Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع لیزینگ رایان سایپا امروز با حضور ۵۳.۶۳ درصد سهامداران تشکیل شد.

سرمایه «ولساپا» 35 درصد افزایش یافت

بورس24 : مجمع لیزینگ رایان سایپا امروز با حضور ۵۳.۶۳ درصد سهامداران تشکیل شد.

این مجمع به منظور تصویب افزایش سرمایه از محل سود انباشته بود که در آن، سهامداران رای مثبت به افزایش سرمایه ۳۵ درصدی شرکت دادند.

خبر تکمیلی...

مجمع فوق‌العاده لیزینگ رایان سایپا با حضور ۵۳ درصد سهامداران برگزار شد.

افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته به میزان ۳۵ درصد مصوب شد.‌

محمد هاشمی خواه  به‌عنوان رئیس مجمع

داود عبداللهی به‌عنوان ناظرمجمع

علیرضا بیاتی به‌عنوان ناظرمجمع

قادر ابریشمی به‌عنوان منشی مجمع

سید حسین تقوی مدیر عامل شرکت گفت: هدف شرکت لیزینگ رایان سایپا از افزایش سرمایه ،  استفاده از معافیت مالیاتی با نرخ صفر مطابق لایحه بودجه کل کشور سال ۱۴۰۲

بهبود نسبتهای ،مالی اعتباری و اصلاح ساختار مالی جلوگیری از خروج نقدینگی از طریق تامین منابع مالی ناشی از افزایش سرمایه  است.

وی گفت: افزایش میزان حجم تسهیلات اعطایی از این طریق به مشتریان  و فروش اعتباری خودرو با هدف افزایش میزان سودآوری ورود به بازارهای جدید در صنعت لیزینگ و افزایش حجم و تنوع در تسهیلات اعطایی به متقاضیان اخذ تسهیلات جهت خرید کالاهای مورد نیاز ایشان به همین منظور شرکت لیزینگ رایان سایپا سهامی عام در نظر دارد با افزایش سرمایه ضمن حفظ نقدینگی و بالا نگه داشتن حقوق مالکانه سبب امکان افزایش حجم تسهیلات اعطائی به مشتریان با هدف افزایش سود آوری و نهایتاً دستیابی به ساختار مالی مناسب می‌گردد.

وی در خصوص قرارداد ۳ جانبه سایپا، سایپا دیزل و رایان سایپا گفت:درخصوص قراردادی که ما با سایپا دیزل درخصوص خودروهای دیزل کشنده داشته‌ایم الحمدالله قراردادی را در برج ۲ سال ۱۴۰۲ ما با سایپا دیزل داشته‌ایم و الان هم ۱۰۰ دستگاه کشنده را ما فی مابین قراردادی که داشته‌ایم قرار شده است استارت آن را سایپا دیزل بزند.

وی گفت:  حدود ۳۲۵ میلیارد تومان مطالباتی که ما از سایپا دیزل داشته‌ایم تا همین پایان سال حداقل انشاالله نهایی می‌شود و عملیاتی می‌شود، مابقی آن را هم در دستور کار داریم، غیر از این ۱۰۰ دستگاه که تا پایان سال قرار شد به ما بدهند میانگین در ماه بین ۱۰ تا ۱۵ دستگاه سایپا دیزل به ما خودرو می‌دهد و تسهیلات آن را انجام می‌دهیم و بابت مطالبه این مبالغ دریافت می‌شود که به حساب فی‌مابین منظور می‌شود.

وی در مورد اینکه شرکت چه زمانی روی لیزینگ اصلی خودش که ماشین‌های سایپا هستند فعال می‌شود و بابت طلب خود از سایپا از لیزینگ چه کار می‌کند؟ گفت: ما امیدواریم که باتوجه به شرایط موجودی که الان حاکم است طولی نمی‌کشد یعنی در همین ۶ ماه بعدی خودرو سازان به سمت لیزینگ‌ها روی می‌آوردند چون الان وضعیت آن اینطور است و قیمت‌ها متفاوت است و شورای رقابت روی قیمت‌ها دست گذاشته است، ولی طولی نمی‌کشد که تولید انجام می‌شود و فروش مشکل می‌خورد و قطعا لیزینگ‌ها رشد می‌کنند.

وی گفت:  لیزینگ ایران‌خودرو و سایپا هم به هر حال به تبع نسبت به لیزینگ‌های کل کشور سودآوری خوبی را داشته است و دارد و خواهد داشت. الان هم من نباید این سوال را پاسخ دهم ولی باز هم به خاطر دلگرمی نیست خود این عزیز هم شاهد بود سایپا واقعا کمال همت کرد و به شرکت لیزینگ سایپا کمک کرد.

وی در خصوص زمین عظیمیه گفت:  هیئت مدیره با قیمت پایین آن مخالفت کرده است، یعنی اجازه نداده  با قیمت پایین به فروش برسد.

در پایان افزایش سرمایه شرکت از محل سود انباشته به میزان ۳۵ درصد تصویب شد.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24