Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

شرکت تولید نیروی برق دماوند در پی بی توجهی‌های مکرر وزارت مبنی بر پرداخت مطالبات و عدم شفافیت تعیین نرخ بازار در نامه‌ای اقدام به شکایت کرده است.

شکایت نیروگاه دماوند بابت خسارات تاخیر و مدل نرخ‌گذاری برق به شورای رقابت

بورس24 : شرکت تولید نیروی برق دماوند در پی بی توجهی‌های مکرر وزارت مبنی بر پرداخت مطالبات و عدم شفافیت تعیین نرخ بازار در نامه‌ای اقدام به شکایت کرده است.

کمبود برق در سال‌های اخیر و خاموشی‌های ناشی از آن هزینه‌های سرسام آوری را به صنایع و کشور تحمیل کرده طوری که بحران برق به یکی از بحران‌های اساسی کشور تبدیل شده است. بخش تولید در ایران در یک دهه گذشته روز به روز شرایط سخت تری را تجربه و به دلیل قیمت گذاری دستوری و غیرمنطقی هیات تنظیم بازار برق بیش از پیش متحمل زیان شده است.

قیمت گذاری‌های فعلی برای خرید برق نیروگاه‌های حرارتی و گازی در بازار برق نه تنها سرمایه گذاری جهت احداث نیروگاه‌های جدید را توجیه ناپذیر کرده که حتی تکاپوی هزینه‌های ادامه فعالیت و نگهداری واحد‌های فعلی را نیز نمی‌هد.

وزارت نیرو با تاخیرات بسیار زیاد هزینه‌های فروش برق را به بخش تولید پرداخت کرده و همیت موضوع موجب انباشت ۱۵ هزار میلیارد تومانی به نیروگاه‌های کشور شده است.

بر همین اساس شرکت تولید نیروی برق دماوند در پی بی توجهی‌های مکرر وزارت مبنی بر پرداخت مطالبات و عدم شفافیت تعیین نرخ بازار اقدام به شکایت کرده است. این شرکت در نامه‌ای که در کدال منتشر شده اعلام کرد به دلیل "عدم عدم لحاظ نمودن خسارات تاخیر و تادیه در قرارداد‌های خرید برق" با مدیریت شبکه برق ایران و "نبود مدل شفاف به منظور تعیین نرخ بازار برق" توسط هیئت تنظیم بازار برق ایران به شورای رقابت شکایت کرده است.

در این نامه به تشریح وضعیت تولید در کشور پرداخته شده و از دیگر نیروگاه‌های حاضر در بورس خواسته است که با اقدام گروهی نسبت به شرایط فعلی هشدار داده و از خاموشی واحد‌های تولیدی در آینده نزدیک جلوگیری کنند چراکه وضعیت مطالبات و قیمت‌های فروش برق امکان ادامه فعالیت واحد‌ها را سخت و دشوار نموده است.

شرکت تولید نیروی برق دماوند ضمن اشاره به عدم پیگیری سندیکای تولیدکنندگان برق در این خصوص، اقدام به شکایت نموده و تلاش دارد تا با این اقدام و با ایجاد حساسیت در خصوص شرایط نیروگاه‌های کشور، مانع از خاموشی‌های آینده ناشی از عدم تامین تجهیزات و نگهداری نیروگاه‌ها شوند.

گالری تصاویر

منبع خبر: برق نیوز

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24