Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه  دماوند (شرکت تولید نیروی برق دماوند) با حضور بیش از ۸۶ درصدی سهامداران برگزار شد.

مجمع دماوند 300 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه  دماوند (شرکت تولید نیروی برق دماوند) با حضور بیش از ۸۶ درصدی سهامداران برگزار شد.

در این مجمع 300 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم شد. همچنین مجمع اعلام کرد افزایش سرمایه از محل سود انباشته در حال مذاکره و تصمیم گیری است .

از اهم نکاتی که در طول جلسه مطرح شد، انجام تعمیرات ۲ واحد گازی و  انجام تعمیرات اساسی یک واحد بخار از آیتم های آن است. توسعه مبادلات مستقیم با صنایع و استرداد مالیات بر ارزش افزوده و همین طور ، بهره برداری از حوضچه پیش تصویه و ذخیره آب سد ماملو نیز از برنامه های مهم شرکت در سال ۱۴۰۲ است .

از اقدامات مهم شرکت در سال گذشته ، انتشار بیشتر از ۱۵۶ هزار کیلو وات،  اوراق گواهی  به ارزش بیشتر از ۱۱ هزار میلیارد ریال و همین طور، دریافت ۵ هزار میلیارد ریال اوراق اقساط برای تامین نقدینگی شرکت بوده است.

خبر تکمیلی...

امروز شنبه، 10 تیر ماه ، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولید نیروی برق دماوند با حضور بیش از 86 درصدی سهامداران برگزار شد.

ماموریت و آرمان های شرکت

دبیر مجمع در ارتباط با ماموریت و آرمانهای شرکت گفت : ماموریت ما در این حوزه، حداکثر کردن تولید برق با بالا ترین سودآوری  و اثر گذاری فعال در قانون گذاری تجارت برق است.

وی افزود: آرمان های ما، رتبه نخست در تامین برق کشور و سرمایه گذاری و توسعه ظرفیت تولید با تکنولوژی های نوین و همین طور بالاترین ضریب آمادگی تولید را داشتن است.

جایگاه نیروگاه دماوند در صنعت برق کل کشور، 4.0 درصد، در کل نیروگاه های حرارتی، 4.3 درصد  و در نیروگاه های سیکل ترکیبی 8.1 درصد است .

عملکرد مالی شرکت در سال گذشته

درآمد عملیاتی شرکت با 15 درصد رشد همراه بوده است. سود ناخالص با سال 1400 فرق چندانی نداشته که منجر به کاهش  4درصدی در سود خالص و در پایان بر روی سود هر سهم تاثیر گذار بوده و کاهش 4 درصدی در سود پایه هر سهم داشته است.

اهم اقدامات مالی و مالیاتی شرکت در سال 1401

- با توجه به تعیین و تکلیف برداشت‌ های نیابتی (5.780 میلیارد ریال) تسویه بدهی ‌های مالیاتی سال ۱۴۰۱ از این محل انجام شد. 

- پرونده‌ های مالیات بر عملکرد شرکت تا پایان سال ۹۸ مورد بررسی قرار گرفت و تسویه گردیده است.

- مالیات بر عملکرد سال ۹۹ در مرحله رسیدگی است.

- رسیدگی به پرونده ‌های مالیات بر ارزش افزوده سنوات سال 1378 تا 1399 (بجز 1396) انجام شده است و سال ۱۴۰۰ در مرحله صدور برگ مطالبه است.

-  اضافه پرداختی مالیات ارزش افزوده سنوات 1387 الی 1391 جمعاً به مبلغ 130 میلیارد ریال و اعتبار قابل استرداد طبق برگ ها قطعی سنوات سال ۹۴و ۹۸ و ۹۹ جمعاً ۵۹۱ میلیارد ریال بوده است که اقدامات لازم به موقع جهت استرداد اعتبار مالیاتی سنوات فوق در حال انجام است.

اهم اقدامات برنامه ریزی و بازار برق در سال 1401

دبیر مجمع در ارتباط با بند تامین نقدینگی گفت : دریافت و انتشار بیش از ۱۵۶.350 هزار کیلو وات اوراق گواهی ظرفیت با قابلیت نقد شوندگی در بورس انرژی به ارزش بیش از ۱۱ هزار میلیارد ریال و دریافت 5.000 میلیارد ریال اوراق اخزا بابت مطالبات داشته ایم .

وی در ارتباط با اصلاح ساختار فروش شرکت گفت : رشد ۱۵ درصدی درآمد حاصل از فروش برق در سال ۱۴۰۱ و همین طور، کاهش ریسک وصول مطالبات از دولت و توسعه قراردادهای فروش برق مستقیم به صنایع را داشته ایم. از مهم اقدامات انجام شده در سال گذشته، انجام مطالعات اولیه سرمایه‌گذاری در بومی‌سازی زنجیره ارزش تولید برق خورشید است که مذاکراتی با سهامدار عمده انجام شده تا واحد تولیدی خورشیدی مستقل برای صادرات و استخراج بیت ‌کوین راه‌اندازی کنیم.

اهم اقدامات بازرگانی

- صرفه جویی حدود 400 میلیارد ریال در تامین قطعات هر واحد گازی با استفاتده حداکثری از ساخت داخل قطعات در تعمیرات بخش توربین و ژنراتورهای واحد های گازی. هزینه ها را از  ۶۵ میلیارد تومان به ۲۵ میلیارد تومان کاهش دادیم.

- استفاده بهینه از ظرفیت و توانایی پرسنل نیروگاه جهت تعمیرات جانبی و پمپ‌ های الکتروموتور های اصلی واحد های بخار  است.

- بازسازی ولو های گازی و صرفه ‌جویی حدود ۲ میلیون یورو در مقایسه با خرید ولو های نو‌ صورت گرفته است.

اهم اقدامات فنی و مهندسی شرکت در سال گذشته

- شکستن رکورد انرژی تولید روزانه نیروگاه با تولید بیش از ۵۵ هزار مگاوات ساعت انرژی در روز 1401.01.27.

-  بهره ‌برداری کامل از سیستم مدیای واحدهای گازی با قابلیت افزایش تولید 156.35 مگاوات در تابستان. 

- شروع احداث مخزن ذخیره 10.000 متر مکعبی آب به منظور افزایش  ۱۵۰ درصدی ذخیره استراتژیک آب خام نیروگاه با هدف پایداری تولید در تابستان.

- در انتهای جلسه دبیر مجمع در ارتباط با پروژه نیروگاه خورشیدی گفت که موجب افزایش تولید شرکت می‌ شود، و احتیاج به سرمایه گذاری حدود ۵۰۰ میلیون دلار از ابتدا تا انتهای طرح است.

افزایش سرمایه 

شرکت برنامه افزایش سرمایه از محل سود انباشته را در دست اقدام دارد.

در پایان مجمع دماوند به ازای هر سهم 300 ریال سود نقدی تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24