Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع بانک دی امروز با حضور 58 درصد از سهامداران برگزار شد. این مجمع تصویب صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1401 را در دستور کار داشت.

چند خبر موثر از بانک دی

بورس24 : مجمع بانک دی امروز با حضور 58 درصد از سهامداران برگزار شد. این مجمع تصویب صورت های مالی منتهی به 29 اسفند 1401 را در دستور کار داشت.

مهم ترین موارد مطرح شده در مجمع به شرح زیر است:

*انتقال کامل حقوق ۳۹۰ هزار نفر از جامعه بنیاد شهید در ۳۱ استان کشور به بانک دی و ایجاد جریان نقد پایدار

*راه اندازی ۲۰۵ میز خدمت در مراکز بنیاد شهید و برنامه ریزی برای افزایش تعداد میزهای خدمات به ۳۰۰ میز خدمت

*تشکیل کارگروههای تخصصی بازاریابی و جذب منابع به تفکیک اشخاص حقیقی حقوقی سازمانها و تجاری

*طراحی انواع محصول اعتباری بورس کالا و تسویه وجوه و بازاریابی شرکتهای کوچک و اصناف با هدف جذب منابع جاری

*انعقاد ۲۶ فقره تفاهم نامه با سازنهای وابسته بنیاد شهید سازمانها و شرکتهای تجاری

*پیگیری مستمر وصول پرونده های مطالباتی بدهکاران کلان بانک که منتج به وصول نقدی بالغ بر ۱٢.٥٥٥ میلیارد ریال گردید

*تشکیل بانک اطلاعاتی پرونده های حقوقی اعم از دعاوی و اجرائیات برای تعداد ۱.۳۷۴ فقره پروندههای مطالباتی که از سنوات گذشته چنین اطلاعاتی در بانک وجود نداشت

*برگزاری تعداد 109 مورد مزایده اجرائیات ثبتی در اداره اجرای ثبت به مبلغ پایه حدود ۱۴،۰۰۰ میلیارد ریال

*احقاق حقوق بانک از طریق اقامه دعوا یا دفاع در خصوص ۴۰۵ فقره پرونده قضایی

*سایر اقدامات در دستور کار:

-برنامه ریزی و اقدامات اولیه افزایش سرمایه نقدی به مبلغ ٧٥,٥٥٥ میلیارد ریال

-ادغام شرکتهای توسعه دیدار ،ایرانیان شرکت ،عماد شرکت دنیا شهر کهن و واگذاری شرکت امید بنیان دی در راستای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر

-تقویت حقوق صاحبان سهام به میزان ۹۳,۰۰۰ میلیارد ریال با تجدید ارزیابی نیروگاه دماوند و اخذ مجوز از بانک مرکزی برای واگذاری نیروگاه در اقساط ۱۰ ساله

*برنامه های بانک دی در خصوص  املاک مازاد تملیکی

اخذ مصوبه از شورای پول و اعتبار و انعقاد قرارداد با سازمان اموال و املاک کوثر بابت واگذاری ملک کوهستان

پارک مشهد در قبال املاک سهل البیع

ایجاد پایگاه داده املاک برای ۱۰۶ فقره املاک تملیکی شناسایی و رفع مشکلات حقوقی ثبتى

برگزاری ۱۶ نوبت مزایده عمومی واگذاری املاک مازاد که منتج به فروش ۴۲ فقره ملک گردید

*اهم اهداف استراتژیک دو ساله بانک دی در چهارچوب برنامه تحول به شرح زیر است:

-افزایش سرمایه از  محل آورده نقدی سهامداران به میزان ۷۰ هزار میلیارد ریال در دو مرحله

-فروش سرمایه‌گذاری‌های غیر بانکی مانند نیروگاه برق دماوند در چهارچوب مجوز صادره بانک مرکزی

-فروش اموال تملیکی مازاد، با محوریت املاک بزرگ مقیاس از روش‌های گوناگون نقد و اقساط و تهاتر بادارایی‌های سهل‌البیع

-وصول و تعیین و تکلیف مابقی مطالبات از شرکت‌های زیر مجموعه

-تداوم کاهش مانده مطالبات غیر جاری با محوریت بدهکاران کلان 

-فعال‌سازی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و تامین منابع با استفاده از ابزارهای نوین مالی در جهت کاهش استقراض بین بانکی

-کاهش شناوری سهام بانک دی با واگذاری سهام به شرکت‌های تجاری

*در جهت رفع تعلیق نماد جلساتی با رئیس سازمان و مدیر عامل شرکت فرابورس داشته ایم و امیدواریم هر چه زودتر رفع شود.

