Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معادن منگنز ایران امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

در مجمع «کمنگنز» چه گذشت؟

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معادن منگنز ایران امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع 720 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*طی سال های آتی ما افزایش تولید خواهیم داشت.

*ماشین آلات شرکت هم در کارخانه و در هم معادن و هم تامین انرژی الکتریکی با موفقیت انجام شد.

*تولید آتی بهره وری و راندمان بیشتری خواهد داشت.

*در حوزه فروآلیاژ بعد از اینکه در سال 99 و 400 زمین خریداری شد و زیرساخت ها نیز فراهم شد. دو دستگاه فیلر اختصاصی خریداری شد که در نوع خود کم نظیر است.

* با کاهش نرخ متوسط فولاد در سال مورد گزارش مواجه بودیم و چالش بعدی ما واردات بی رویه منگنز و فروسیلو منگنز بود که در کنار آن کاهش تعرفه منگنز را نیز شاهد بودیم.

* 12 هزار تن موجودی پایان دوره داشتیم و این موضوع به شرکت قدرت می دهد.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت معادن منگنز ایران با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

چالش های کمگنز

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت در سالی که گذشت با چالش هایی دست و پنجه نرم کرد که از جمله آن ها می توان به کاهش قیمت شمش فولاد بود و دومین مورد واردات بی رویه منگنز و فرومنگنز با تعرفه پایین بود و ما با پیگیری های زیاد توانستیم این موضوع را رفع کنیم.

وی ادامه داد: ماشین آلات شرکت هم در کارخانه و در هم معادن و هم تامین انرژی الکتریکی با موفقیت انجام شد و تولید آتی بهره وری و راندمان بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: در حوزه فروآلیاژ بعد از اینکه در سال 99 و 400 زمین خریداری شد و زیرساخت ها نیز فراهم شد و ما توانستیم دو دستگاه فیلر اختصاصی خریداری شد که در نوع خود کم نظیر است.

افزایش موجودی انبار

وی خبر داد: معادن منگنز ایران در سال 1401 به اندازه 12 هزار تن موجودی پایان دوره داشت و این موضوع به شرکت قدرت می دهد ضمن اینکه پروانه معدن شرکت در پایان سال جاری به مدت 25 سال دیگر تمدید خواهد شد.

مدیرعامل شرکت در ادامه خاطر نشان کرد: عیار معدن پیروزی که بزرگ‌ترین معدن شرکت محسوب می‌شود، مشخص شده است و مجوز آن در پایان سال تمدید خواهد شد.

پروژه فروآلیاژ

این مقام مسئول عنوان کرد: برای جلوگیری از خام فروشی و استقلال بیشتر، تاسیس کارخانه فروآلیاژ را در دستور کار قرار دادیم. زمین آن خریداری شد. موضوع خرید برق چالش اصلی و مهم بود و توانستیم دو دستگاه فیلر اختصاصی که کمترین نوسانات را دارد با مالکیت شرکت خریداری کنیم، همچنین موفق شدیم مجوز انتقال هوایی برق را بگیریم که هزینه‌های انتقال را بیش از 7۰ درصد کاهش می‌دهد.

وی تصریح کرد: باید حداقل  ۵۵ درصد از کار احداث فروآلیاژ پیشرفت کند تا شرکت ثب سفارش خارجی داشته باشد، ما پیش پرداخت شرکت چینی را دو ماه پیش عملی کردیم و بدین ترتیب ساخت قطعات در آن آغاز شده است. چالش‌ها و نگرانی‌های جدی این پروژه به اتمام رسیده و تا پایان سال بعد به بهره‌برداری خواهد رسید.

اقدامات سال 1401

وی تاکید کرد: امیدواریم نرخ معدنی فروسیلیکومنگنز اصلاح شود. انجمنی در این خصوص تشکیل شده است و تلاش می کنیم و امیدواریم این مسئله رفع شود.

وی با اشاره به اقدامات شرکت در سال 1401 گفت: انعقاد قرارداد با پیمانکار اصلی در قالب پیمان EPC و نظارت اولیه کارگاهی و تحویل زمین جهت شروع عملیات در شرکت زیرمجموعه شرکت فرو آلیاژ نیزار، خرید دو دستگاه ترانسفورماتور قدرت ۳۰ MVA در شرکت فرو آلیاژ نیزار و خرید و تحویل بخشی از ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز داخلی شرکت فروآلیاژ از مهم‌ترین اقدامات انجام شده در سال مورد گزارش است.

نرخ حقوق دولتی چقدر است؟

در ادامه مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص حقوق دولتی گفت: حقوق دولتی در سال گذشته ۴۰ درصد بوده و امسال افزایش یافته است که در نامه‌ای از تصمیم‌گیران خواستیم که این موضوع را در حقوق گمرکی لحاظ کنند.

وی همچنین در مورد پروژه فروآلیاژ گفت: علاوه بر موارد گفته شده سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در فروآلیاژ و اکتشاف و خرید ماشین آلات موجب شد نقدینگی شرکت کاهش یابد و‌ سود باقیمانده همان سود عملیاتی است.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مقبول نسبت به صورت های مالی ارائه شد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 720 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

لازم به ذکر است که این سود 65 درصد سود قابل تقسیم شرکت بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24