Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

قانون حمایت از تولید داخل به درستی اجرا نمی شود

تلخ اما واقعی ؛ مدیرعامل ملی شیمی کشاورز : شرکت های تولیدی اگر علی الراس شوند کمتر از برگ تشخیص مالیات می پردازند!!

بورس24 : شرکت ملی کشاورز به عنوان واحد نمونه صنعتی در استان قزوین انتخاب و معرفی شد.

در مراسمی که با حضور معاون صمت و مقامات استان قزوین برای معرفی واحد های صنعتی نمونه استان برگزار شد ، محسن عسکری مدیرعامل ملی شیمی کشاورز دغدغه های صنعت و این واحد صنعتی را این گونه عنوان کرد: اتفاقی که برای واحدهای صنعتی می‌افتد، این است که هر روز کار سخت‌تر از دیروز می‌شود و  بسیاری از ادارات ، شرکت های خدماتی و واحد های صنعتی  را به عنوان یک منبع درآمد نگاه می‌کنند.

او چالش های مالیاتی واحدهای صنعتی و خدماتی را این گونه برشمرد: شرکت با نماد «شملی» از ابتدای امسال  بورسی  شده‌ و  شفاف است. ما حساب کردیم که اگر براساس درآمد مالیاتی  علی‌الراس شویم،  مقدار مالیاتی که اظهار می‌کنیم خیلی بیشتر از مالیات علی‌الراس‌ است! متاسفانه در  سیستم  هیأت های بدوی و تجدید نظر نهایی ، هیچ توجهی به دفاعیات  ندارند و بر اساس برگه تشخیص  اولیه تصمیم گیری می‌شود!! در نهایت هم می‌گویند که قانون است، توجه شود که، قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار هم قانون است، قانون حمایت از کسب و کار هم قانون است، قانون عدم واردات کالای مشابه تولید داخل هم قانون است.

این صنعتگر نمونه تصریح کرد : قانون مناسبی برای حمایت از تولید داخل وجود ندارد. از سویی دیگر  کشور هم محدودیت‌ ارزی دارد و  در حال حاضر  زمانی که ما محصولی را تولید می کنیم و ماده اولیه آن را وارد می‌کنیم و مابقی را از داخل تامین می کنیم. اما وقتی همان محصول آماده مصرف وارداتی اش وارد می شود عملا ما به کارگر چینی، هندی و ... ارز ترجیحی مان را تخصیص می دهیم و با آن بطری و آب و سایر مواردی که در کشور خودمان وجود دارد را وارد می کنیم.

عسکری بروکراسی صدور مجوز را زیر سوال برد و تصریح کرد: خوب است این سوال را از خود بپرسیم که روند صدور مجوزها نسبت به سال گذشته تسهیل شده است؟ روند صدور مجوزها نسبت به دوره گذشته نه تنها تسهیل نشده بلکه ضعیفتر انجام می شود. ما بدون مجوز نمی‌توانیم قدم از قدم برداریم. اگر قرار باشد فعالیتی اتفاق بیفتد باید مجوز آن وجود داشته باشد که  فقط  نیاز به پیگیری  دارد.

وی افزود : متاسفانه بخش های مختلفی از دولت،  به بخش خصوصی به  چشم  بانک  برای تامین  مالی  بخش نگاه  می‌کنند، جای ما با بانک‌ها عوض شده و  باید نیاز های مالی  دولت را تامین کنیم. در همه حوزه‌ها سازمان‌های نظارتی نقش عمده‌ای را در کیفیت کار و استاندارد  محیط زیست دارند،  اما در حال حاضر به  دلیل عدم اعطای  مجوز یا جلوگیری از یک فعالیت یا عملا کند کردن یک فرآیند نظارتی ، شرایط برای فعالیت های تولیدی سخت است. حال آن که اگر تولیدی اتفاق نیفتد ،  کارخانه‌ای وجود نداشته باشد و کارگری  فعالیت نمی‌کند.  عملا سازمان‌های نظارتی،  ترجیح می‌دهند که فعالیت تولیدی تا حدامکان اتفاق نیفتد و خدمات  کیفی نظارتی بیشتر نشود.

گفتنی است اظهارات این مقام صنعتی که تنها بخشی از دغدغه های تولید کننده بود با اقبال بسیار زیاد و تشویق حاضران در رویداد تقدیر از تولیدکنندگان نمونه قرار گرفت.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24