Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

مجمع تبرک 300 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک با حضور اکثریت سهامداران، اعضای هیئت مدیره، مدیرعامل، نماینده سازمان بورس و بازرس قانونی برگزار شد.

شرایط اقتصادی نابسامان

در ابتدای این جلسه مدیرعامل شرکت گزارشی از هیئت مدیره را قرائت کرد و بیان داشت: در سالی که گذشت افزایش مجدد نرخ بهره، بالا بودن نرخ بهره بدون ریسک و عدم رونق در بخش تولید در کنار افزایش بیش از حد نرخ ارز شرایط را برای شرکت های تولیدی دشوار تر کرد.

وی با اشاره به اقدامات انجام شده بیان داشت: تحصیل شرکت اخشان درخشان، واگذاری زمین و ساختمان بلااستفاده و جذب منابع مالی جدید، فروش 12 درصد از سهام شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان، فروش سهام شرکت کشت و صنعت بهاران گلبهار خراسان و واگذاری و فروش سهام شرکت بهینا در جهت اصلاح ساختار شرکت های فرعی از جمله اقدامات این مجموعه از ابتدای تاسیس تا کنون است.

افزایش 110 درصدی سود خالص

وی افرود: مجموعه تبرک در سالی که گذشت با رشد فروش به میزان 56 درصد و همچنین رشد سود خالص بیش از 100 درصد مواجه بود، همچنین کل دارایی های در اختیار شرکت نیز بازدهی بالاتر از سال 1400 به همراه داشته و این به معنای بازده دارایی های 23 برای شرکت است.

وی ادامه داد: حوق صاحبان سهام نشانگر مجموع سرمایه ای است که در اختیار شرکت بوده است، چنین نسبتی نشانگر خالص بازده دارایی های شرکت و یا بازده حقوق صاحبان سهام شرکت است.این نسبت بیشتر نشانگر موفقیت در تحصیل سود بیشتر برای سهامداران است.

اقدامات تبرک

مدیرعامل تبرک تاکید کرد: شرکت فاقد هر گونه بدهی احتمالی و تعهدات سرمایه ای است ضمن اینکه شرکت سرمایه گذاری گروه کارخانجات صنعتی تبرک به واسطه شرکت های سرمایه پذیر از چنین ریسک هایی اثر میپذیرد و این دسته از ریسک ها هم بر درآمد حاصل از سرمایه گذاری ها به دلیل تغییر بهای تمام شده و فروش شرکتهای سرمایه پذیر و هم بر درآمد حاصل از فروش سرمایه گذاری ها به دلیل تغییر سود ویژه و ارزش بنگاه شرکتهای مورد نظر برای فروش، اثرگذارند.

این مقام مسئول ادامه داد: از مهمترین تحولاتی که میتواند قیمت نهاده های تولید شرکت های سرمایه پذیر را دستخوش تغییر قرار دهد، افزایش قیمت مواد اولیه و افزایش حقوق و دستمزد بر اساس قوانین مربوط است و این در حالی است که قیمت محصولات تابع نظام عرضه و تقاضا است.

در ادامه بازرس قانونی گزارش خود را قرائت  و اظهار نظر مشروط نسبت به صورت های مالی ارائه کرد.

رئیس مجمع دستور پیگیری نسبت به بندهای حسابرسی را داد.

در ادامه مدیرعامل در پاسخ به سوال سهامداران در خصوص افزایش شناوری سهام و همچنین فروش سهم ها در بازار سرمایه گفت: اگر شرایط بازار امکان فروش سهام ما را بدهد آن را می فروشیم.

در پایان نیز به ازای هر سهم 300 ریال سود بین سهامداران تقسیم شد و این موضوع به تصویب مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت رسید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24