Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

امروز مجمع عمومی عادی سالیانه گروه بهمن با حضور بیش از ۷۸ درصد سهامداران خبهمن برگزار شد.

گروه بهمن املاک غیر مولد را واگذار می کند

بورس24 : امروز مجمع عمومی عادی سالیانه گروه بهمن با حضور بیش از ۷۸ درصد سهامداران خبهمن برگزار شد.

بر اساس رای سهامداران گروه بهمن ۱۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران اختصاص داده شد و به هر سهم خبهمن ۴۰ ریال تعلق گرفت.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*بهمن دیزل بزرگترین شرکت گروه بهمن است و مقرر است در سال‌جاری ۷,۱۲۰ دستگاه خودرو تولید کند.

*افزایش سرمایه بهمن دیزل از ۸۰۰۰ به ۱۶,۹۰۰ میلیارد ریال انجام شد. بهمن دیزل در سال گذشته درآمد ۹۱,۶۶۱ میلیارد ریال داشت. این شرکت سود خالص ۱۹,۶۱۷ میلیارد ریالی اخذ کرد.

*گروه بهمن قصد دارد املاک غیر مولد را واگذاری کند.

*این شرکت برای هر قطعه اتوبوس سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومانی دارد.

*عرضه اولیه بهمن موتور در حال انجام است.

*موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور عرضه اولیه سیبا اخذ نشد.

*نرخ ارز تسعیری بر اساس زمان و میزان عرضه تعیین می شود و عمدتا ۴۲ هزار تومان است.

*این شرکت در سال ۹۹ افزایش سرمایه ای از محل تجدید ارزیابی دارایی و املاک داشته تا سه سال آینده افزایش سرمایه ای از این محل ندارد.

*آریا دانا و زیر مجموعه هایش فروخته می شود .

*یک کارخانه ۲۰۰ هزار دستگاهی برای بهمن موتور ساخته می شود.

*ایران دو چرخ از زیر مجموعه های خبهمن، بیشترین تنوع محصولات را دارد.

*این شرکت موتور برقی کار را تا ۳ماه آینده به بازار عرضه می کند. این محصول از سوی شهرداری حمایت مالی را برای تولید  ۱۲۰ هزار دستگاه اخذ کرد.

*خودروهای سنگین خبهمن همچنان در بورس کالا عرضه می شود.

*خبهمن سال گذشته در بازار سرمایه ۲۹ درصد بازدهی داشت.

تکمیلی... 

بر اساس رای سهامداران گروه بهمن ۱۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران اختصاص داده شد و به هر سهم خبهمن ۴۰ ریال تعلق گرفت.

محصولات جدید در راه است

امروز شنبه (۲۴ تیر ماه), مجمع عمومی عادی سالیانه گروه بهمن با حضور بیش از ۷۸ درصد سهامداران خبهمن برگزار شد  اعضای هیات مدیره این شرکت گزارشی از صورت های مالی و برنامه های آتی خود قرائت کردند.

بر همین اساس اعلام شد؛ خبهمن در سال گذشته ظرفیت تولید خود را افزایش داد و به تعداد ۸۰  هزار دستگاه در سال گذشته رسید.

ظرفیت تولید خبهمن ۷۵ هزار عدد بوده و مقرر است این میزان 2 برابر شود. همچنین ۲ محصول جدید گروه بهمن در سال جدید معرفی خواهد شد. 

این شرکت در سال گذشته ۵۰۰ هزار وانت تولید کرد. خبهمن هم اکنون دومین تولید کننده خودرو suv0 بوده و ۱۲ درصد بازار را در اختیار دارد. 

تولیدات رباتیک

بر اساس اعلام هیات مدیره گروه بهمن، در سال گذشته خط مونتاژ بدنه و موتور رباتیک راه اندازی شد. بهمن دیزل بزرگترین شرکت گروه بهمن  در سال‌جاری ۷,۱۲۰ دستگاه خودرو تولید کند. 

