Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: سنگ آهن گهر زمین از یکه تازان بلامنازع صنعت سنگ آهن در کشور بوده که در فصل بهار دوره 1402 عملکرد مالی و عملیاتی فوق العاده ای داشته و ظرف مدت 6 ماه ، با کسب درآمد عملیاتی 16 هزار میلیارد تومانی موفق به پوشش تقریبا 53% از درآمد عملیاتی سال مالی قبل شده است.

سهامداران «کگهر» در جریان این آمار و ارقام باشند

بورس24 : سنگ آهن گهر زمین از یکه تازان بلامنازع صنعت سنگ آهن در کشور بوده که در فصل بهار دوره 1402 عملکرد مالی و عملیاتی فوق العاده ای داشته  و ظرف مدت 6 ماه ، با کسب درآمد عملیاتی 16 هزار میلیارد تومانی موفق به پوشش تقریبا 53% از درآمد عملیاتی سال مالی قبل شده است. فعالیت های عملیاتی این غول معدنی در فصل بهار به سود عملیاتی 8.1 هزار میلیاردی ختم شده که آماری حیرت انگیز برای تیم مدیریتی این پرچمدار معدنی محسوب می شود ؛ چرا که معادل 68% سود عملیاتی دوره قبلی است.

گفتنی است که وضعیت نقدینگی واحد تجاری نیز زیر و رو شده است ؛ به گونه ای که خالص وجوه نقد عملیاتی (CGFO ) که مهمترین فاکتور اداره هر بیزینسی است با پرش سنگین 4.2 برابری به میزان 4.04 هزار میلیارد تومان افزایش داشته و به 5.3 همت رسیده است. به دنبال چنین جهشی ، نه تنها نگرانی از بابت ریسک مالی و ایفای به موقع تعهدات برای سهامداران باقی نمی ماند ، بلکه شریان های نقدینگی در بیزینس جان تازه ای گرفته و قدرت مانور مدیریت در کنترل هر چه بهتر عملیات جاری و پیشبرد سریع تر پروژه های توسعه ای به مراتب بیشتر خواهد شد.

نگاه ویژه تیم مدیریتی این غول معدنی به دارایی های ثابت از جمله مهمترین وجوه تمایز این شرکت با سایر واحد های فعال در صنعت است. از دارایی های ثابت به عنوان قلب تپنده بیزینس یاد می شود ؛ چرا که بقا و تداوم فعالیت های درآمد زا با سلامت و کارایی این دارایی ها ارتباط بسیار تنگاتنگی دارد. جهش سنگین 5.5 برابری منابع سرمایه گذاری شده در دارایی های ثابت از اهمیت ویژه این عنصر حیاتی بیزینس در نزد تیم مدیریتی حکایت دارد ؛ در دوره 6 ماهه منتهی به بهار 1402 ، مبلغ 1.88 هزار میلیارد تومان بابت تحصیل دارایی های ثابت مشهود سرمایه گذاری شده که نسبت به دوره مشابه ، رشد چشمگیر 1.54 همتی را نشان می دهد.

چنین آمار و ارقام چشمگیری جایگاه این غول معدنی را در بین شرکت های برتر و ارزنده بازار سرمایه تثبیت کرده ؛ چرا که در شرایطی که در بسیاری از واحد های بورسی تفاوت معناداری به لحاظ بنیادی با دوره قبلی رویت نمی شود ، این مجموعه ممتاز معدنی نه تنها  کارنامه مالی و عملیاتی درخشانی ثبت کرده ، بلکه با هدایت و تخصیص بهینه منابع به دنبال تقویت زیرساخت های عملیاتی و مالی خود بوده که مهر تاییدی بر گام های بلند و رو به جلوی این پیشرو صنعت سنگ آهن در مسیر ارزش آفرینی و افزایش ثروت سهامداران است و سیگنال بسیار مثبتی برای سهامداران بالفعل و باالقوه این نماد ارزنده و بنیادی بازار سرمایه تلقی می شود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24