تکمیلی... 

مجمع عمومی عادی به‌طور فوق‌العاده بانک دی با حضور ۶۱ درصدی سهامداران برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بورس24 مجمع بانک دی بدون سود به کار خود پایان داد. 

علیرضا قیطاسی مدیر عامل شرکت بانک دی گفت: وصول و تعیین تکلیف مابقی مطالبات از شرکت‌های زیرمجموعه و تداوم کاهش مانده مطالبات غیر جاری با محوریت بدهکاران کلان برخی از مهمترین اهداف استراتژیک دو ساله بانک دی در چهارچوب برنامه تحول است.

وی گفت: رشد 14درصدی ،  نسبت سپرده های قرض الحسنه جاری و پس انداز در شهریور ماه امسال نسبت به سال گذشته،کاهش مانده مطالبات غیر جاری بانک دی، نسبت به ابتدای سال قبل  به میزان 42درصد،  کاهش هزینه سود سپرده ها به میزان  24درصد در سال گذشته محقق شده  است. 

وی گفت: فعال سازی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات از برنامه‌های آتی بانک دی از دیگر اقدامات بانک  است.

وی گفت: طراحی انواع محصول اعتباری بورس کالا و تسویه وجوه، بازاریابی شرکت‌های کوچک و اصناف با هدف جذب منابع جاری از اقدامات انجام شده در دی است.

به گفته وی، همچنین دیگر اقدام این بانک مستمر وصول پرونده‌های مطالباتی بدهکاران کلان بانک بوده که منتج به وصول نقدی بالغ بر ۱۲۵۵ میلیارد تومان شده است.

قیطاسی در ارتباط با شناوری بانک گفت:  شناوری بانک را از نزدیک ۹۵ درصد به ۸۷ درصد تغییر داده ایم، برای اینکه بانک دی سهامدار عمده داشته باشد مسیری را در قالب افزایش سرمایه دنبال کرده‌ایم که در قالب افزایش سرمایه بنیاد بتواند با تثبیت مالکیت به عنوان یک سهامدار عمده داشته باشد.

مدیر عامل بانک دی گفت: از سال گذشته بعد از بازگشایی نماد، قیمت سهم تا ۵۹ تومان آمد، ولی امروز شاهد این هستیم که حدود ۹۳ درصد نسبت به شاخص بانک که ۶۰ درصد بوده است، رشد داشته است.

وی گفت: تشکیل کارگروه های تخصصی بازاریابی و جذب منابع به تفکیک اشخاص حقیقی حقوقی سازمان ها و تجاری،طراحی انواع محصول اعتباری بورس کالا و تسویه وجوه و بازاریابی شرکتهای کوچک و اصناف با هدف جذب منابع جاری در سال گذشته محقق شده است.

وی ادامه داد؛ انعقاد ۲۶ فقره تفاهم نامه با سازنهای وابسته بنیاد شهید سازمانها و شرکت های تجاری  انجام شده است.همچنین پیگیری مستمر وصول پرونده های مطالباتی بدهکاران کلان بانک ، منتج به وصول نقدی بالغ بر ۱٢.٥٥٥ میلیارد ریال شد.

وی افزود: بانک اطلاعاتی پرونده‌های حقوقی اعم از دعاوی و اجرائیات برای تعداد ۱.۳۷۴ فقره پروندههای مطالباتی که از سنوات گذشته تشکیل شد ، چرا که  چنین اطلاعاتی در بانک وجود نداشت. 

