور به فعالیت خود ادامه دهد. علاوه بر عدم وابستگی به خارج از کشور فرآیند تولید از حداکثر راندمان برخوردار بوده و کیفیت کالای تولیدی نیز با استانداردهای جهانی مطابقت دارد.

مدیر عامل فسوژ گفت: در سال های اخیر با تلاش مدیریت و کارکنان شرکت اقدام به ساخت و راه اندازی کارخانه هوی مدیا ۱۰۰ درصد داخلی کرده است،  کارخانه هوی مدیا شرکت را قادر ساخته تا با خاک بسیار کم عیار بتواند کنسانتره سرب تولید نماید در این ،روش ابتدا مواد معدنی کم عیار در کارخانه هوی مدیا پرعیار شده و سپس واردخط تولید فرآوری می‌گردد.

وی گفت: شرکت به جهت گسترش و اجرای عملیات حفاری و مغزگیری اکتشافی در معدن راونج اقدام به عقد قرارداد پیمانکاری کرده است که این قرارداد موجب افزایش ذخیره و میزان استخراج به منظور ساخت کارخانه شماره ۲ می‌شود.

به گفته وی، دو معدن BS و A در حال بهره برداری هستند و کشف ۵۰هزار تن ذخیره قطعی شده  و اختصاص بودجه ۳۰ میلیارد تومانی برای عملیات اکتشافی در سال ۱۴۰۲ برای بخش معدنی شرکت است.

به گفته وی، شرکت در نظر دارد تا پس از اکتشاف ۲ میلیون تومان اقدام به درخواست افزایش پروانه بهره‌برداری و اخذ مجوز کارخانه شماره ۲ با هدف افزایش تولید ۴۴۰۰ تن کنسانتره کند.

شفیعی گفت: تقاضای چین و جهان، آینده باتری و کربن صفر، تولید ثانویه و محدودیت‌های زیست محیطی و همچنین سیاست‌های پولی فدرال رزرو بخشی از عوامل جهانی موثر بر قیمت سرب محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: سطح موجودی انبارها و رشد تقاضای خودرو به ویژه از سمت هند و چین، اختلال در زنجیره تامین و افزوده شدن سرب به شاخص فلزات بلومبرگ و تغییر قدرت شاخص دلار از دیگر عوامل موثر بر نرخ سرب است.

شفیعی در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای خروج از باما چیست گفت:  با توجه به تکلیف پذیرش شرکت از  مابقی سهام باما خارج می شویم. 

مصوبات مجمع

مجمع ۲۸۰۰ ریال سود تقسیم کرد. 

آرمان نوین رسیدگی  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   کاربرد ارقام  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.

روزنامه‌ رسالت به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24