Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: سنگ آهن گهر زمین از جمله پرچمداران صنعت سنگ آهن کشور بوده که با سرمایه اسمی ( Nominal Capital ) 2.5 همتی ، ارزش بازاری معادل 124 هزار میلیارد تومان داشته و از این حیث جایگاه تثبیت شده ای در بین سه واحد برتر صنعت دارد.

رشد بزرگ درآمد عملیاتی «کگهر» در مرداد

بورس24 : سنگ آهن گهر زمین از جمله پرچمداران صنعت سنگ آهن کشور بوده که با سرمایه اسمی (  Nominal Capital  ) 2.5 همتی ، ارزش بازاری معادل 124 هزار میلیارد تومان داشته و از این حیث جایگاه تثبیت شده ای در بین سه واحد برتر صنعت دارد. این واحد خوش آتیه با هدایت و سرمایه گذاری هوشمندانه و اقتصادی منابع مالی و عملیاتی در دسترس ، در حال تکمیل زنجیره ارزش فولاد در دل خود بوده که در صورت بهره برداری ،  پتانسیل های سود آوری شرکت چندین برابر خواهد شد. در همین راستا ، مدیریت این غول معدنی ، اخیرا پیشنهاد افزایش سرمایه 10 هزار میلیارد تومانی ( Capital Raising ) از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران را با هدف تامین منابع مالی مورد نیاز برای نیل به این هدف ارزشمند به مجمع عمومی فوق العاده ارائه کرده که با توجه به اثرات چشمگیر این طرح بر ثبات مالی و عملیاتی بیزینس ، مخالفت مجمع با این پیشنهاد کاملا بعید به نظر می رسد.
توجه فرمایید که در زمانیکه پروژه های عظیمی نظیر :
1)    افزایش ظرفیت کنسانتره سازی از 6 به 8 میلیون تن در سال
2)    افزایش ظرفیت گندله سازی از 5 به 7 میلیون تن در سال
3)    احداث واحد احیای مستقیم تولید آهن اسفنجی به ظرفیت 3.4 میلیون تن در سال
4)    و احداث واحد فولاد سازی به ظرفیت 1.5 میلیون تن در سال در دل شرکت در جریان است ، مدیریت نقدینگی ( Liquidity Management  ) مهم ترین لازمه پیشبرد و تداوم طرح های توسعه است و خوشبختانه کادر اجرایی این واحد ارزنده بورسی کارنامه درخشانی در این زمینه از خود بر جای گذاشته ؛ به طوریکه در انتهای خرداد 1402 ، خالص وجوه نقد عملیاتی (  Net CGFO ) که اساسی ترین معیار سنجش سلامت مالی و نقدینگی بیزینس است ، با ثبت جهش سنگین 4.2 برابری ، به میزان 4 هزار میلیارد تومان افزایش یافته و به رقم مطلوب 5.3 همت رسیده است. چنین رشدی بنیه مالی بیزینس را قوت بخشیده و قدرت مانور مدیریت را در پیشبرد هر چه بهتر طرح های توسعه افزایش می دهد. شایان ذکر است چنین آمار قابل تحسینی که در حقیقت از جمله مزیت های رقابتی این غول معدنی محسوب می شود ،  در شرایطی رقم خورده که بسیاری از واحد های بورسی به دلیل شرایط تورمی محیط اقتصادی کشور و اثرات نامساعد آن بر چرخه نقدینگی شرکت ها ، به سختی عملیات جاری بیزینس را پیش می برند ، چه برسد به اجرای طرح های توسعه بزرگ !
در ادامه سیر صعودی روند درآمد های ماهانه ، حسن ختام مرداد ماه این غول معدنی شناسایی 4.75 هزار میلیارد تومان درآمد عملیاتی از محل فروش 1.73 میلیون تن محصول بوده که نسبت به ماه مقایسه ای ، گویای رشد فوق العاده 154% معادل 2.88 هزار میلیارد تومانی است. گفتنی است که تناژ فروش مرداد 1402 نسبت به ماه مقایسه ای نیز تقریبا 3 برابر شده و افزایش 1.12 میلیون تنی را نشان می دهد.

خ

ن

در توصیف کولاک عملیاتی شرکت در فصل تابستان ، ذکر همین نکته بس که تیم مدیریتی با کسب 9.16 هزار میلیارد تومان درآمد طی دو ماه ابتدایی تیر و مرداد موفق به پوشش بیش از نیمی از درآمد 6 ماهه ابتدایی دوره 1402 شده است ( از ابتدای دی ماه تا انتهای خرداد ) !!!!

م

عملکرد 8 ماهه این واحد ارزنده گروه استخراج کانه های فلزی ، 25.1 هزار میلیارد تومان درآمد به همراه داشته که نسبت به مقطع مشابه ، از رشد چشمگیر 7.6 همتی حکایت دارد. چنین رشد کم نظیری از تغییرات عملیاتی و بنیادی مثبت در دل این مجموعه ممتاز بورسی خبر می دهد ، گویا موتور درآمدی شرکت جان تازه ای گرفته است.
در تصدیق ادعای فوق باید گفت که در این مدت 8 ماهه ، تناژ فروش محصول گندله در بورس کالا  ( اصلی ترین مجرای درآمدی شرکت ) ، با ثبت رشد حیرت انگیز 171%  به 3.08 میلیون تن رسیده و در کنار افزایش نرخ 27% ، جهش سنگین 245% درآمد فروش این محصول را رقم زده است ، و یا مثلا در سایه عملکرد قابل تحسین واحد بازار یابی بین المللی شرکت ، تناژ و درآمد صادراتی این محصول استراتژیک ( گندله ) به ترتیب 213% و 230% پرش داشته است. چنین آماری درخشانی که در تعداد انگشت شماری از واحد های بورسی قابل رویت است ، گویای فاصله معنادار شرکت با رقبای خود بوده که آن هم مهر تاییدی بر گام های رو به جلو و بهبود بی وقفه بیزینس است. ( آنالیز بنیادی محصولات اصلی شرکت در گزارشات بعدی ارائه خواهد شد)

ن

در نطر داشته باشید که بودجه عملیاتی دوره 6 ماهه منتهی به آذر 1402 نیز با فرض 28 هزار میلیارد تومان درآمد تهیه شده و با گذشت دو ماه تابستان و شناسایی 9.16 همت درآمد ، تقریبا 33% بودجه درآمدی تحقق یافته است. گفتنی است که در صورت تحقق کامل بودجه عملیاتی ، ارزش درآمد های سالانه شرکت به مرز 44 هزار میلیارد تومان خواهد رسید که با فرض بهای تمام شده 26.4 همتی ، سود ناخالص این غول معدنی با رشد سنگین 4.3 همتی نسبت به مقطع مقایسه ای ( دوره 1401 ) 17.3 هزار میلیارد تومان گزارش خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24