Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت بهران با حضور بیش از 68 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد.

مجمع نفت بهران 305 تومان سود تقسیم کرد

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت نفت بهران با حضور بیش از 68 درصد سهامداران این شرکت برگزار شد.

بر اساس رای سهامداران نفت بهران معادل ۸۷ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران اختصاص یافت و به ازای هر سهم شبهرن  ۳۰۵ تومان تعلق گرفت.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*میزان مصرف برق نفت بهران معادل ۳درصد به ازای تولید محصول همگن کاهش را تجربه کرد.

*نفت بهران سهامدار ۱۰۰ درصدی توتال بوده و به دلیل اعمال محدودیت های تحریمی، شرکتی تاسیس و نام آن توتال بهتام شد.

*نفت بهران، تصفیه خانه شوشتر را احداث و تکمیل کرد.

*شبهرن  تمام پرونده های مالیاتی خود تا سال ۹۹ را مختومه کرد.

*توزیع روانکار خودرویی بهران معادل ۱۰ درصد بازار را در اختیار دارد.

*سهم بازار خودرویی شبهرن ۴۰ درصد است.

*آغاز صادرات شبهرن به روسیه

*رشد ۲برابری صادرات محصولات نهایی نفت بهران به پاکستان

*رشد ۲۰ برابری صادرات محصولات نهایی به ترکمنستان

*رشد ۱۰ درصدی میزان صادرات و رشد ۸درصدی درآمدهای ارزی نفت بهران در سال ۱۴۰۱

اسعد عزیزی مدیر عامل نفت بهران در حاشیه مجمع امروز شبهرن در گفتگو با بورس24 اعلام کرد: قیمت پایه لوبکات در بورس و نرخ روغن پایه بر اساس ارز ۲۸هزار و ۵۰۰ تومان تعیین و عدد ضرب در قیمت اعلامی خاورمیانه می شود.
نرخ کنونی روغن پایه ۷۵۰ دلار است.
درصورت آزادسازی نرخ ارز ، افزایش قیمت محصول محتمل بوده و سعی می شود تناسبی میان عرضه و تقاضا مد نظر قرار گیرد.
با تاکید بر همسویی میان تولید، هزینه و درآمد، افزایش ۳۰ درصدی افزایش نرخ پیش بینی می شود.

تکمیلی...

بر اساس رای سهامداران نفت بهران معادل ۸۷ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران اختصاص یافت و به ازای هر سهم شبهرن  ۳۰۵ تومان تعلق گرفت.

قرارداد و اجرای طرح دانش بنیان

امروز چهارشنبه مجمع عمومی عادی سالیانه نفت بهران با حضور بیش از ۶۸ درصد سهامداران شبهرن برگزر شد و اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرایت کردند. 

بر همین اساس اعلام شد؛ نفت بهران مرکز رشد و نوآوری بهران تک را احداث کرد به طوری که ۵۰ میلیارد تومان عقد قرارداد با شرکت های دانش بنیان داشت و همین اقدام منجر به پیشرفت ۶۰ درصدی طرح ها شد.

حفظ و تداوم رهبری بازار روانکارها، ارتقای سطح ارزش‌آفرینی در فرایندها، ارتقای قدرت برند بهران در بازار، رشد صادرات محصولات نهایی و برند محور، پیشتازی در تولید و عرضه محصولات جدید، تخصصی و دانش‌بنیان، اهداف برنامه هفتم هستند.

قابل ذکر است؛ فروش نفت بهران در سال گذشته رشد 97 درصدی را تجربه کرد. همچنین جمع کل خرید مواد اولیه این شرکت در سال گذشته ۵۷۹,۹۰۲ متر مکعب بود. البته این شرکت دارای بیشترین تنوع محصول در بین رقباست. 

سهم 40 درصدی از بازار

یادآور می شود؛ مهم‌ ترین طرح‌ های در حال اجرای شرکت در سال ۱۴۰۲ می‌توان به پروژه تبرید آمونیاکی و دوگانه سوز است. همچنین ارزش بازار شبهرن 34.404 میلیارد تومان شد. 

از سوی دیگر نفت بهران توانست ۴۰‌درصد از سهم تولید بازار را اخذ کند. البته آخرین افزایش قیمت مربوط به خردادماه ۱۴۰۱ و به میزان ۲۵درصد بوده است.

