Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

به گزارش کدال نگر بورس 24، یادداشت شماره 33 صورت های مالی افشا شده بانک آینده در سامانه کدال، برای پایان سال1401، با افشایی بی سابقه در سابقه گزارشگری بانک آینده، حاکی از فزونی حدود 240 هزار میلیارد تومانی ارزش کارشناسی سرمایه گذاری های این بانک نسبت به ارزش دفتری گزارش شده در صورت های مالی است.

گزارش مهم وآیند ؛ تفاضل بدهی و دارایی بانک به مثبت ۲۴۰ همت رسید

به گزارش کدال نگر بورس24 ، یادداشت شماره 33 صورت های مالی افشا شده بانک آینده در سامانه کدال، برای پایان سال1401، با افشایی بی سابقه در سابقه گزارشگری بانک آینده، حاکی از فزونی حدود 240 هزار میلیارد تومانی  ارزش کارشناسی سرمایه گذاری های این بانک نسبت به ارزش دفتری گزارش شده در صورت های مالی است؛ که نشانه و علائم حائز اهمیتی برای سهامداران بالقوه و بالفعل بانک آینده است.
  در بهترین جمله، می توان بیان نمود، فزونی ارزش گفته شده، بدون توجه به مبنای تعهدی، ارزش واقعی فزونی ثروت ذی نفعان بانک آینده می باشد؛ و نویدبخش آینده ای درخشان برای این بانک خصوصی بزرگ کشور و ذی نفعان آن است؛ که زیان انباشته گزارش شده آن را تحت الشعاع قرار داده و حسّاسّیت های مربوط به آن را مرتفع نموده است.
از کابردهای با اهمیت رویداد فوق، به ویژه، برای سهامداران بانک، امکان افزایش سرمایه قابل توجه از محل فزونی ارزش فوق می باشد؛ که با افشائات جدید گزارش نتایج ارزیابی کارشناسی سهام شرکت های بانک، رقم فزونی یاد شده، در حال افزایش می باشد.

بررسی اموال مذکور، اطلاعات مناسب و متقنی را برای برآورد ارزش اقتصادی واقعی بانک آینده برای ذی نفعان آن، از جمله، سپرده گذاران و سهامداران بانک، بوجود آورده است؛ که حواشی آن در بازار سرمایه قابل توجه است.
  روشن است، عملیات مالی بانک و گزارش نتایج آن ، در چارچوب استانداردهای حسابداری و قوانین بانک مرکزی اجرایی می گردد.
 در این راستا، استانداردهای حسابداری با تسریع  شناخت هزینه ها(شناخت بلادرنگ هزینه)، موجب شناخت تمامی هزینه ها در زمان تحمل می گردند. در حالی که، استانداردهای مذکور و دستورالعمل شناسایی درآمد موسسات اعتباری شناخت درآمد را به زمان تحقق جمیع شرایط و نهایی شدن فرآیند فروش موکول می نمایند.
    عملاً بر اساس شرایط پیش گفته، در شرایط کنونی بانک آینده؛ که پروژه های بلندمدت آن در دست احداث می باشند، هزینه های پروژه های مذکور به محض تحمل، شناسایی و در صورت های مالی افشا و درآمد آنها، قطعاً، پس از بهره برداری و فروش، در دوره های گزارشگری  بعدی شناسایی می گردند؛ که این امر باعث نمایش زیان قابل توجه و عدم نمایش درآمد، در صورت های مالی افشا شده بانک آینده، درمقاطع گزارشگری فعلی می گردد.
   با این وصف، لحاظ ننمودن کنونی عایدات و درآمد فروش پروژه ها(که ایران مال تنها یک فقره از آنها می-باشد)، به دلیل الزام تهیه صورت های مالی میان دوره ای و سالانه، ممکن است موجبات گمراهی افراد فاقد تخصص مالی را  در درک ارزش ذاتی سهام بانک آینده فراهم نماید.
  در حالی که، متخصصین علوم مالی، با رویکرد جامع نگر، قیمت تمام شده پروژه های مزبور و برآورد قیمت فروش آنها را در محاسبات ارزش ذاتی سهام بانک آینده منظور می نمایند؛ که همواره مراجعه به اسناد معتبر، حلقه گمشده اثبات قطعی آن بوده است؛ که انجام  ارزیابی کارشناسی تمامی سرمایه گذاری های بانک آینده، با یک تیر دو نشان زده و ضمن اثبات فزونی ارزش دارایی های بانک بر بدهی های آن، مسیر افزایش سرمایه بانک از محل تجدید ارزیابی سرمایه گذاری ها را هموار نموده است.
به نظر، نیاز به تجسم و تفکر بیشتری در خصوص فواید حصول فزونی 240 هزار میلیارد تومانی  ارزش کارشناسی سرمایه گذاری های یک ناشر بازار سرمایه، آن هم در صنعت بانکی است؛ که نمی توان آثار مثبت آن برای سهامداران بانک آینده را نادیده گرفت.

وا

 درآمد تسهیلات اعطایی و سپرده گذاری و اوراق بدهی بانک آینده در 3 ماهه منتهی به خرداد به 7246 میلیارد تومان رسید. این رقم در مقایسه با مقطع مشابه سال قبل افزایش 26 درصدی داشت.درآمد کارمزد نیز با رشد بیش از 2.5 برابری به 280 میلیارد تومان بالغ گردید و خالص درآمد کارمزد این بانک نیز رشد 444 درصد را به ثبت رساند.

این بانک موفق شد در دوره زمانی مورد بررسی هزینه مطالبات مشکوک الوصول خود را حدود 47 درصد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل کاهش دهد. زیان خالص محقق شده در این بازه زمانی 11 هزار میلیارد تومان بود.

لازم به ذکر است خالص جریانات نقدی ورودی حاصل از عملیات مثبت 2878 میلیارد تومان بوده، در حالی که این رقم در دوره مشابه قبل منفی 909 میلیارد تومان گزارش شده بود.


و

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

این مطلب 2 نظر دارد.

  • علیرضا مهدوی امین
    علیرضا مهدوی امین

    عالی

    9 ماه پیش
  • خسرو هاشمی
    خسرو هاشمی

    تشکر از تحلیل ارایه شده

    9 ماه پیش

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24