البته در سال گذشته افزایش سرمایه بهمن دیزل از ۸۰۰۰ به ۱۶,۹۰۰ میلیارد ریال انجام شد. بهمن دیزل در سال گذشته درآمد ۹۱,۶۶۱ میلیارد ریال داشت. قابل ذکر است؛ این شرکت سود خالص ۱۹,۶۱۷ میلیارد ریالی اخذ کرد.

سیاست های تولیدی

بر اساس سیاست های توسعه ای و درآمدزایی، گروه بهمن قصد دارد تا املاک غیر مولد را واگذاری کند. به جهت سرعت بخشیدن به روند تولید، خرید شش ماهه سال جاری در مهر سال گذشته خریداری شده است.

تولید G۹، فیدیلیتی پرستیژ و x۱ را در برنامه دارد. این شرکت برای هر قطعه اتوبوس سرمایه‌گذاری ۵ میلیارد و ۷۰۰ میلیارد تومانی دارد.

در مسیر بازار سرمایه

در مجمع امروز خبهمن اعلام شد؛ عرضه اولیه بهمن موتور در حال انجام است. همچنین ۲۰درصد سهم بازار کشنده در دست FAW قرار دارد. 

با توجه بر اینکه میزان فروش خبهمن  ۲۴۰۰ میلیارد تومان فروش بوده است بنابراین مقرر شده تا این گروه در سال جاری  سود ۲۲۲۰ میلیارد تومانی را کسب کند. 

از سویی دیگر شرکت ریخته‌گری که سال ۹۸ زیان‌ده بود در سال گذشته به سوددهی رسید و برنامه افزایش ظرفیت و افزایش فروش را در برنامه خود دارد.
قابل ذکر است؛ موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار به منظور عرضه اولیه سیبا اخذ نشد. 

کارخانه جدی بهمن موتور 

در پاسخ به سوال سهامدارن اعلام شد؛ نرخ ارز تسعیری بر اساس زمان و میزان عرضه تعیین می شود و عمدتا ۴۲ هزار تومان است.

همچنین محصول جدید x۹ به زودی در بازار عرضه می شود. افزایش نیروی کار در بهمن موتور در راستای برنامه سال ۱۴۰۲ و تعریف خطوط جدید و‌شیفت ۲ در بهمن دیزل بوده است. 

یادآور می شود؛ بهمن موتور یک کارخانه ۲۰۰ هزار دستگاهی راه اندازی می کند. این شرکت در سال ۹۹ افزایش سرمایه ای از محل تجدید ارزیابی دارایی و املاک داشته به طوری که تا سه سال آینده افزایش سرمایه ای از این محل ندارد. 

خرید ملک وافزایش حجم تولید 

بر اساس نظر هیات مدیره خبهمن، آریا دانا و زیر مجموعه هایش فروخته می شود. این مجتمع تولید در سال گذشته 2 زمین در قدس به مساحت ۱۰۰ هکتار ودیگری در قزوین مجاور بهمن دیزل خریداری کرده زیرا برای افزایش توسعه نیازمند فضا تا  حجم تولید مضاعفی را به وجود آورد. 

البته بهمن دیزل مساحت بیشتری نیاز دارد و از آنجایی که کاربری زمین بهمن موتور سندش کشاورزی به شمار می رود از این رو فرایند اخذ مجوز کاربری صنعتی در حال انجام است.

عرضه جدید محصول ایران دوچرخ 

ایران دو چرخ از زیر مجموعه های خبهمن، بیشترین تنوع محصولات را دارد. این شرکت موتور برقی کار را تا ۳ماه آینده به بازار عرضه می کند. 

این محصول از سوی شهرداری حمایت مالی را برای تولید  ۱۲۰ هزار دستگاه اخذ کرد. همچنین خودروهای سنگین خبهمن همچنان در بورس کالا عرضه می شود. 

از سویی دیگر خبهمن سال گذشته در بازار سرمایه ۲۹ درصد بازدهی داشت.

در پایان این مجمع و بر اساس رای سهامداران گروه بهمن ۱۰ درصد از سود قابل تقسیم به سهامداران اختصاص داده شد و به هر سهم خبهمن ۴۰ ریال تعلق گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24