مدیر عامل بانک دی گفت: از جمله نکات مثبت صورت‌های مالی بانک دی می‌توان به تعیین تکلیف ۵۱ هزار میلیارد ریال از تسهیلات اشخاص مرتبط به بانک و کاهش شاخص NPL از ۳۸ به ۳۲ درصد که موید کاهش مطالبات غیر جاری بانک است، اشاره کرد.

قیطاسی افزود:در پی وصول مطالبات غیر جاری بانک، ذخیره مطالبات مشکوک‎الوصول بانک نیز کاهش پیدا کرد و از این مسیر بالغ بر ۱۲ هزار میلیارد ریال درآمد شناسایی شد.

وی خاطر نشان کرد: همچنین از دیگر موارد بهبود افزایش ۷۵ درصدی درآمدهای حاصل از سرمایه‌گذاری نسبت به پایان سال ۱۴۰۰، رشد ۱۶ درصدی درآمد تسهیلات نسبت به سال ۱۴۰۰ و کاهش هزینه‌های بانکداری در پی بهبود ترکیب سپرده‌های بانک به سمت رشد سپرده‌های ارزان قیمت بوده است.

قیطاسی گفت: این دستاوردها در کنار برنامه‌های ارائه شده این بانک به بانک مرکزی و تمرکز بر سه عامل ذیل، سبب تحولات اساسی در بانک دی خواهد شد و این نماد بورسی را به یک نماد جذاب برای فعالان بازار سرمایه و سهامداران بانک دی تبدیل خواهد کرد.


مدیر عامل بانک دی ادامه داد:  برای اینکه بانک دی سهامدار عمده داشته باشد مسیری در قالب افزایش سرمایه طی شده که بنیاد شهید متعهد پذیره‌نویسی آن است تا بعد از انجام این فرآیند بنیاد شهید تثبیت مالکیت به عنوان سهامدار عمده داشته باشد و بر این اساس شناوری هم کاهش پیدا کند.

مدیر عامل بانک دی افزود: دی در نظر دارد شرکت‌های توسعه دیدار ایرانیان، شرکت عماد و شرکت دنیا شهر کهن را ادغام کند همچنین واگذاری شرکت امید بنیان دی در راستای قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر در دستور کار بانک است.

قیطاسی گفت: تقویت حقوق صاحبان سهام به میزان ۹۳,۰۰۰ میلیارد ریال با تجدید ارزیابی نیروگاه دماوند و اخذ مجوز از بانک مرکزی برای واگذاری نیروگاه در اقساط ۱۰ ساله از اقدامات آتی بانک دی است.

وی در خصوص برنامه های آتی شرکت افزود: افزایش سرمایه از محل آورده نقدی سهامداران به میزان ۷۰ هزار میلیارد ریال در دو مرحله وفروش، سرمایه‌ گذاری‌ های غیر بانکی مانند نیروگاه برق دماوند در چهارچوب مجوز صادره بانک مرکزی، فروش اموال تملیکی مازاد، با محوریت املاک بزرگ مقیاس مانند کوهستان پارک از روش‌های گوناگون نقد و اقساط و تهاتر بادارایی‌های سهل‌البیع و وصول و تعیین و تکلیف مابقی مطالبات از شرکت‌های زیر مجموعه‌ تداوم کاهش مانده مطالبات غیر جاری با محوریت بدهکاران کلان‌فعال‌سازی صندوق سرمایه‌گذاری املاک و مستغلات و تامین منابع با استفاده از ابزارهای نوین مالی در جهت کاهش استقراض بین بانکی، کاهش شناوری سهام بانک دی با واگذاری سهام به شرکت‌های تجاری برخی از برنامه های آینده شرکت است. 

قیطاسی افزود:  ایجاد پایگاه داده املاک برای ۱۰۶ فقره املاک تملیکی شناسایی و رفع مشکلات حقوقی ثبتی، برگزاری ۱۶ نوبت مزایده عمومی واگذاری املاک مازاد که منتج به فروش ۴۲ فقره ملک شد، در سال گذشته محقق گردید.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24