Bourse24 Ads 235

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 215
تبلیغ بورس24

بورس 24 : شرکت توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا با نماد وآتوس 9 سال قبل در سامانه بازار پایه توافقی با قیمت اسمی 35 تومان گشایش یافت و با پیمودن یک مسیر صعودی مداوم بلند مدت در حال حاضر به محدوده 725 تومان رسیده است. در حال حاضر مدیران شرکت قصد ارتقای این نماد به بازار اصلی فرابورس را دارند.

دلیل مثبت های متوالی «وآتوس» در بازار پایه؟

بورس24 : شرکت توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا با نماد وآتوس 9 سال قبل در سامانه بازار پایه توافقی با قیمت اسمی 35 تومان گشایش یافت و با پیمودن یک مسیر صعودی مداوم بلند مدت در حال حاضر به محدوده 725 تومان رسیده است. در حال حاضر مدیران شرکت قصد ارتقای این نماد به بازار اصلی فرابورس را دارند.

آخرین وضعیت افزایش سرمایه 8471 درصدی شرکت

سعید طبسی مدیر عامل شرکت توسعه سرمایه گذاری کشاورزی آرین توسکا در گفت و گو با خبرنگار بورس24 درباره آخرین وضعیت افزایش سرمایه این شرکت ابراز داشت: هیئت مدیره منصوب سهامداران جدید شرکت به منظور توسعه فعالیت های آن و بازگرداندن شرکت به ماهیت اصلی آن که ایجاد سبدی از دارایی هاست، افزایش سرمایه از محل آورده با صرف سهام و سلب حق تقدم را از مبلغ 21 میلیارد ریال به 1800 میلیارد ریال معادل 8471 درصد در دستور کار قرار داد.

 در حال حاضر فرایند عرضه حق تقدم های شرکت به منظور انجام افزایش سرمایه 8471 درصدی در جریان است و تاکنون در حدود 65 میلیون برگه از تعداد کل 355 میلیون برگه این حق تقدم ها توسط سرمایه گذاران خریداری شده است. از آنجا که این حق تقدم ها ناشی از افزایش سرمایه از محل صرف سهام با سلب حق تقدم هستند، نیازی به واریز 100 تومان ارزش اسمی ندارند و به طور مستقیم تبدیل به سهام می شوند.

وی افزود: طبق آگهی پذیره نویسی، مهلت فروش این حق تقدم ها تا 17 شهریور می باشد و جهت اطمینان از فروش کامل آن ها، هر دو سهامدار عمده (گروه ارزش آفرینان فدک و گروه محب سلامت) به طور مساوی نسبت به قبول تعهد پذیره نویسی آن اقدام نموده اند.

زمین های شرکت چقدر ارزش دارد؟

در ادامه از مدیر عامل وآتوس درخصوص وضعیت فعلی شرکت پرسیدیم. وی اظهار داشت: ارزش بازار شرکت به زمین های شرکت مربوط می شود و در حال حاضر دارای دو پلاک ثبتی در منطقه شریف آباد نزدیک به پاکدشت است. پلاک های فرعی 125 از 136 اصلی و فرعی 755 از 136 اصلی. پلاک 125 مشاعی است. یعنی وآتوس با افراد دیگری بصورت مشاعی مالکیت حدود 8 هکتار زمین را در اختیار دارد. اقداماتی بر روی این زمین ها صورت گرفته و کارهای مربوط به قرارگیری در بخش شهری در شهرداری در حال انجام است. در این زمینه در انتظار تاییدیه استانداری هستیم و پس از تایید استانداری بخشی از این زمینها وارد بخش شهری خواهد شد و احتمالا حدود 2 تا 3 هکتار از آن جزو بافت شهری قرار می گیرد.

طبسی در این باره اضافه کرد: پس از توافق با شهرداری بخشی از این زمینها متعلق به وآتوس خواهد شد اما به دلیل مشخص نبودن نتیجه هنوز این اطلاعات در سامانه کدال درج نشده است.

او گفت: در مورد پلاک 755، مساحت آن در حدود 20 هکتار می باشد که به صورت شش دانگ در مالکیت شرکت توسکا می باشد. در سنوات قبل، شرکت توافق نامه ای را جهت تغییر کاربری با شهرداری با نسبت 50-50 انجام داده است. در این خصوص مجوزهای لازم نیز گرفته شده اما موضوع ادامه نیافته است. ما پیرو این اقدامات مکاتباتی را با شهرداری انجام دادیم تا این توافق احیا شود. ممکن است تا 6 ماه آینده این زمین ها با همان نسبت 50-50 تغییر کاربری یابد.

مدیر عامل وآتوس در ادامه به میزان ارزش این زمین ها اشاره کرد و ابراز داشت: در حال حاضر زمین صنعتی در محدوده های نزدیک به زمین های پلاک 755 از متری 10 تا 30 میلیون تومان مورد معامله قرار می گیرد و این عدد برای زمین های محدوده پلاک 125 نیز بین 20 تا 30 میلیون تومان می باشد. کل زمین های پلاک 125 و 755 در ورودی شهر شریف آباد و بر جاده آزادراه امام رضا (ع) واقع شده و قابلیت احداث مجتمع بین راهی را نیز دارد.

مهمترین برنامه های آینده شرکت

خبرنگار بورس24 در پایان از برنامه های آتی شرکت پرسید. طبسی اینگونه پاسخ داد: علاوه بر دنبال کردن برنامه های مربوط به زمین ها، در نظر داریم با منابع حاصل از افزایش سرمایه ای که در جریان است نسبت به تکمیل نهادها و ابزار های مالی در زیرمجموعه شرکت اقدام نموده تا بتوانیم گروه مالی احداث نماییم. اقدامات لازم در این زمینه در حال انجام است و درخواست های مربوطه نیز ارسال شده یا در حال ارسال می باشد.

او افزود: یکی دیگر از برنامه های آتی شرکت پس از افزایش سرمایه این است که به نهاد مالی (سرمایه گذاری) تبدیل شویم. از آنجا که ارائه مجوز افزایش سرمایه به شرکت توسط سازمان بورس، مشروط به تبدیل شرکت به نهاد مالی بوده است، در اولین اقدام پس از ثبت افزایش سرمایه، درخواست تبدیل شرکت به نهاد مالی سرمایه گذاری به سازمان ارائه خواهد شد. همچنین پس از اتمام فرایند افزایش سرمایه، پس از توسعه فعالیت های شرکت در یک سال آتی درخواست پذیرش سهام وآتوس را در بازار اصلی فرابورس خواهیم داد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24