Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

تجدید و انباشته تائید خیزبرداشتن برای خرید «شسپا»

رونمایی «شپنا» از دو افزایش سرمایه

بورس24 : پالایش نفت اصفهان امسال هم با استراتژی های جدید ،دست پر می آید،این شرکت به زودی مالک نفت سپاهان خواهد بود، «شپنا» از دو محل افزایش سرمایه می دهد، انباشته و تجدید ...

پژوهش، مدیر مالی پالایشگاه اصفهان در مورد خرید سهام «شسینا» به خبرنگار بورس24 گفت: ما در حال بررسی هستیم ،   ۲ مشاور گرفته ایم، اگر بررسی ها در بحث نقدینگی و ... خواسته‌های‌مان را پوشش داد انشاالله خرید می‌کنیم.

«شپنا»در «شسپا»

وی گفت: نفت سپاهان از  صنایع پایین دستی‌ است و  برای تکمیل  زنجیره ارزش‌ برنامه خرید این سهم در دستور کار است، «شپنا» در این شرکت یک کرسی هیات مدیره دارد که با خرید سهم  سه کرسی دیگر را به دست می آوریم و  کنترل شرکت در اختیار پالایشگاه خواهد بود. 

پژوهش گفت: به هر حال  ۱۰۰ درصد خوراک نفت سپاهان توسط  پالایشگاه تامین می‌شود و با ورود به سهم هم افزایی خوبی ایجاد خواهد شد.

وی در خصوص آخرین نرخ های کرک اسپرد پالایشگاه ها گفت: کرک پالایش نفت اصفهان، در ۳ ماهه نخست روبه پایین بود، ولی از خرداد نمودار  کرک  روبه بالا است، امیدواریم که تا آخر سال شرایط خیلی بهتر شود.

نمودار کرک اسپرد صعودی است

به گفته وی، گرچه قیمت کرک، مانند ۱۴۰۱ نیست ، ولی به نظر می رسد قیمت جهانی رو به افزایش است ،  نرخ ها در بهار  ۱۰ دلار بود ولی میانگین نرخ  ۱۴۰۱ حدود ۲۰ دلار بود.

یک قانون جدید از تجدید ، آیا همه شرکت ها تجدید پذیرند؟

وی در خصوص افزایش سرمایه پیش روی شرکت گفت: ما امسال انشاالله ۲  افزایش سرمایه در دست داریم،  یک افزایش سرمایه ۴۰ درصداز انباشته خواهد بود ، در مورد  تجدید ارزیابی زمین‌ها طبق پرسش و پاسخی که از سازمان حسابرسی شده است،  تجدید ارزیابی طبق استاندارد ۳ یا ۵ ساله است ، اما باتوجه به تورمی که در جامعه داریم چنانچه نرخ تجدید ارزیابی به ۱۰۰ درصد فروش رسیده باشد، شرکت مکلف است که مجددا تجدید ارزیابی کند که ما مسلما از ۱۰۰ درصد هم بالاتر هستیم. یعنی زمینی که سال ۹۹ ارزشگذاری  شده ،قطعا بیشتر از ۱۰۰ درصد رشد داشته است بر همین اساس  درخواست  کارشناس داده ایم . احتمالا دو مورد افزایش سرمایه‌ شاید همزمان در یک مجمع انجام شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24