Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه دارویی برکت با حضور بیش از68 درصد سهامداران برگزار شد.

تقسیم سود و تصویب افزایش سرمایه در مجمع برکت

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه دارویی برکت با حضور بیش از68 درصد سهامداران برگزار شد.

در این مجمع بر اساس رای سهامداران گروه دارویی برکت، 50 درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران اختصاص یافت و به ازای هر سهم 53 تومان  تعلق گرفت.

در ادامه نیز امروز مجمع عمومی فوق العاده به جهت تصویب افزایش سرمایه برکت برگزار شد و سهامداران این شرکت با افزایش سرمایه به مبلغ 10.000 میلیارد ریال معادل 136 درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران موافقت کردند.

این افزایش سرمایه از مبلغ 7.340 میلیارد ریال به 17.340 میلیارد ریال و در جهت تحصیل شرکت های جدید و مشارکت در طرح های سرمایه پذیر است.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است: 

*گروه دارویی برکت در زمینه تولید داروهای فناوری های پیشرفته معادل 3 همت سرمایه گذاری کرد.

*برکت بیش از 900 قلم دارو تولید می کند.

*سرانه سود خالص  این گروه دارویی در صنعت 653 میلیارد تومان شد.

*سرمایه گذاری البرز بیشترین سهم از درآمد و سود را در این گروه به خود اختصاص داده است.

*این مجموعه دارویی سهم خود را از 8 درصد به 48 درصد در حوزه داروهای انکولوژی و هازارد افزایش داد.

*برکت 3 و نیم میلیون دلار دارو صادر کرد.

*داروسازان هایتک عمده سهم حضور در شهرک دارویی برکت را به خود اختصاص داده اند.

*خط تولید واکسن کرونا تغییر کاربری داده و به تولید واکسن دام و طیور تبدیل می شود و در مرحله تست بوده و در پایان سال‌جاری ۵۰ میلیون در تولید خواهد کرد.

*این مجموعه خواهان تولید ۱۰ واکسن حوزه دام و طیور بوده که ۲ نوع آن تا پایان سال جاری به تولید و عرضه خواهد شد.

*گروه دارویی برکت خواهان صادرات 29 قلام دارویی به سوریه، 1 نوع به افغانستان، 7 قلم به نیکاراگوئه، 18 نوع به عراق خواهد داشت.

*سبحان دارو متولی و نماینده صادرات دارو به عراق و نیکاراگوئه خواهد بود.2 همت توسط برکت به شرکت های زیرمجموعه سرمایه تزریق خواهد شد.

*اولین سایت تولید داروهای ضدسرطان تزریقی در منطقه منا توسط ان گروه دارویی احداث می شود.

*در سال جاری  این گروه دارویی به تولید اسپری های تنفسی گران قیمت وارداتی اقدام خواهد کرد.

*برکت بزرگ ‌ترین شهرک تخصصی دارویی در منطقه با وسعت بیش از ۲۰۰ هکتار را احداث کرد.

*تکنولوژی برکت  با عقد قراردادی به کنیا منتقل می شود.

*صادرات روسیه عدد و مبلغ بزرگی خواهد بود و شامل داروهای آنکولوژی است.

*گروه دارویی برکت قرارداد ارسال ماده اولیه با کوبا منعقد کرد.

تکمیلی... 

بر اساس رای سهامداران گروه دارویی برکت افزایش سرمایه 136 درصدی و سود 53 تومانی برکت تصویب شد.

تصاحب 20 درصد بازار

امروز یکشنبه (4 تیر)، مجمع عمومی عادی سالیانه گروه دارویی برکت با حضور بیش از68 درصد سهامداران برکت برگزار شد اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

بر همین اساس اعلام شد؛  گروه دارویی برکت به ارزش بازار 13 هزار و 900 میلیارد تومانی در سال گذشته رسید. همچنین پروژه تولید فرآورده‌های پپتید و تولید واکسن بیوسان فارمد افتتاح شده و تولید فرآورده‌های بیوسیمیلار در نیمه دوم ۱۴۰۲ افتتاح می‌ شود.

این شرکت مبلغ ۵۱۲ میلیارد تومان را در مجموع به‌عنوان درآمدهای عملیاتی ثبت کرد که نسبت به فصل مشابه سال پیشین با افت بیش از ۶۰ درصدی مواجه شد. تمام تمرکز و تلاش بیوسان فارمد بر تولید واکسن HPV بوده و مقرر شده تا صادرات HPV بر روی سایت شفا فارمد باشد.

