Bourse24 Ads 215

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بورس 24: بیمه پارسیان که در دوره عملیاتی 7 ماهه منتهی به مهر ماه 1402 موفق به ثبت تراز عملیاتی مثبت 3 هزار میلیارد تومانی شده است ، این روزها در نزدیکی معتبر ترین سطح حمایت چارت تکنیکال خود در حال نوسان بوده و موقعیت سرمایه گذاری استثنایی را ایجاد کرده است.

محاسبه ریسک به ریوارد در بیمه پارسیان

بورس24 : این شما و این هم تکنوفاندامنتالی با ریسک به ریوارد 8 !!!

بیمه پارسیان که در دوره عملیاتی 7 ماهه منتهی به مهر ماه 1402 موفق به ثبت تراز عملیاتی مثبت 3 هزار میلیارد تومانی شده است ، این روزها در نزدیکی معتبر ترین سطح حمایت چارت تکنیکال خود در حال نوسان بوده و موقعیت سرمایه گذاری استثنایی را ایجاد کرده است.

ظرف دو سال گذشته ، سهم بار ها به منطقه حمایتی مذکور یعنی سطح 250-260 تومان واکنش مثبت نشان داده و پس از هر بار برخورد به سمت بالا پرتاب شده است.  رویت چنین آماری ریسک ورود به سهم را تا حد زیادی کاهش داده و به گاو های بازار دل و جرات می بخشد.

با رعایت حد ضرر 240 تومان و تارگت قیمتی 420 تومان ، نسبت ریسک به ریوارد این معامله برابر با 8 خواهد بود ؛ یعنی به ازای هر 1 میلیون تومان ریسک ، 8 میلیون تومان بازدهی ؛ فرصتی که به ندرت در بازار سرمایه نصیب معامله گران می شود.

ن
جدای از موقعیت تکنیکال عالی این نماد بیمه ای ، آمار فاندامنتال بیزینس نیز گویای وضعیت مثبت شرکت است ؛ بدین صورت که در دوره عملیاتی 7 ماهه منتهی به مهر 1402 بیش از 7 هزار میلیارد تومان حق بیمه به مشتریان فروخته شده ، حال آنکه مجموعا 3.9 همت خسارت پرداخت شده است ؛ فلذا تراز عملیاتی شرکت مثبت 3 هزار میلیارد تومان محاسبه شده است ؛ عددی که در قیاس با دوره مشابه ، جامپ 2  برابری را نشان می دهد. به نمودار زیر توجه فرمایید :
ن 


پرش 3.4 هزار میلیاردی فروش تجمیعی حق بیمه ها مهر تاییدی بر تقویت برندیگ اجتماعی ، افزایش سهم بازار و در نتیجه گسترش مجاری درآمدی ، بیزینس است. همچنین گفتنی است که ضریب پرداخت خسارت نیز در این مدت 7 ماهه ، 57% محاسبه شده است ؛ یعنی به ازای هر 1 میلیارد حق بیمه فروخته شده ، 570 میلیون تومان خسارت به بیمه شدگان پرداخت شده است. نسبت مذکور در دوره مقایسه ای 58% بوده و روند نزولی آن در گذر زمان با افزایش منابع در دسترس مدیریت سبب تقویت بنیه مالی ، عملیاتی و سرمایه گذاری شرکت خواهد شد. حق بیمه های باربری ، هواپیما ، نفت و انرژی و آتش سوزی به ترتیب با ضریب خسارت 1% ، 4% ، 6% و 7% سودده ترین طرح های بیمه ای شرکت شناخته شده است.

اخیرا کادر مدیریتی پیشنهاد افزایش سرمایه 300 میلیاردی از محل سود انباشته را روانه کدال کرده است. تصمیم شایسته ای که در نتیجه اجرا شدن آن ، ثروت انباشته شده در دل بیزینس به سمت فعالیت های اصلی هدایت شده و با گسترش مجاری درآمدی و سودسازی به رشد ارزش شرکت کمک می کند. در ضمن باید توجه داشت که در این روز های اقتصاد کشور ، مفهوم ارزش زمانی پول از جمله مهمترین متغیر های تاثیر گذار بر تصمیمات عملیاتی و سرمایه گذاری شرکت ها بوده ؛ فلذا ورود منابع مالی انباشته شده به چرخه عملیاتی و سرمایه گذاری بیزینس در زمان حال صرفه اقتصادی بیشتری در مقایسه با زمان آینده نصیب سهامداران می کند. علاوه بر مزیت مذکور ، به دنبال افزایش سرمایه از محل سود انباشته ، شرکت مشمول معافیت مالیاتی تصویب شده هیات وزیران خواهد شد ؛ فلذا با کاهش جریانات خروجی نقدی در سرفصل هزینه مالیات تراز نقدینگی بیزینس در وضعیت بهتری قرار خواهد گرفت.

البته باید توجه داشت که در شهریور 1402 ، سرفصل وجوه نقد عملیاتی شرکت که مهمترین معیار سنجش نقدینگی سازمان ها است ؛ با ثبت جامپ سنگین 200% در قیاس با دوره مشابه ، بیش از 615 میلیارد تومان افزایش یافته و به 930 میلیارد رسیده است ؛ بنابراین نگرانی از بابت ریسک نقدینگی برای سهامداران باقی نمانده است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24