Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت زامیاد امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد. این مجمع به ازای هر سهم 61 ریال سود تقسیم کرد که معادل 10 درصد سود شرکت می شود.

تقسیم سود 10 درصدی در مجمع زامیاد

بورس24 : مجمع شرکت زامیاد امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد. این مجمع به ازای هر سهم 61 ریال سود تقسیم کرد که معادل 10 درصد سود شرکت می شود.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*رئیس مجمع: حیطه فعالیت زامیاد با سایپا دیزل متفاوت است و برنامه برای ورود به این شرکت نداریم.

*پاسخ بند ج

از مانده خودروهای امانی به تعداد 640 دستگاه انواع خودرو ، تعداد 161 دستگاه آن به فروش رفته و تعداد 162 دستگاه نیز جهت نصب کاربری به شرکت ایران کاوه ارسال گردیده که در انبار گردانی پایان سال 1401 شمارش شده است و تعداد 228 دستگاه از خودروها نیز به عنوان موجودی پایان سال مذکور شمارش و در حسابها لحاظ گردیده است. همچنین تعداد 46 دستگاه، شامل خودروهای رسوبی نزد نمایندگان فروش میباشد که اداره حقوقی زامیاد اقدام به طرح دعوا علیه نمایندگیهای متخلف نموده که منجر به صدور رای به نفع شرکت گردیده و در مرحله اجرای احکام می.باشد مابقی خودروها به تعداد 43 دستگاه دیگر نیز جهت انجام آزمایشات تست جاده و سایر موارد در اختیار اداره توسعه محصول قرار گرفته و یا در نمایشگاههای شرکت زامیاد مستقر است.

*پاسخ بند ب

املاک در راستای تکالیف مجمع جهت صدور سند تک برگ اقدام و دفترچه مالکیت از طریق پست مطابق با رویه سازمان ثبت اسناد و به آن سازمان ارسال گردید. نظر به طولانی شدن دریافت پاسخ و پیگیری های صورت گرفته مشخص گردید سازمان ثبت بدلیل مغایرتهای اساسی در جانمایی املاک فرعی مستقر در پلاک اصلی شماره 137 ، از صدور سند تک برگ خودداری و صدور سند مذکور را مشروط به حل تعارضات نموده که پیگیریهای این شرکت در خصوص حل مشکلات تا حصول نتیجه نهایی در حال انجام است.

*زامیاد هفته ای ۲۰۰ دستگاه  نیسان آبی به کشور های همسایه  صادر می کند امیدواریم تا ۵۰۰ دستگاه هم برسد.

* برنامه صادرات به ونزوئلا داریم. دو مدل پادرا صادر کردیم. با استقبال خوبی رو به رو شده. قیمت ها برای صادرات مناسب بوده است.

*در مورد عرضه در بورس کالا،  از این عرضه‌ها جلوگیری شده است .

* روند فعالیت بازارگردان شرکت توسط مدیرعامل مورد ارزیابی است ما عملکرد خوبی در بین شرکت های بورسی داشتیم ، بهتر هم خواهیم شد.

*برنامه افزایش سرمایه در صورت لزوم بررسی خواهد شد

تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت زامیاد  با حضور اکثریت  سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع زامیاد ۱۰ درصد  معادل ۶۱ ریال  سود تقسیم کرد. 

سید محسن مرتضوی مدیر عامل زامیاد در مورد عملکرد این شرکت گفت:  در بین سایر رقبا، در سال گذشته بیشترین رشد را به ثبت رسانده و طی ۳ماهه ابتدای سال ۳۰درصد رشد تولید داشته است.تولید اتوبوس ۱۲ متری در مرحله تحویل CKD است. ظرفیت مسافر این نوع اتوبوس ۳۱ نفر نشسته و ۴۹ نفر ایستاده است. منطبق بر استانداردهای ۸۵گانه بوده و مشتری این محصول، سازمان اتوبوسرانی کشور است. تولید اتوبوس ۱۸ متری را هم در برنامه داریم. احتمالا تولید یک‌ یا دو مدل کشنده را نیز داشته باشیم.

وی گفت: ۸ محصول در سال ۱۴۰۱ عرضه شد و ۱۲ پروژه توسعه محصول برای سال جدید در نظر گرفته شده است.

به گفته وی، واگذاری و انتقال سهام شرکت تولیدی و صنعتی ایران کاوه سایپا به زامیاد آغاز شده است. تولید خودروی پادرا پلاس لانگ با حدود ۳۰درصد فضای بار بیشتر در کاربری‌های مورد نظر و رشد بیش از ۱۰۰درصد فروش قطعات یدکی در ۹ماهه و انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با گروه مپنا در زمینه تولید خودروی برقی از دستاوردهای شرکت در ۳ماهه سوم سال گذشته بود.

وی گفت: مگاپروژه نوسازی، توسعه خطوط رنگ و تامین تجهیزات تست انتهای خطوط، فیلینگ و افزایش ظرفیت تولید خانواده محصول پادرا پلاس، احداث مرکز نوآوری و طراحی و توسعه و همچنین طراحی و ایجاد خط رنگ پودری از پروژه‌های توسعه زیرساخت شرکت است. ایجاد سوله ۲۲هزار متر مربعی و همچنین توسعه سالن رنگ شرکت زامیاد از دیگر پروژه‌های شرکت است. 

مدیر عامل زامیاد افزود: پروژه ی کابین پاشش رنگ رویه و رباتیک نمودن خطوط پاشش آستر و رنگ به لحاظ احجام کاری و همچنین استمرار تولید محصولات حین اجرای پروژه بدون کاهش تیراژ فرایند رنگ تولیدات جاری در کشور منحصر به فرد است. با اجرای این پروژه، بزرگ‌ترین خطوط ED و PT کشور به لحاظ ابعاد بدنه‌ها تا طول ۷.۵ متر ایجاد خواهد شد. بخش نوسازی کابین پاشش رنگ رویه جدید به اتمام رسیده و در مدار تولید قرار گرفته است.

