Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مدیرعامل کفرا گفت: در حال حاضر ۵۰ تن از ظرفیت جلو هستیم  و تا پایان سال حتما رکورد  ۲۰۰ تن  تولید را می‌زنیم و تولیدمان ۲ برابر خواهد شد.

تولید «کفرا» نسبت به نیمه نخست سال 50 درصد رشد کرد

بورس24 : مدیرعامل شرکت فراورده های نسوز ایران درمورد یکی از پروژه های این شرکت از رسیدن به ظرفیت اسمی ماهانه تا پایان امسال خبر داد و گفت: ما حداکثر ظرفیت واقعی‌مان تا سال گذشته ۵۰ هزار تن بود،   ۲  پروژه تعریف کرده ایم،  در خط تولید ذوب آهن اصفهان  چند کارگاه  برای تولید نسوز طراحی شده  که  ۴ سال بلااستفاده بود  و هیچ اتفاقی در آن نمی‌افتاد.  این کارگاه را از ذوب آهن اجاره کردیم و قرارداد خیلی خوبی ظرف ۹ روز بستیم و ۲۰ روزه هم کارگاه را راه‌اندازی کردیم و ماه گذشته ۱۷۰۰ تن تولید داشته‌ایم،  امیدواریم این ماه تولید از ۱۰۰۰ تن رد شود ولی تا پایان سال حتما به ظرفیت اسمی ماهیانه می‌رسیم،  این بخش ظرفیت خوبی را در آجر نسوز به ما اضافه می‌کند و حدود ۳۰ درصد ظرفیت ما را افزایش می‌دهد.

محسن پروان مدیرعامل کفرا درخصوص احیای یکی از کوره ها پس از 10 سال گفت: کوره ۲۲ واگنی در داخل مجموعه زیبا شهر وجود داشته  که ۵۰ سال پیش ساخته شده است حدود ۱۰ -۱۱ سال پیش کوره خاموش و متوقف شده است، این کوره فرسوده بود و از بین رفته بود، ما در یک مدت ۴۵ روز کوره را کاملا بازسازی کرده‌ایم این کوره در حال حاضر در هر پخت  عددی حدود ۸۰ تا ۱۰۰ تن قابلیت پخت دارد و تا  ۱۰۰۰۰ تن به ظرفیت سالیانه ما اضافه می‌کند.

وی افزود: با توجه به اینکه در این کوره امکان افزایش شیفت‌ را می دهد ،  ظرفیت تولید آجر  را ۱۲۰ درصد افزایش می‌دهد. در حال حاضر هم  میانگین تولید  به  بالای ۱۵۰ تن در روز رسیده است که در ۶ ماهه نخست ۱۰۰ تن بوده است.

پروان گفت:  در سود آوری در ۳ ماهه سوم وضعیت بسیار مطلوب‌تری نسبت به ۶ ماهه اول داریم که افزایش تولید دلیل آن است. ما فقط افزایش فروش داشته‌ایم و  با توجه به اینکه قیمت جهانی برخی مواد اولیه  کاهش پیدا کرده و  افت تولید در چین و مازاد پیدا کرده است راحت‌تر می‌توانیم خرید کنیم.

مدیرعامل کفرا گفت: در حال حاضر ۵۰ تن از ظرفیت جلو هستیم  و تا پایان سال حتما رکورد  ۲۰۰ تن  تولید را می‌زنیم و تولیدمان ۲ برابر خواهد شد.

وی در خصوص صادرات شرکت گفت: در حال حاضر به کشورهای CIA، عراق صادرات داریم و در تلاش هستیم که کشورهای حاشیه خلیج فارس هم صادرات داشته باشیم.

پروان گفت:  صادرات ما عدد قابل توجهی نبوده است، ولی باتوجه به این افزایش ظرفیتی که  در سال ۱۴۰۳  خواهیم داشت و  شناسایی  بازار ها  امیدواریم در سال ۱۴۰۳ بتوانیم حداقل بین ۲۰ تا ۳۰ درصد محصول‌مان را صادر کنیم.

گفتنی است ، مدیرعامل «کفرا» روز گذشته از نهایی شدن گزارش کارشناس رسمی دادگستری برای افزایش سرمایه شرکت از مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها خبر داده بود.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24