Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 228

امروز کنفرانس آنلاین شرکت پتروشیمی مارون برگزار شد.

مدیرعامل پتروشیمی مارون: از شهریورماه تولید و فروش خوبی داشته ایم

بورس24 : امروز کنفرانس آنلاین شرکت پتروشیمی مارون برگزار شد.

در این کنفرانس، مدیر عامل شرکت گفت : در شش ماه اول سال به علت اورهال کاهش تولید داشتیم، اما از شهریور ماه از تولید و فروش خوبی را شاهد بودیم.‌

او گفت : پروژه ‌هایی برای افزایش راندمان صورت انجام داده ایم ؛ باید به دنبال رفع گلوگاه‌ های مجموعه باشیم تا هزینه‌ های تعمیر و نگهداشت اثر منفی بر روی شرکت نداشته باشد. مارون می تواند در آینده جزء پتروشیمی‌های با بیشترین تنوع در محصول باشد.

او در ارتباط با طرح‌ های توسعه‌ ای گفت: با توجه به مطالعات انجام‌ شده ، برخی طرح‌ ها در جهت افزایش بازدهی در آینده در دستور کار است .

مدیر عامل در ارتباط با خوراک مارون گفت: خوراک شرکت با سایر الفین ‌سازها متفاوت است. مارون خوراک را از مناطق نفت ‌خیز جنوب دریافت می‌کند و در کارخانه اهواز جداسازی کرده که بیش تر از ۵۰ درصد آن گاز اتان و ترکیبات سنگین ‌تر از اتان است. او د ادامه گفت :  ۲۰ تا ۳۰ درصدخوراک را  پروپان و مابقی برش ‌های سنگین ‌تر گاز هستند.

او در ارتباط با پروژه اتیلن اکساید گفت : این پروژه در مرحله قبل راه‌ اندازی است و در دهه فجر به بهره‌ برداری و تولید خواهد رسید.

مدیرعامل مارون در ارتباط با پروژه پتروشیمی بوشهر گفت :  چالش‌ هایی دارد ولی مجموعه شستان حمایت می‌کند، مشکلات سنواتی وجود دارد که حل کردن آن زمانبر است.

او در ادامه گفت : در این شرکت زیان شناسایی شده است و راهی برای اصلاح وجود ندارد و این زیان در صورت ‌های مالی مارون نشسته است.

وی گفت: سهامدار عمده پتروشیمی بوشهر مذاکراتی را با سرمایه‌گذاران مختلفی داشته است تا بتوانیم اصلاحاتی انجام دهیم که به این مجموعه کمک کنیم.

او گفت : با اینکه به راه‌ اندازی خط تولید متانول در پتروشیمی بوشهر پرداخته ایم اما به دلیل وضعیت جهانی، چشم ‌انداز خوبی به لحاظ اقتصادی برای این بخش متصور نیستیم.

وی اضافه کرد: در مجموعه ساتا تصمیماتی مثل افزایش سرمایه گرفته شده است برای کمک به این مجموعه تا شرایط این شرکت بهبود یابد.

مدیر عامل در ارتباط با شرکت کوثر صنعت پارسیان گفت : این شرکت ، محصولاتی در راستای تکمیل زنجیره ارزش، تولید می‌کند و گفتنی است که به احتما زیاد تا چهار سال آینده به تولید خواهد رسید. منطقه ویژه ماهشهر همکاری هایی برای تخصیص زمین و ‌زیر ساخت‌های لازم انجام داده است.

وی گفت : ما در تلاش برای حداکثر سازی ظرفیت کوره‌ها هستیم که منجر به افزایش ۶ تا  ۷درصدی در تولید الفین می شود.

از نکات مهم دیگری که در طول کنفراس به آن پرداخته شد این بود که مدیرعامل گفت: پتروشیمی مارون، برنامه برای افزایش سرمایه را در نظر دارد اما با اطلاع رسانی گفته می شود که از چه محلی خواهد بود ، او اضافه کرد : با توجه به سرمایه‌گذاری‌ های انجام شده در شرکت و‌ زیر ساخت‌ هایی که برای پروژه ‌ها انجام شده است ، مارون نیاز به افزایش سرمایه دارد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24