Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: اواسط مهر ماه ، در گزارش تحلیلی سازمان خبری بورس 24 ، نماد معاملاتی شرکت صنایع شیمیایی ایران ( شیران ) از دیدگاه فاندامنتال و تکنیکال بررسی و به عنوان یک سرمایه گذاری کم ریسک ، درست در یکی از بهترین نقاط ورود معرفی شد. از آن زمان به بعد ، سهم به زیبایی به منطقه معرفی شده واکنش نشان داد و تا به اینجای کار تقریبا 14% سود سرمایه (Capital gain ) به سرمایه گذاران تقدیم کرده است.

رویدادی که بنیاد «شیران» را متحول کرد

بورس24 : اواسط مهر ماه ، در گزارش تحلیلی سازمان خبری بورس24 ، نماد معاملاتی شرکت صنایع شیمیایی ایران ( "شیران" ) از دیدگاه فاندامنتال و تکنیکال بررسی و به عنوان یک سرمایه گذاری کم ریسک ، درست در یکی از بهترین نقاط ورود معرفی شد.

از آن زمان به بعد ، سهم به زیبایی به منطقه معرفی شده واکنش نشان داد و تا به اینجای کار تقریبا 14% سود سرمایه (Capital gain ) به سرمایه گذاران تقدیم کرده است.

در نظر داشته باشید که با توجه به بنیه عملیاتی قوی و افق روشن سود سازی این سهم ، بازار تمایل چندانی به ریزش سهم نداشته و در اکثر روز های معاملاتی این مهم در تابلوی معاملاتی سهم قابل رویت است.
م 


"شیران" بزرگترین تولید کننده ماده اولیه انواع شوینده های خانگی ، صنعتی و ..  یعنی الکیل بنزن خطی (LAB ) بوده و تقریبا 70% نیاز بازار داخل را تامین می کند.

فرآیند تولید در این غول شیمیایی بدین صورت است که نفت سفید دریافتی از "شپنا" پس از استحصال ، به نرمال پارافین (NP)  تبدیل شده و در مرحله بعدی با ترکیب این محصول با بنزن ، الکیل بنزن خطی (LAB ) تولید می شود. ظرفیت تولید الکیل بنزن خطی ، 75 هزار تن و همچنین نرمال پارافین 140 هزار تن در سال گزارش شده است.

در توصیف وضعیت بنیادی شرکت ذکر همین نکته بس که در دوره عملیاتی 6 ماهه منتهی به خرداد 1402 ، سود خالص فعالیت های عملیاتی تقریبا دو برابر شده و از 1.06 به بیش از 2 هزار میلیارد تومان رسیده ، رقمی معادل 105 تومان به ازای هر سهم که مبین پوشش بیش از 66% سود هر سهم سال مالی پیشین است.

علاوه بر آن ، نقدینگی در دسترس مدیریت به عنوان کلیدی ترین فاکتور تداوم و گسترش فعالیت های عملیاتی در این مدت 6 ماهه با جهش 600 میلیارد تومانی به 1.2 هزار میلیارد تومان رسیده است ؛ فلذا کادر مدیریتی در مسیر افزایش اثربخشی و راندمان فعالیت های جاری و پیشبرد طرح های توسعه ای ( طرح توسعه LAB 2 ) قدرت مانور بیشتری خواهد داشت ؛ به خصوص آنکه امروز خبر بنیادی بسیار مهمی مبنی بر دریافت کد استاندارد سه محصول رافینیت ( Raffinate ) ، برش سنگین (Heavy end ) و برش سبک (light end ) منتشر شد و عملا سرمایه گذاران را وادار به تعدیل مثبت تحلیل های سودسازی شیران کرد.

با توجه به آنکه محصولات مذکور حجم تولیدی بالایی در شیران داشته ( بیش از 80% ظرفیت تولیدی شرکت ) و تا به امروز به دلیل نداشتن کد استاندارد ، مرتبا به پالایشگاه تامین کننده نفت یعنی "شپنا" برگشت داده می شدند ، از این پس با عرضه و فروش این محصولات در بازار های داخلی و بین المللی ، مجرای درآمدی و سودآوری جدیدی برای شرکت و سهامداران ایجاد خواهد شد. حیطه کاربرد محصولات فوق به شرح زیر است:

•    رافینیت : تولید بنزین هواپیما ، ایزوپارافین ها و نفت بدون بو
•    برش سبک : تولید بنزین خودرو و حلال های واجذبی
•    برش سنگین : تولید سوخت دیزل و نرمال پارافین صنعتی

شایان ذکر است که با استناد به جدید ترین گزارش شرکت پتروشیمی نوری ( شهریور 1402 ) ، نرخ معاملاتی محصولات فوق در بازار های داخلی و صادراتی به شرح زیر بوده است: ( اعداد بر حسب میلیون تومان در هر تن است ).
ت 


با اضافه شدن این محصولات به سبد درآمدی شرکت ، نه تنها ثبات و تداوم فعالیت های عملیاتی بیزینس تثبیت می شود ، بلکه پتانسیل های سودآوری و ارزش آفرینی شرکت نیز متحول خواهد شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24