Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

مجمع سرچشمه 250 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌ گذاری مس سرچشمه امروز با حضور اکثریت سهامداران تشکیل شد.

این مجمع 250 ریال سود به ازای هر سهم تقسیم کرد.

مجمع اعلام کرد برنامه افزایش سرمایه شرکت برای شرکت های زیر مجموعه از محل انباشته در دستور کار است. همچنین برنامه تجدید ارزیابی برای شرکت های زیر مجموعه نیز در برنامه های شرکت قرار دارد.

تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه با حضور ۶۴ درصد سهامداران تشکیل شد. به گزارش خبرنگار بورس24 مجمع سرمایه گذاری مس سرچشمه ۲۵۰ ریال سود تقسیم کرد.

هیات رئیسه مجمع

عباس صیادی زاده به‌عنوان رئیس مجمع 
 مصطفی زه تابیان به‌عنوان ناظرمجمع 
حمید رضا سعیدی عزیز کندی به‌عنوان ناظرمجمع 
محمد عابدی نژاد داورانی به‌عنوان منشی مجمع

محمد عابدی نژاد ، مدیر عامل شرکت سرمایه‌گذاری مس سرچشمه گفت: شرکت اواسط اسفندماه قراردادی را با شرکت ملی مس به ارزش درآمدی ۷۴۶ میلیون یورو منعقد کرده است. اجرای این پروژه امسال شروع شده است و نتایج آن اطلاع‌رسانی خواهد شد.  

وی افزود: از دیگر اقدامات شرکت می‌توان به راه‌اندازی واحد آلیاژ کار کرمان اشاره کرد که در ۲ یا ۳ ماه آینده به ظرفیت تولید می‌ رسد.  

به گفته وی، همچنین موضوع حقوقی و اعلام ورشکستگی شرکت مفتول چشمه برطرف شده است که در ۲ یا ۳ ماه آینده بعد از اورهال به تولید می‌ رسد. 

عابدی نژاد گفت: شرکت در نظر دارد در تجاری‌سازی محصولات دانش بنیان و فناورانه اقدام به سرمایه‌گذاری کند و در این حوزه فعال باشد. 

 وی گفت: درآمد سود سهام شرکت ۸۷ درصد ، درآمد عملیاتی شرکت ۱۴۴ درصد ، سود خالص شرکت ۳۱ درصد و سود عملیاتی شرکت ۳۱ درصد رشد داشته است.

در خصوص حق تقدم های شرکت، سال ۹۷ افزایش سرمایه از محل مطالبات و آورده نقدی بوده و فروش حق تقدم ها در مدال افشا شده که به مدت دو سال در بانک بوده برخی سهامداران برداشت کردند و تعدادی هنوز برداشت نکرده اند. 

مدیر عامل شرکت گفت: در ۴ ماهه ۱۴۰۲ سهم سر چشمه ۴۴ درصد رشد داشته است که از شاخص های دیگر اقتصادی بالاتر بوده است در ۱۶ ماه اخیر هم ۲۰۶ درصد رشد سود هر سهم داشتیم. ما سعی می کنیم از منابع بانک و بازار سرمایه استفاده کنیم. 

وی گفت: پروژه در فروردین ماه ۱۲ درصد عقب بود، اما با کمک دوستان ساختار مهندسی قوی ایجاد کردیم تا بتوانیم پروژه را پیش ببریم و در حال حاضر فقط دو درصد از آنچه پیش بینی کردیم ، عقب است. ما با این تیم مهندسی اعلام آمادگی می‌کنیم که بهترین و مهم‌ترین پروژه‌های شرکت‌ها را در کمترین زمان ممکن به نتیجه برسانیم.

به گفته وی، سرچشمه ساختار مهندسی اکتشافی ایجاد کرده ‌‌و از برترین‌ها و خبره‌های این حوزه استفاده کرده و دیتابیس خوبی در مورد زمین شناسی و اکتشاف جمع‌آوری کرده است. در نتیجه این ساختار، هلدینگ هم اکنون می‌تواند معدنی را اکتشاف، استخراج و فرآوری را بدون وابستگی به سازمان خارجی انجام دهد که شرکت پیش‌بینی می‌کند ظرف یکی دو سال آینده پیشرفت خوبی در این حوزه خواهد داشت. 
 
وی خاطر نشان کرد:  عمده عقب افتادگی پروژه فلوتاسیون مس سرچشمه جبران شده و در حال حاضر از برنامه اعلام شده ۲.۸درصد عقب‌تر است. 
    
مدیر عامل سرچشمه گفت: حدود ۱۰ تا ۱۱ همت ارزش روز دارایی شرکت اعلام شد. این رقم کارشناسی نشده و بدون درنظر گرفتن پروژه تغلیظ ۳ و ۴ اعلام شده است.

وی افزود: واحد تغلیظ ۳ و ۴ در بهمن سال گذشته به شرکت ابلاغ شده که مدت زمان آن طی قرارداد با ملی مس ۴ ساله است که احتمالا سرچشمه طی ۳ سال پروژه را به انجام می‌رساند و تولید آزمایشی انجام خواهد داد.

وی گفت: کاروان‌سرای طلا ‌و جواهر وارد مقدمات فاز طراحی شده و در حال اقدام است.  

وی گفت: شرکت در حال حاضر برنامه‌ای برای افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی ندارد و احتمال افزایش سرمایه از محل انباشته باشد.

عابدی نژاد گفت: عرضه آرین ماهتاب در بازار سرمایه در دست اقدام بوده و‌ ارزش حدودی شرکت آرین ماهتاب ۵۰هزار میلیارد تومان است.

هیات رئیسه مجمع

بهراد مشار  به‌عنوان بازرس قانونی و حسابرس شرکت و   آزموده کاران  به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب گردید.

روزنامه‌ دنیای اقتصاد  به عنوان روزنامه کثیرالانتشار جهت درج آگهی‌های شرکت تعیین شد. مس سرچشمه در مجمع سالانه خود به ازای هر سهم ۲۵ تومان سود تقسیم کرد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24