Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تراکتور سازی ایران امروز با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

احتمال ورود «تایرا» به حوزه تولید خودروهای تجاری

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تراکتور سازی ایران امروز با حضور اکثریت سهامداران برگزار شد.

این مجمع 30 درصد سود هر سهم به میزان 36 تومان را به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*خطوط تولید جدید راه اندازی کردیم. به عنوان مثال موتور صنعتی را احداث کردیم و بازاریابی های جدیدی صورت گرفته است.

*سبد محصولات به شرکت خواهیم افزود تا ریسک تولید خود را کاهش دهیم.

*ادوات خاص را تولید می کنیم که ادوات سازهای داخلی آن را تولید نمی کنند.

*ورود شرکت های زیرمجموعه هنوز بررسی نشده و می توانیم به آن فکر کنیم و اگر به نفع سهامداران باشد اجرایی خواهد شد.

*شرکت برنامه ورود به تولید خودروهای تجاری را دارد و مذاکراتی هم انجام شده و قطعی شدن آن نیمه دوم امسال اعلام خواهد شد.

خبر تکمیلی...

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تراکتورسازی ایران با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

تولیدات جدید در تایرا

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: شرکت در سالی که گذشت اقدامات مثبتی رقم زد ما توانستیم استارت تولید محصولات جدید و متنوع را بزنیم. به بازارهای جدید صادراتی دست یافتیم و فروش خود را توسعه دادیم.

وی ادامه داد: درآمد تلفیقی مجموعه ۱۳ همت بوده که بیش از ۹۷ درصد رشد داشته است همچنین این شرکت در سال ۱۴۰۱ بیش از ۳۰۵۰۰ دستگاه تراکتور تولید کرده است که یک رکورد محسوب می‌شود ضمن اینکه بیش از ۹۹درصد سهم بازار داخلی برای این شرکت است که تقریبا تمام نیاز داخلی را برطرف می‌کند.

وی افزود: شرکت تولید تراکتورهای شالیزاری را در دستور کار خود دارد، همچنین ما بیش از 9.5 میلیون قطعه ماشین تولید کرده ایم که نسبت به سال قبل 33 درصد رشد داشته است.

درآمد پایدار شرکت

وی خاطر نشان کرد: یکی از فعالیت‌های مهم شرکت در راستای ایجاد درآمد پایدار، توسعه کسب و کارهای جدید است. یکی از این کسب و کارها، تولید و فروش خودروهای سنگین تجاری است که شرکت توانسته ۴۷ دستگاه از این خودروها را تولید کند و به فروش برساند. همچنین برنامه برای سال جاری نیز تولید ۵۰۰ دستگاه از این نوع محصول است.

مدیرعامل تراکتورسازی افزود: ورود به کسب و کارهای جدید از جمله تولید لیفتراک، مینی لودر، ادوات کشاورزی، ون و همچنین تولید انبوه تراکتور شالیزاری، از برنامه‌های مجموعه برای توسعه فعالیت‌ها در سال آینده هستند.

در ادامه مدیرعامل شرکت در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص ورود شرکت های زیر مجموعه به بورس گفت: فعلا این شرکت برنامه ای برای ورود شرکت های زیرمجموعه به بورس ندارد اما بررسی خواهد شد و چنانچه منافع سهامداران در آن باشد اجرایی خواهد شد.

وی در مورد باشگاه و هزینه های آن گفت: درخصوص باشگاه‌داری نیز شرکت ذکر کرد که در سنوات آینده، تمایلی برای ورود دوباره به باشگاه‌داری ندارد.

صادرات توسعه می یابد

وی خبر داد: افزایش مقداری تولید با هدف افزایش صادرات نیز، یکی دیگر از برنامه‌های مجموعه است؛ چراکه توسعه بازار در کشورهای همسایه امکان فروش محصولات با نرخ‌های بالاتر و همچنین ایجاد بازار قطعات و خدمات پس از فروش را برای شرکت فراهم می‌سازد.

مدیرعامل شرکت در مورد اورهال به سهامداران پاسخ داد: برنامه اورهال در شرکت وجود دارد و جایگزینی تجهیزات نیز انجام خواهد شد، بخش عمده این فعالیت ها در سال جاری صورت می گیرد.

ورود به تولید خودروهای تجاری

این مقام مسئول به سهامداران گفت: شرکت برنامه ورود به تولید خودروهای تجاری را دارد و مذاکراتی هم انجام شده و قطعی شدن آن نیمه دوم امسال اعلام خواهد شد. ما همچنین تولیدات جدید دیگر به عنوان مثال موتور صنعتی را در دستور کار داریم و احداث هم کرده ایم و بازاریابی های آن نیز انجام شده است.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت کرد و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی ارائه شد.

رئیس مجمع دستور پیگیری نسبت به بندهای مشروط را داد.

در پایان نیز به ازای هر سهم 360 ریال معادل 30 درصد سود هر سهم تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24