Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

سهام شرکت خمیر مایه رضوی با نماد غمایه در تاریخ ۲۱ تیرماه با رقابت ۹۳ صندوق سرمایه گذاری بورسی واجد شرایط، با قیمت میانگین ۴۴۶۰۰ ریال کشف قیمت شد. این شرکت در گزارش عملکرد ۳ماهه خود با رشد درآمد و سود آوری رکورد سال پیش را شکست و انتظار می رود با افزایش تناژ تولید و نرخ روند صعودی این سودآوری دوچندان شود. 

افزایش سرمایه 500 درصدی «غمایه» در راه است


بورس24 : سهام شرکت خمیر مایه رضوی با نماد "غمایه" در تاریخ ۲۱ تیرماه با رقابت ۹۳ صندوق سرمایه گذاری بورسی واجد شرایط، با قیمت میانگین ۴۴۶۰۰ ریال کشف قیمت شد. این شرکت در گزارش عملکرد ۳ماهه خود با رشد درآمد و سود آوری رکورد سال پیش را شکست و انتظار می رود با افزایش تناژ تولید و نرخ روند صعودی این سودآوری دوچندان شود. 

محمد صادق مروارید مدیرعامل شرکت خمیر مایه رضوی با اشاره به رشد سود آوری شرکت در سه ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل به خبرنگار بورس24 گفت: رشد عملکرد سه ماهه شرکت نسبت به دوره قبل بسیار حائز اهمیت است، گرچه  سه ماهه واقعی هم نسبت به آنچه در بودجه سال پیش بینی کردیم رشد داشت، چرا که  حدود ۱۸ درصد افزایش تناژ داشتیم.

۲۵۴ درصد رشد سود خالص

مدیرعامل «غمایه» گفت: گزارش سه ماهه و عملکرد شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می دهد که وضعیت شرکت از لحاظ سود خالص، درآمدعملیاتی و فروش مثبت ارزیابی می شود، به نحوی که درآمد عملیاتی ۸۶ درصد رشد داشت، سود عملیاتی ۲۰۴ درصد و سود خالص با  ۲۵۴ درصد رشد همراه بود.‌

وی افزود: علت این افزایش درآمد و سود، هم رشد تناژ فروش صادراتی، داخلی و همزمان افزایش نرخ دلار نسبت به قبل بوده است و نشان می دهد که این رشد صرفا حاصل تورم نبوده است.

۵۰ درصد صادراتی هستیم

وی با اشاره به اینکه صادرات در این شرکت با توجه به حفظ نیاز تامین داخل انجام می‌شود گفت: خمیر مایه رضوی حدود ۵۰ درصد محصولات خود را صادر می کند. در نتیجه برای این شرکت افزایش تناژ صادراتی سود خوبی را رقم خواهد زد. همچنین اهداف صادراتی شرکت به امارات، ارمنستان، افغانستان، پاکستان، عراق، سوریه، لبنان، آلمان تاجیکستان و کشورهای شمال آفریقا و... است.

خمیر مایه جایگزین ندارد

وی در پاسخ به این سوال که تولیدات شرکت تنها محدود به خمیرمایه است که عمدتاً در صنعت نانوایی کاربرد دارد، آیا جایگزینی این محصول با یک محصول دیگر در صنعت نانوایی، ریسک شرکت را بالا نمی‌برد؟ گفت: به جای خمیر مایه یا مخمر نان جایگزینی که بتواند حجم مصرف نان در کل دنیا را تامین کند، وجود ندارد.

مروارید ادامه داد: اما با توجه به افزایش جمعیت دنیا، از خمیر مایه برای پاسخ گویی مصرف استفاده می‌شود و تنها جایگزین آن جوش شیرین است که برای سلامت انسان کاملا خطرناک است. لذا وزارت بهداشت مصرف جوش شیرین را غیر قانونی اعلام کرده است.

عرضه مواد اولیه کافیست

وی با اشاره به اینکه ماده اولیه شرکت عمدتاً ملاس است که از شرکت‌های تولید کننده قند در خراسان تهیه می‌شود و با توجه به خشکسالی‌های اخیر هیچ مشکلی بابت خرید ملاس وجود ندارد، گفت: وسعت خراسان باعث شده که علی رغم اقلیم خشک سطح کشت چغندر خوبی داشته باشد و لذا کارخانجات قند متعددی در خراسان وجود دارد، که با همه این خشکسالی مشکلی بابت کمبود ملاس نداشتیم. مضاف بر اینکه حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد هم همیشه از شربت گلوکز استفاده می‌شود که به صورت فراوان در ایران وجود دارد. در نتیجه با توجه به  میزان مصرف ملاس پروژه های متعددی تعریف می‌شود و مشکلی برای شرکت ایجاد نمی‌شود.

سند ۶ ماه دیگر آماده است

از این مقام مسئول در خمیر مایه رضوی پرسیدیم که بر اساس افشای منتشر شده در کدال زمین‌ها و ساختمان‌های شرکت تماماً تحت مالکیت آستان قدس رضوی است که با توجه به پرداخت حق تقدیمی مالکیت آن به شرکت منتقل خواهد شد. این انتقال مالکیت چه زمانی نهایی خواهد شد؟ وی گفت: با توجه به اینکه فرآیند این از یک سال گذشته پیگیری می‌شود و مجوزات لازم از سازمانهای ذیربط اخذ شده، آخرین مرحله صدور پایان کار است که محاسبات آن در حال انجام است و سند شش دانگ جهت اعیان شرکت دریافت خواهد شد و از زمان عرضه تا دریافت سند ۶ماه آینده به نتیجه می‌رسد و جای نگرانی وجود ندارد.

افزایش سرمایه ۵۰۰ درصدی در راه است

وی همچنین در خصوص احتمال افزایش سرمایه شرکت گفت: شرکت برنامه افزایش سرمایه به میزان ۵۰۰ درصد در دستور کار دارد که ۴۰۰ درصد از محل سود انباشته و ۱۰۰ درصد از محل آورده نقدی سهامداران خواهد بود.

تولید دو محصول نوآورانه در حال اخذ مجوز

مروارید گفت: تولید آزمایشی دو محصول نوآورانه با ارزش افزوده بالا به اتمام رسیده و شرکت درحال اخذ مجوز از سازمان غذا و دارو برای آغاز تولید تجاری است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24