Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه مجتمع فولاد خراسان با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

مجمع «فخاس» زمان بهره برداری از طرح توسعه سنگان را اعلام کرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه مجتمع فولاد خراسان با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع به ازای هر سهم 30 تومان سود تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*شرکت سال گذشته  حدود 100 روز با قطعی گاز مواجه بود و امسال امیدواریم این روزها کمتر شود در کنار آن فولاد خراسان در نظر دارد تا با ذخیره سازی قراضه بیشتر از محل قطعی گاز چندان ضربه نخورد.

*رشد تولید فولاد در جهان در سال گذشته حدود 4 درصد کاهش داشت و ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود.

*ما باید هر چه سریعتر طرح توسعه سنگان را به بهره برداری برسانیم.

*حاشیه سود سنگ آهن به کنسانتره حدود 12 تا 15 درصد، کنسانتره به گندله حدود 4 تا 5 درصد، گندله به آهن اسفنجی حدود 5 درصد، آهن اسفنجی به شمش  کمتر از 10 درصد و شمش به میلگرد حدود 5 درصد است، در نتیجه بخش عمده حاشیه سود ما در اول زنجیره است و باید آن را سریعتر به بهره برداری برسانیم.

*برنامه شرکت بهره برداری از سنگان در سال جاری است.

*برای طرح های توسعه خود در حدود 400 مگا وات برق نیاز داریم و ما هم باید به سراغ تاسیس یک نیروگاه برق باشیم.

*بهره برداری از پساب موجود برای تامین آب در سال 1405 به بهره برداری می رسد.

*مدیر عامل: ما به دنبال توسعه واحد نورد نیستیم ما سبد خود را کامل خواهیم کرد ما کلاف میلگرد را نداریم و این محصول ارزش افزوده بالا به میزان 20 درصد  بالاتر از میلگرد دارد بنابراین ما باید سبد خود را کامل کنیم.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مجتمع فولاد خراسان با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

100 روز قطعی گاز و برق برای فخاس

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت فولاد خراسان در سالی که گذشت سال سخت اما موفقیت آمیز داشت.

وی ادامه داد: شرکت سال گذشته  حدود 100 روز با قطعی گاز مواجه بود و امسال امیدواریم این روزها کمتر شود در کنار آن فولاد خراسان در نظر دارد تا با ذخیره سازی قراضه بیشتر از محل قطعی گاز چندان ضربه نخورد. رشد تولید فولاد در جهان در سال گذشته حدود 4 درصد کاهش داشت و ایران نیز از این قاعده مستثنی نبود.

وی افزود: فولاد خراسان 5 درصد تولید میلگرد کشور را در دست دارد. تولید ۱.۹۷۶.۰۰۰ تن گندله‌سازی، ۹۶۰.۰۰۰ تن فولادسازی، ۱.۱۶۰.۰۰۰ تن احیا مستقیم و ۶۱۰.۰۰۰ تن نورد از اهداف عملیاتی ۱۴۰۲ است. برای سال جاری ۶۱۰ هزار تن فروش میلگرد و ۳۲۸.۶۵۰ تن فروش شمش دیده شده است.

وی بیان داشت: در سال مالی مورد گزارش به دلیل قطعی برق و گاز، واحد گندله‌سازی ۱۱۶ روز، احیا و فولادسازی ۱۲۶ روز و نورد ۷۳ روز توقف تولید داشته‌اند. بر این اساس گندله‌سازی ۴۹۰هزار تن، احیا ۲۲۰هزار تن، فولادسازی ۴۰۰هزار تن و نورد ۱۱۵هزار تن تولید از دست رفته داشته‌اند.

دلیل کاهش فروش صادراتی شرکت

این مقام مسئول افزود: دلیل کاهش میزان فروش صادراتی دلایلی از جمله کاهش مقدار تولید به دلیل توقفات برق و گاز، الزامات وزارت صمت درخصوص عرضه محصولات در بورس کالا و اعمال تعرفه صادراتی بر روی شمش دارد.

وی با اشاره به طرح های توسعه شرکت عنوان کرد: رویکرد شرکت این است که کنسانتره با کیفیت بالای ۶۶ وارد کند؛ وضعیت شرکت و تولید محصولات در زنجیره تولید به گونه ای است که ما باید هر هر چه سریعتر طرح توسعه سنگان را به بهره برداری برسانیم.

حاشیه سود هر واحد از چرخه تولید فولاد

مدیرعامل شرکت فولاد خراسان بیان داشت: حاشیه سود سنگ آهن به کنسانتره حدود 12 تا 15 درصد، کنسانتره به گندله حدود 4 تا 5 درصد، گندله به آهن اسفنجی حدود 5 درصد، آهن اسفنجی به شمش  کمتر از 10 درصد و شمش به میلگرد حدود 5 درصد است، در نتیجه بخش عمده حاشیه سود ما در اول زنجیره است و باید آن را سریعتر به بهره برداری برسانیم. برنامه شرکت بهره برداری از سنگان در سال جاری است.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: ارزش افزوده اسلب از شمش بیشتر بوده و شرکت در نظر دارد تا در این واحد نیز سرمایه گذاری نماید؛ همچنین برای طرح های توسعه خود در حدود 400 مگا وات برق نیاز داریم و ما هم باید به سراغ تاسیس یک نیروگاه برق باشیم. بهره برداری از پساب موجود برای تامین آب در سال 1405 به بهره برداری می رسد.

واحد نورد توسعه نمی یابد

وی در مورد توسعه واحد نورد خاطر نشان کرد: ما به دنبال توسعه واحد نورد نیستیم ما سبد خود را کامل خواهیم کرد ما کلاف میلگرد را نداریم و این محصول ارزش افزوده بالا به میزان 20 درصد  بالاتر از میلگرد دارد بنابراین ما باید سبد خود را کامل کنیم. پروژه سنگ اهن خواف نیز در سال 1403 به بهره برداری خواهد رسید.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه شد.

رئیس مجمع دستور پیگیری به سایر بندهای حسابرسی را داد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 300 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

مدیرعامل اعلام کرد: سود سهامداران حقیقی و سهامداران زیر یک درصد، ۱۵ مردادماه پردخت می‌شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24