برکت به‌ عنوان یکی از بزرگترین هلدینگ‌های دارویی ایران، حدود ۲۰ درصد از صنعت دارویی ایران را در اختیار دارد. تخصیص ارز ترجیحی
در این مجمع اعلام شد که برکت توانست ۱۲ هزار و ۴۹۲ میلیارد تومان ارزش بازار را به دست آورد.

این گروه دارویی از ارز ترجیحی برای واردات دارو استفاده می‌ کند که سبب سودآوری مناسب برکت می ‌شود. برکت با اکتساب 367 میلیارد تومان از سر فصل سایر درآمدهای غیر عملیاتی به سود خالص 832 میلیاردتومانی رسید. ارزش بازار سرمایه پایان خرداد ۱۴۰۲ معادل ۷۹۸۸ هزار میلیارد تومان شد.

واگذاری مزایده ای

گروه دارویی برکت در زمینه تولید داروهای فناوری های پیشرفته معادل 3 همت سرمایه گذاری کرد. برکت بیش از 900 قلم دارو تولید می کند به طوری که سرانه سود خالص  این گروه دارویی در صنعت 653 میلیارد تومان شد.

همچنین مکانیزم واگذاری بیوسان فارمد به شرکت‌های تابعه از طریق مزایده بود. بر اساس سیاست های تدوین شده برکت، حجم واردات کی بی سی از آلدویونیون به ۳.۵ میلیون دلار رسیده و هدف این شرکت ۵ میلیون دلار است.

سیاست های صادراتی

یادآور می شود؛ سرمایه گذاری البرز بیشترین سهم از درآمد و سود را در این گروه به خود اختصاص داده است. همچنین این مجموعه دارویی سهم خود را از 8 درصد به 48 درصد در حوزه داروهای انکولوژی و هازارد افزایش داد.

از سویی دیگر برکت 3 و نیم میلیون دلار دارو صادر کرد. گروه دارویی برکت خواهان صادرات 29 قلام دارویی به سوریه، 1 نوع به افغانستان، 7 قلم به نیکاراگوئه، 18 نوع به عراق خواهد داشت.

بر همین اساس سبحان دارو متولی و نماینده صادرات دارو به عراق و نیکاراگوئه خواهد بود.

احداث شهرک دارویی

با تاکید بر سیاست های توسعه ای و حمایتی، 2 همت توسط برکت به شرکت های زیرمجموعه سرمایه تزریق خواهد شد. همچنین اولین سایت تولید داروهای ضدسرطان تزریقی در منطقه منا توسط این گروه دارویی احداث می شود.

در سال جاری  برکت به تولید اسپری های تنفسی گران قیمت وارداتی اقدام خواهد کرد. برکت بزرگ ‌ترین شهرک تخصصی دارویی در منطقه با وسعت بیش از ۲۰۰ هکتار را احداث کرد.

صادرات مواد اولیه و محصولات

این گروه دارویی خواهان بوده تا تکنولوژی برکت را با عقد قراردادی به کنیا منتقل کند. صادرات روسیه عدد و مبلغ بزرگی خواهد بود و شامل داروهای آنکولوژی است.

گروه دارویی برکت قرارداد ارسال ماده اولیه با کوبا منعقد کرد. بر اساس رای سهامداران گروه دارویی برکت، 50 درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران برکت اختصاص یافت و به ازای هر سهم نیز 53 تومان  تعلق گرفت.

تصویب افزایش سرمایه

در ادامه نیز امروز مجمع عمومی فوق العاده به جهت تصویب افزایش سرمایه  برکت برگزار شد و سهامداران این شرکت با افزایش سرمایه به مبلغ 10.000 میلیارد ریال معادل 136 درصد از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران موافقت کردند.

این افزایش سرمایه از مبلغ 7.340 میلیارد ریال به 17.340 میلیارد ریال و در جهت تحصیل شرکت های جدید و مشارکت در طرح های سرمایه پذیر است.

یادآور می شود؛ زیر مجموعه‌ های شرکت گروه برکت؛ شرکت گروه سرمایه‌گذاری البرز، سرمایه‌گذاری اعتلاء البرز، البرز بالک، ایران‌دارو، داروسازی البرزدارو، برکت الصحه، بیوسان فارمد، پخش البرز، پرشین داروی البرز، داروسازی تولید دارو، دارویی سبحان، داروسازی سبحان انکولوژی، سل تک فارمد، سبحان‌دارو، شهرک صنعتی دارویی برکت، گروه صنایع شفا فارمد، کی‌بی‌سی و هربی فارمد هستند. 

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24