Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی آما امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

چند خبر از مجمع صنعتی آما

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی آما امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد. این مجمع به ازای هر سهم 60 تومان سود نقدی تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*مدیرعامل: برنامه های جدید برای توسعه تولید شرکت داریم همچنین به دنبال بازارهای جدید برای مشتریان هستیم.

*ماشین آلات بسته بندی اتوماتیک خریداری شده و برای اولین بار در ایران است.

*ما خط تولید کشش مفتول را آماده سازی می کنیم که سرعت تولید آن دو برابر خواهد بود یک خط را در حال حاضر انجام داده ایم  و احتمالا اگر مشکل تامین ارز نداشته باشیم دو خطر دیگر هم نوسازی می شود. این آماده سازی منجر به افزایش تولید و کاهش مصرف برق می شود.

*از جمله برنامه های شرکت در سال 1402 شامل توسعه کوره های پخت الکترود، خرید و راه اندازی خطوط بسته بندی اتوماتیک تویعه انبارهای کارخانه و انتشار اوراق مرابحه به مبلغ 4000 میلیارد ریال است.

*این شرکت افزایش سرمایه از انباشته خواهد داشت.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت صنعتی آما با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

کاهش صادارت شرکت در سال 1401

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: صادرات شرکت در سال ۱۴۰۰ حدود سه هزار تن بوده، اما در سال مالی مورد گزارش به دلیل مشکلات و نوسانات ارزی دو هزار و ۴۰۰ تن بوده است. به دلیل این نوسانات، صادرات شرکت به لحاظ مقداری کاهش یافته، اما از نظر دلاری افزایش داشته است.

وی ادامه داد: مجموعه آما با مشکل تامین برق مواجه است و ما به صورت هفتگی حداقل یک بار با قطعی برق مواجهیم که با طراحی ساخت نیروگاه ۳ مگاواتی، در حال حاضر ۳.۷ مگاوات برق تولید می‌کند. ما برنامه هایی برای کاهش میزان مصرف برق در خطوط تولیدی  خود داریم.

وی خبر داد: خطوط تولید بسکت‌های فلزی و سنگ سایش راه‌اندازی شده و ظرفیت انبار شرکت به 3 هزار تن رسیده است،  این مجموعه توانسته تا پروانه بهره برداری 22 هزارتنی محصولات خود را به 38500 تنی ارتقا دهد علاوه بر آن پروانه بهره‌برداری تولید سنگ‌های سایش و برش از ۲،۰۰۰،۰۰۰ عدد در سال به ۱۴،۰۰۰،۰۰۰ عدد در سال رسیده است.

برنامه های آتی شرکت

وی با اشاره به برنامه های آتی این شرکت خاطر نشان کرد: از جمله برنامه های آتی صنعتی آما می توان به  توسعه کوره های پخت الکترود، خرید و راه اندازی خطوط بسته بندی اتوماتیک توسعه انبارهای کارخانه و انتشار اوراق مرابحه به مبلغ 4000 میلیارد ریال اشاره کرد همچنین فروش فروش و ساخت آما 1 از برنامه های شرکت است.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و رئیس مجمع دستور پیگیری نسبت به بندهای حسابرسی را به شرکت داد.

مدیرعامل صنعتی آما در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص توسعه شرکت گفت: برنامه های جدید برای توسعه تولید شرکت داریم همچنین به دنبال بازارهای جدید برای مشتریان هستیم. ماشین آلات بسته بندی اتوماتیک خریداری شده و برای اولین بار در ایران است.

سرعت تولید 2 برابری در کشش مفتول

وی افزود: ما خط تولید کشش مفتول را آماده سازی می کنیم که سرعت تولید آن دو برابر خواهد بود یک خط را در حال حاضر انجام داده ایم  و احتمالا اگر مشکل تامین ارز نداشته باشیم دو خطر دیگر هم نوسازی می شود. این آماده سازی منجر به افزایش تولید و کاهش مصرف برق می شود.

ارزش گذاری زمین آما 1

وی مورد ارزش گذاری زمین شرکت آما 1 نیز پاسخ داد: برای ارزش‌گذاری زمین آما ۱، کارشناسان رسمی دادگستری به‌ صورت جدی از ۱۰ روز پیش کار خود را شروع کردند و حدود ۱۰ الی ۱۵ روز دیگر نتیجه نهایی را اعلام می‌کنند. البته قبلا این زمین توسط کارشناسان دیگری ارزش‌گذاری شده بود که بدون تراکم حدود ۹۳۰ تا ۹۴۰ میلیارد و بعد از اخذ تراکم ۱۴۳۰ تا ۱۴۴۰ میلیارد قیمت‌گذاری شده بود، اما ما معتقدیم ارزش این زمین بیشتر است.

وی در مورد نرخ ارز خرید مواد اولیه به سهامداران گفت: عدد آن نوسان دارد اما آخرین نرخ های ما 28500 تومان بوده است و اما نرخ ارز صارداتی نیز 70 درصد مخصوص رفع تعهدات، ۲۰ درصد مخصوص واردات و ۱۰ درصد در اختیار شرکت بوده که رقم رفع تعهدات هم براساس نرخ سامانه است.

رئیس مجمع خبر داد: شرکت برنامه افزایش سرمایه از انباشته دارد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 600 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24