به گفته وی، برنامه تولید خودروهای سنگین و نیمه سنگین در سال مالی جاری با ۴۶درصد افزایش نسبت به عملکرد سال قبل به ۴۹۵۰ دستگاه خواهد رسید. همچنین طبق برآورد بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی می‌شود درآمد عملیاتی شرکت ۴۶۱۹۷۹ میلیارد ریال خواهد بود. همچنین طبق بودجه، تولید و فروش ۶۵هزار دستگاه محصولات تجاری سبک و ۴۹۵۰ دستگاه محصولات تجاری سنگین را دستور کار داریم.

وی گفت: در خصوص صادرات در سال ۱۴۰۲ با رایزنی‌های صورت گرفته و حضور نمایشگاه‌های متعدد شرکت زامیاد موفق به توسعه بازارهای صادراتی خود شده بر این اساس در سال ۱۴۰۲ صادرات نزدیک به ۴۷۰۰ دستگاه محصول را در برنامه خواهد داشت.

وی گفت: فروش کم خردادماه تحت تاثیر موضوعات استانداردی بود. تا پیش از ۳۱ اردیبهشت ماه طبق استاندارد قبل تولید کردیم. اما پس از آن برخی استانداردهای جدید اعلام‌ شد و مجبور به بروزرسانی خودروهای خود شدیم. اما هنوز مجوز فروش را نداده‌اند.

مرتضوی افزود: پروژه زامیاد ۲ برای زمانی است که محصولات سنگین به تولید انبوه برسد. فضای کارخانه فعلی کافی نخواهد بود و زامیاد ۲ برای تولید محصولات سنگین و اتوبوس خواهد بود.

نیسان آبی در صف صادرات 

وی گفت: قیمت فروش محصول نیسان آبی صادراتی جذابیت بیشتری داشته و اختلاف بین ۱۰ تا ۱۲درصدی دارد. زامیاد هفته ای ۲۰۰ دستگاه  نیسان آبی به کشور های همسایه  صادر می کند امیدواریم تا ۵۰۰ دستگاه هم برسد.

وی گفت: مشکل تیک صادرات داریم ، قول داده شد طی روز های اخیر انجام شود همچنین، با ونزوئلا برنامه صادرات داریم دو مدل پادرا صادر کردیم با استقبال خوبی رو به رو شده قیمت ها برای صادرات مناسب بوده است.

وی با اشاره به اینکه، قیمت‌گذاری ما دستوری نیست گفت: طبق دستور شورای رقابت، محصولات خود را با حداکثر ۱۷‌.۵ درصد سود به فروش می‌ رسانیم.

وی گفت: شرکت در حال رشد است و جریان نقدینگی مناسبی دارد. اما به Cash flow شرکت برای هر برنامه‌ ای دست نمی‌ زنیم. 

زامیاد از انباشته افزایش سرمایه می‌ دهد!

مرتضوی افزود: برنامه‌ای برای افزایش سرمایه نداریم. اما اگر لازم باشد، حتما تصمیم‌گیری می‌شود احتمالا از انباشته افزایش سرمایه داشته باشیم. 

وی گفت:  قرار بر این است که روند فعالیت بازارگردان شرکت توسط مدیرعامل مورد ارزیابی و بررسی قرار بگیرد.

وی خاطر نشان کرد: در حال حاضر به واسطه صادرات، تامین ارز خوبی انجام می‌شود.‌ رویه ثبت سفارشات مانند قبل پرسرعت نیست، اما در تامین ارز مشکلی نداشتیم. 

مدیر عامل زامیاد گفت: املاک در راستای تکالیف مجمع جهت صدور سند تک برگ اقدام و دفترچه مالکیت از طریق پست مطابق با رویه سازمان ثبت اسناد و به آن سازمان ارسال شد. نظر به طولانی شدن دریافت پاسخ و پیگیری‌های صورت گرفته مشخص گردید که سازمان ثبت به دلیل مغایرت‌های اساسی در جانمایی املاک فرعی مستقر در پلاک اصلی شماره ۱۳۷، از صدور سند تک برگ خودداری و صدور سند مذکور مشروط به حل تعارضات شد که پیگیری‌های این شرکت درخصوص حل مشکلات تا حصول نتیجه نهایی در حال انجام است.

به گفته وی، در حال حاضر به دنبال وارد کردن CKD اتوبوس هستیم و زمان لازم داریم، اما این محصول با فروش خوبی مواجه خواهد شد. 

وی گفت: به حوزه جدید اتوبوس و کامیون‌های جدید وارد شده‌ایم که نیاز به خدمات دارند و با خرید زمین رنا، عملا قدرتی در رنا پیدا کردیم تا رنا را به نوعی مجاب کنیم که به ما خدمات ارائه کند.

برنامه ورود به سایپا دیزل رد شد 

وی درخصوص شایعه خرید سایپا دیزل توسط خزامیا گفت:  که حیطه فعالیت دو شرکت کمی متفاوت بوده و سالن‌های تولید سایپا دیزل متفاوت است. در حوزه تولید کامیونت فوتون، فعالیت سایپا دیزل متفاوت است و قرار بر این نیست که مارکت آنها را در حوزه کامیونت بگیریم. پیشنهاداتی شده است، اما استقبال نکردیم. به میزانی در زامیاد پروژه و برنامه داریم که فعلا زمانی برای پرداختن به سایپا دیزل نداریم. 

مجمع خزامیا به ازای هر سهم ۶۱ ریال معادل ۱۰ درصد، سود نقدی تقسیم‌ شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24