مهم‌ ترین مواد اولیه این شرکت لوب‌ کات بوده که 58 درصد را به خود اختصاص می دهد.

توسعه صادرات به شرق و غرب

بر اساس صورت های مالی شبهرن، صادرات شرکت برای اولین بار از مرز ۱۵۴ میلیون دلار گذشته و رشد ۱۰.۹درصدی داشته است. همچنین مقاصد صادراتی شبهرن ۲۵ کشور است که ۹ کشور اورپایی در این فهرست قرار دارد.

صادرات شبهرن به روسیه آغاز شد. نفت بهران رشد ۲برابری صادرات محصولات نهایی به پاکستان و رشد ۲۰ برابری صادرات محصولات نهایی به ترکمنستان را تجربه کرد.

رشد ۱۰ درصدی میزان صادرات و رشد ۸درصدی درآمدهای ارزی نفت بهران در سال ۱۴۰۱ از نتایج سیاست های صادراتی این شرکت به شمار می رود.

چند برنامه های آتی

با تاکید بر صورت های مالی، البته نرخ لوب‌کات برای سال 1402 معادل 16‌هزار تومان در هر مترمکعب در نظر گرفته شده است.

در سال‌ جاری این شرکت ۲۳ فرمولاسیون محصول داشته و ۱۴محصول خارجی نیز بررسی فرمولاسیون شده تا در محصول داخلی جایگزین شود. همچنین مهم‌ترین فعالیت‌های بهران در زمینه ایمنی می‌توان از اجرای مدیریت پسماند و انجام مطالعات ایمنی برای فاز ۴ فورفورال اعلام شد. البته پروژه خط ۱ تا ۵ لیتری و افزایش ظرفیت تولید حلال فورفورال شوشتر از جمله پروژه‌های اجرا شده در سال ۱۴۰۱ به شمار می رود. 

میزان مصرف برق نفت بهران معادل ۳درصد به ازای تولید محصول همگن کاهش را تجربه کرد.

اقدامات و برنامه های توزیع

در این مجمع اعلام شد؛ نفت بهران سهامدار ۱۰۰ درصدی توتال بوده و به دلیل اعمال محدودیت های تحریمی، شرکتی تاسیس و نام آن توتال بهتام شد.

راه‌اندازی بهران پخش، بهران پلاس و پلتفرم فروش اینترنتی از جمله اقدامات شرکت در حوزه توزیع مویرگی در بازار محسوب می شود.

البته نفت بهران، تصفیه خانه شوشتر را احداث و تکمیل کرد. همچنین شبهرن  تمام پرونده های مالیاتی خود تا سال ۹۹ را مختومه کرد. 

این شرکت توزیع روانکار خودرویی بهران معادل ۱۰ درصد بازار را در اختیار دارد. هم اکنون سهم بازار خودرویی شبهرن ۴۰ درصد است.

در پایان این مجمع و بر اساس رای سهامداران نفت بهران نیز معادل ۸۷ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران اختصاص یافت و به ازای هر سهم شبهرن  ۳۰۵ تومان تعلق گرفت.

افزایش نرخ و سرمایه

اسعد عزیزی مدیر عامل نفت بهران در حاشیه مجمع امروز شبهرن در گفتگو با بورس24 اعلام کرد: قیمت پایه لوبکات در بورس و نرخ روغن پایه بر اساس ارز ۲۸هزار و ۵۰۰ تومانی تعیین و عدد ضرب در قیمت اعلامی بازار خاورمیانه می شود.

وی تاکید کرد: نرخ کنونی روغن پایه ۷۵۰ دلار است به طوری که درصورت آزادسازی نرخ ارز ، افزایش قیمت محصول محتمل بوده و سعی می شود تناسب میان عرضه و تقاضا مد نظر قرار گیرد.

عزیزی با اشاره بر همسویی میان تولید، هزینه و درآمد، افزایش ۳۰ درصدی افزایش نرخ پیش بینی کرد و افزود: افزایش سرمایه از محل سود انباشته شبهرن در راه است.

وی تصریح کرد: نرخ گاز سوخت برای نفت بهران ۷۰۰ تومان در هر متر مکعب است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24