Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه داوه (شرکت داروسازی آوه سینا ) با حضور بیش از ۶۷ درصدی سهامداران برگزار شد.

سود «داوه» 80 درصد رشد می کند؟

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه داوه (شرکت داروسازی آوه سینا ) با حضور بیش از ۶۷ درصدی سهامداران برگزار شد.

مجمع داوه ۱۱۵ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم‌ کرد.

مجمع اعلام کرد از استراتژی های مهم شرکت، توسعه فعالیت ‌های تجاری  است که شرکت بر روی تولید قراردادی داروهای پر خطر تمرکز کرده است. از چشم انداز های شرکت نیز، تولید و فروش محصولات سودآور برای شرکت به جای محصولاتی است که سودآوری ندارند. شرکت پیش‌بینی می کند با استراتژی جدیدی که دارد ، سود هر سهم تا ۸۰ درصد  افزایش یابد و  درآمد شرکت احتمالا به ۳۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

همچنین اعلام شد شرکت برنامه افزایش سرمایه در دستور کار دارد.

خبر تکمیلی...

وضعیت درآمد عملیاتی شرکت 

مدیرعامل شرکت گفت : درآمدهای عملیاتی شرکت 15 درصد رشد را دیده است و بهای تمام شده نسبت به پارسال افزایش نیافته است. سود ناخالص 37 درصد رشد داشته است و به دنبال آن رشد 164 درصدی در سود ناخالص داشتیم که به تبع آن سود خالص هر سهم 163 درصد نسبت به سال 1400 افزایش داشته است .

استراتژی های شرکت در سال آینده

شرکت استراتژی دارد که به توسعه فعالیت ‌های تجاری بپردازد و  بر روی تولید قراردادی داروهای پر خطر تمرکز کرده است. که براساس این استراتژی جدید احتمال می رود تا سود هر سهم تا ۸۰ درصد  افزایش یابد و  درآمد شرکت به ۳۰۰ میلیارد تومان برسد.

مدیر عامل داوه گفت : مصرف‌ کننده اصلی داروها دولت است و بر روی قیمت‌ها نظارت دارد که همین عامل ایجاد مشکل در شرکت‌ های داروسازی می کند و خیلی از شرکت های دارویی بسیاری از داروها را تولید نمی کنند. به همین علت ما سعی داریم تا به تولید دارویی هایی که سوددهی بیشتری دارند بپردازیم و وی اضافه کرد : شرکت از ۹۳ پروانه‌ ای که در دست دارد، فقط 25 پروانه را برای سوددهی در چرخه ی تولید خود قرار داده است. وی گفت : که ما در تولید قراردادی نیازی به تهیه مواد اولیه نداریم.

از دیگر استراتژی های شرکت، تولید پروژه های تحقیقاتی است که قراردادهای بسیاری با شرکت ها بسته ایم و مجوز برای شرکت هایی که می خواهند دارو تولید کنند می گیریم. با توجه به امکان تولیدی شرکت برای داروهای جنرال و ضد سرطان ما قرارداد تولید ۱۰۵ میلیون قرص و حدود ۶۰۰ میلیون قرص در سایت جنرال داریم. مدیر عامل افزود: شرکت می تواند، ۷۵۰ میلیون قرص و آمپول در سه شیفت را تولید کند که ۱۵۰ تا ۱۷۰ در سایت هازارد و مابقی آن در سایت جنرال است.

او گفت که شرکت سبحان ، واردات خود را متوقف کرده است و به ارسطو سفارش می‌دهد. او در ارتباط با ظرفیت تولید شرکت ارسطو گفت که ظرفیت ارسطو بیش از مقداری است که آلان تولید می‌کند و دلیل آن زمان تخصیص ارز است که به موقع انجام نمی شود و باعث می شود تولید این شرکت کاهش پیدا کند.

وی گفت که قیمت ارسطو در داروهای پر خطر نزدیک به جهانی است زیرا ما مجموعه ای به نام اندیشه برای ساخت داروهای پرخطر از سال 96 تاسیس کرده ایم  اما قیمت جهانی در داروهای جنرال کمتر است.

پرسش و پاسخ سهامداران 

سهامداری از افزایش نرخ شرکت پرسید که گفته شد : شرکت در تیر ماه امسال کمتر از 10 درصد بر روی برخی محصولات افزایش نرخ داشته است.

سهامداری دیگر در ارتباط با نرخ ارز برای ماده مؤثر پرسید که گفته شد : نرخ ارز ماده مؤثره برای تمامی داروها، ۲۸.۵۰۰ است.

افزایش سرمایه در دستور کار است .

در انتهای مجمع داوه، مبلغ ۱۱۵ ریال سود نقدی به ازای هر سهم تقسیم شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24