Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین ماسه ریخته گری با حضور بیش از ۵۰ درصد سهامداران برگزار شد.

دو مصوبه مهم مجمع «کماسه»

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین ماسه ریخته گری با حضور بیش از ۵۰ درصد سهامداران برگزار شد.

بر اساس رای سهامداران تامین ماسه ریخته گری معادل ۱۰ درصد از سود تقسیم شد و به ازای هر سهم کماسه ۵۰ ریال تعلق گرفت. سهامداران این شرکت خواهان ماندگاری نقدینگی در کماسه بودند تا هر چه زودتر مراحل و اقدامات جابه‌جایی کارخانه رویکرد اجرایی به خود گیرد.

امروز همچنین افزایش سرمایه این شرکت نیز تصویب شد. این افزایش سرمایه از مبلغ 1.847 میلیارد ریال به 3 هزار میلیارد ریال  و از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت های مالیاتی است.

مجمع اعلام کرد شرکت برای افزایش درآمد خود نیازمند افزایش نرخ و ظرفیت تولید است. با جابه‌جایی کارخانه تامین ماسه ریخته گری، معادل ۲۰هکتار زمین به کاربری مسکونی تبدیل خواهد شد. مشکلات کماسه با میراث‌فرهنگی در خصوص تغییر کاربری اراضی کارخانه، حل و فصل شده است.

تکمیلی... 

بر اساس رای سهامداران تامین ماسه و ریخته گری به ازای هر سهم کماسه 50 ریال تعلق گرفت و افزایش سرمایه به میزان 62 درصد نیز تصویب شد.

افزایش نرخ، تولید و درآمد

امروز دوشنبه (12 تیر)، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تامین ماسه ریخته گری با حضور بیش از 50 درصد سهامداران کماسه برگزار شد و هیات مدیره گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی این شرکت قرائت کردند. 

بر همین اساس اعلام شد؛ کماسه در پایان سال مالی ۱۴۰۱ بیش از ۲۰۰ هزار تن از محصولات خود را به ‌فروش رساند. 

همچنین با توجه به افزایش سطح عمومی قیمت ها و رشد قیمت تمام شده محصول تولید شده، هیأت مدیره با اعمال افزایش نرخ محصولات شرکت به طور متوسط حدود 29 درصد از تاریخ 26 فروردین ماه 1402 موافقت کرد.

از سویی دیگر درآمد حاصل از فروش  تامین ماسه و ریخته گری حدود ۱۸۱ میلیارد تومان بوده که با توجه به رشد نرخ فروش محصولات شرکت، درآمد ناشی از فروش محصولات نسبت به سال ۱۴۰۰معادل  ۵۳ درصد افزایش یافت.

جابه جایی کارخانه قدیم و احداث کارخانه جدید

قابل ذکر است؛ دلیل رشد بهای تمام‌ شده تامین ماسه و ریخته گری در سال مالی مورد گزارش  افزایش تورم به شمار می رود.

از سویی دیگر کماسه در دوره مالی ۱۴۰۱ برای تامین مقدار ۲۸۳٬۱۵۹ تن مواد اولیه مبلغ ۱۸٬۱۳۲ میلیارد تومان هزینه کرد.

بر اساس آخرین سیاست و برنامه های تامین ماسه و ریخته گری، کماسه  خوهان جایه جایی کارخانه به خارج از شهر فیروزکوه بوده اما برای جابه‌جایی کارخانه، مشکل نقدینگی دارد.

تامین ماسه و ریخته گری برای جابه جایی کارخانه مذاکراتی با برخی بانک ها همچون صنعت و معدن داشته که علی رغم اخذ مجوز و مصوبه اما این منابع مالی تا به اکنون در اختیار قرار نگرفته است.

بر اساس نظر هیات مدیره این شرکت، هزینه احداث کارخانه جدید 500 میلیارد تومان برآورد می شود. یکی از دلایل افزایش هزینه‌های کماسه در سال ١۴٠١ بهسازی در کارخانه بوده است.

البته با جا به‌ جایی کارخانه تامین ماسه ریخته گری، معادل ۲۰هکتار زمین به کاربری مسکونی تبدیل خواهد شد.

کماسه برای احداث کارخانه جدید درخواست تأمین زیرساخت را داده است. همچنین  کماسه احداث کارخانه جدیدی  را نیز در دستور کار دارد.

تغییر کاربری و آغاز صادرات

در این مجمع و با تاکید بر سیاست های توسعه ای، تامین ماسه و ریخته گری برای  افزایش درآمد خود نیازمند به افزایش نرخ و ظرفیت تولید است.

یادآور می شود؛ مشکلات کماسه با میراث‌فرهنگی در خصوص تغییر کاربری اراضی کارخانه، حل و فصل شد.

در حال حاضر موضوعات مرتبط با صادرات به دلیل هزینه‌های حمل امکان‌پذیر نیست، اما هیات مدیره کماسه معتقد بوده  در آینده و همزمان با جابجایی کارخانه این مهم اجرایی می شود.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه، بر اساس رای سهامداران تامین ماسه ریخته گری معادل ۱۰ درصد از سود تقسیم شد و به ازای هر سهم کماسه ۵۰ ریال تعلق گرفت.

یادآور می شود، سهامداران این شرکت خواهان ماندگاری نقدینگی در کماسه بوده تا هر چه زودتر مراحل و اقدامات جابه‌جایی کارخانه رویکرد اجرایی به خود گیرد.

سرمایه 3 هزار میلیارد ریالی

قابل ذکر است؛ امروز و بر اساس رای سهامداران کماسه افزایش سرمایه این شرکت نیز تصویب شد.

این افزایش سرمایه از مبلغ 1.847 میلیارد ریال به 3 هزار میلیارد ریال  و از محل سود انباشته به منظور اصلاح ساختار مالی و استفاده از معافیت های مالیاتی است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24