Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت ایرانول با رکوردهای کم سابقه در تولید، فروش و سایر نسبت های مالی با حضور۸۷.۵ درصد از صاحبان سهام تشکیل جلسه داد.

مجمع نفت ایرانول ۱۱۱۲ تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت ایرانول با رکوردهای کم سابقه در تولید، فروش و سایر نسبت های مالی با حضور۸۷.۵ درصد از صاحبان سهام تشکیل جلسه داد.

محمد حسینی مدیر عامل نفت ایرانول در توضیح عملکرد سال ۱۴۰۱ در جمع سهامداران توضیح داد و گفت:  یکی از،شاخص های جذاب در نفت ایرانول بازدهی سهام ایرانول بوده که از مجمع سال قبل تاکنون در حدود۱۲۳ درصد بازدهی ثبت شده است و این بازدهی هم از بازدهی شاخص بورس و هم از بازدهی صنعت روانکار بالاتر بوده است.

۱۰۶ درصد رشد سود خالص

وی در ادامه گفت: ایرانول رتبه اول رشد سودآوری در بین سایر رقبا با رشد ۱۰۳ درصدی سود خالص را به ثبت رساند و در حوزه تولید و فروش رتبه دوم را در بین ۴ روانکار به ثبت رساند.

 ایرانول ۲۹۰۰ میلیارد تومان سود محقق کرد

نفت ایرانول در سال مالی ۱۴۰۱ بالاترین سطح تولید را طی ۷ سال اخیر به ثبت رسانده است و موفق شد تا ۱۲۹ هزار میلیارد ریال درآمد عملیاتی  محقق کند که این میزان رشد ۴۸ درصدی را در مقایسه با سال قبل داشته ، همچنین سود عملیاتی شرکت رشد ۸۱ درصدی را به ثبت رساند و بالغ بر ۳۲ هزار میلیارد ریال شد و سودی بالغ بر ۲هزار ۹۰۰ میلیارد تومان در سال مالی ۱۴۰۱ محقق شد.

تمام شاخص های عملکرد روند صعودی داشتند

حسینی مدیر عامل نفت ایرانول در خصوص رشدشاخص های عملکردی شرکت گفت: نرخ بازده دارایی ها از ۳۵ درصد به ۵۷ درصد در سال مالی ۱۴۰۱ رسید. نرخ بازده حقوق صاحبان سهام در سال ۱۴۰۱ با ۹۳ درصد رسید. فروش داخلی شرکت در صنعت روانکار رشد ۵۰ درصدی ثبت کرد.

حسینی در ادامه گفت: ایرانول در سال ۱۴۰۱ بالغ بر  ۴۲۱ هزار و ۴۱۲ مترمکعب فروش داخلی  را به ثبت رساند  و موفق شد به ارزش ۹۸ هزار و ۳۲۳ میلیارد که رتبه اول تناژ فروش و رتبه دوم ارزش فروش را در صنعت روانکار کسب کرد و سهم ۲۶ درصدی بازار را در اختیار دارد.

ایرانول در حوزه صادراتی هم ۱۱ درصد رشد تناژ داشته است و ۴۴ درصد از نظر مبلغ فروش رشد داشته است.

در بخش تولید هم شرکت موفق شد ۲۵ هزار لیتر محصول بیشتری را در حوزه محصولات میانی به محصول نهایی تبدیل کند.

نکته اثر گذار مجمع نفت ایرانول شنیده شدن نظرات ، پیشنهادات ، انتقادات و سوالات سهامداران  و توضیحات مدیر عامل در خصوص پرونده های حقوقی، بندهای حسابرس و پاسخ های شفاف و با حوصله مدیر عامل شرکت بود.

سهامداران در خصوص افزایش نرخ محصولات پرسیدند

حسینی :  با توجه به افزایش قیمت ملزومات تولید از بهمن ماه پیگیر اصلاح نرخ ها هستیم چرا که برخی از محصولات در سال گذشته با حاشیه زیان روبرو بود که با اصلاح سبد فروش محصولات نه تنها کاهش سودآوری نداشتیم بلکه موفق شدیم سودآوری شرکت را نیز بهبود دهیم.

برنامه پایداری یوتیلیتی را تشریح کنید

حسینی:  در حوزه یوتیلیتی قرار داد EPC نیست فاز E در حال اجراست،فازF را شرکت انجام خواهد داد و فاز C را پیمانکار اجرایی خواهد کرد  در سال گذشته ۳ درصد از،تولید مجموعه به دلیل قطعی متاثر شد و ترجیح ما این است که امکان تامین یوتیلیتی را توسط خود شرکت داشته باشیم.

درخصوص تجدید ارزیابی هم سوال شد

رئیس مجمع  : اول باید اسناد زمین ها تماما به نام شرکت شود تا امکان افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی فراهم شود.

افزایش سرمایه از سایر محل ها نیز منوط به ارائه طرح افزایش سرمایه از سوی هیات مدیره است که به محض ارائه اطلاع رسانی خواهد شد.

مجمع در پایان رای به تقسیم ۲۲۲۵ میلیارد تومان سود داد که به ازای هر سهم ۱۱۱۲ تومان می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24