Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی کرمانشاه امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

دو مصوبه مجمع پتروشیمی کرمانشاه

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی کرمانشاه امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع 830 تومان سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم کرد. این رقم، معادل 90 درصد سود قابل تقسیم شرکت است.

همچنین امروز افزایش سرمایه 200 درصدی «کرماشا» از محل سود انباشته تصویب شد.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت مجتمع پتروشیمی کرمانشاه با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

تولید اوره به دلیل قطعی گاز کاهش یافت

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت در سال ۱۴۰۱ تولید آمونیاک را به ۳۶۵ هزار تن رساند و تولید اوره ۶۱۹ هزار تن بوده است. شرکت در سال گذشته، ۴۲ روز توقف تولید داشته که به دلیل قطعی گاز خوراک بوده است.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه بتوانیم از قطعی بهینه استفاده کنیم در این دوره قطعی گاز، شرکت اقدام به تعمیرات اساسی کردیم این موضوع منجر می شود تا شرکت در سال ۱۴۰۲ عملکرد بهتری داشته باشد. تعمیرات روی رکتورها، مبدل‌ها و کمپرسورها صورت گرفت.

وی بیان داشت: در حوزه فروش آمونیاک ۱۶۸درصد رشد مقداری فروش داشته، اما در اوره ۸ درصد مقدار فروش کاهش داشته است دلیل کاهش فروش اوره قطعی های گاز بود. ضمن اینکه در سال 1401 ما سهم فروش داخلی خود را کاهش دادیم.

توسعه بازار صادراتی

مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه خاطرنشان کرد: در حوزه صادرات ما در سال 1401 نیز اقدامات مهمی انجام دادیم، بازار سنتی ایران همواره ترکیه بود و ما به بازارهای با ارزش افزوده بهتر وارد شدیم. ما به بازار عراق وارد شدیم و مشتریان عراقی را متقاعد کردیم تا به جای قاچاق از ما خریداری کنند. فروش داخلی از 46 درصد به 37 درصد کاهش یافت، ضمن اینکه با اروپا هم مکاتبات انجام شد و فروشهایی نیز صورت گرفت. و در کنار آن ها حجم فروش به برزیل نیز افزایش یافت.

وی افزود: از مقایسه نرخ فروش های شرکت و نرخ کارگروه پتروشیمی متوجه می شویم که ما همواره نرخ های فروش ما بالاتر از نرخ های کارگروه بوده و میانگین قیمت های فروش دلاری شرکت 488 دلار بوده است.

پروژه افزایش ظرفیت اوره و آمونیاک

وی با اشاره به پروژه فاز دو شرکت گفت: این پروژه که در جهت افزایش ظرفیت اوره و آمونیاک است در سال 1392 شروع شد اما به مشکلاتی خورد و پیش بینی می شود 25 آذر ماه بتوانیم پیش راه اندازی را انجام دهیم.  افزایش ظرفیت این پروژه 100 درصدی خواهد بود.

پروژه کریستال ملامین

مدیرعامل شرکت خاطر نشان کرد: پروژه فاز 3 شرکت که کریستال ملامین است نیز در سال 1402 آغاز می شود و 3 سال به طول خواهد انجامید.

وی با اشاره به ریسکهای شرکت و سایر پروژه های آن گفت: شرکت ریسک هایی دارد که برای آن ها نیز پروژه هایی را طراحی کرده است، ریسک آتی کشور و شرکت خشکسالی و کمبود آب است و این موضوع در شرکت مورد توجه است و دنبال می شود؛ همچنین تامین برق از دیگر ریسک های کشور و شرکت بوده که این موضوع نیز مورد توجه بوده و پروژه تامین برق شرکت 60 درصد پیشرفت داشته است.

نرخ گاز خوراک 7000 تومان تصویب می شود؟

وی با اشاره به چالش های شرکت عنوان کرد: چالش های زیادی برای مجموعه وجود دارد اما موضوع مهم این روزها نرخ گاز خوراک پتروشیمی ها است، ما مخالف نرخ گاز ثابت هستیم، ما یک فرمول داریم که براساس هاب های مصرف کننده گاز طراحی شده و کرمانشاه به عنوان یک شرکت خواهش کردکه از هاب های تولید کننده هم باشد و همچنین براساس نرخ های صادراتی کشور در نظر گرفته شود، حتی پیشنهاد دادیم نرخ فروش ما هم در آن بگنجد اما علی رغم قول های داده شده اتفاقی نیافتاد.

مدیرعامل پتروشیمی کرمانشاه تاکید کرد: در هر حال حاضر هم صحبت از نرخ 7،000 تومان است که ما به شدت مخالفیم و حاشیه سود شرکت را به شدت کاهش خواهد داد و شرکت های متانولی به مرحله زیان دهی می رسند.

اوره کشاورزان چه می شود؟

در ادامه رئیس مجمع در مورد طلب از جهاد کشاورزی به سهامداران پاسخ داد: دولت اصرار به تامین اوره کشاورزان از محل شرکت‌های اوره‌ساز دارد، اما در مورد پرداخت طلب شرکت اقدامی از نهادهای مربوطه انجام نمی‌شود. شرکت در حال پیگیری و مکاتبات قانونی بوده و ابلاغ کرده است که از اول تیرماه اوره به کشاورزان و سازمان حمایت داده نمی‌شود.

افزایش سرمایه 200 درصدی از انباشته

وی همچنین در خصوص افزایش سرمایه از تجدید ارزیابی پاسخ داد: شرکت فعلا برنامه ای در این خصوص ندارد.

در ادامه بازرس قانونی نیز گزارش خود را قرائت کرد و رئیس مجمع دستور پیگیری به بندهای حسابرسی را داد.

در پایان مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت 830 ریال سود که معادل 90 درصد سود قابل تقسیم شرکت است، تقسیم شد.

در ادامه این مجمع، مجمع عمومی فوق العاده پتروشیمی کرمانشاه برگزار شد و افزایش سرمایه 200 درصدی از محل سود انباشته به تصویب رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 1 نظر دارد.

  • محمدرضا مایلی
    محمدرضا مایلی

    باسلام و تشکر از تلاش و کوشش شما در تهیه گزارشات و تحلیل های بروز وجامع و گزارشات خبری موفق وپیروز باشید

    9 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24