Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی امروز با حضور ۷۳ درصد سهامداران برگزار شد.

300 ریال سود برای سهامداران «شمواد»

بورس24 : مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی امروز با حضور ۷۳ درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع 300 ریال سود تقسیم کرد.

معاون مالی شمواد در این مجمع گفت: ۲-۳ هفته گذشته یک جلسه‌ای در فرابورس داشته‌ایم. بحث انتقال نماد شمواد به بازار بالاتر را پیگیری می کنیم. مواردی در این جلسه مطرح شد از جمله بندهای حسابرسی، بهای تمام شده، مانند مطالبات ما از شرکت پخش عظیم و  موارد دیگری هم مطرح شد.

وی افزود: یکی از مهمترین و خط قرمز سازمان بورس برای رفتن به بازار بالاتر عدم بدهی حتی ۱ ریال سهامدار عمده به شرکت بود. این موضوع در ابتدای جلسه مطرح شد که بدهی پلی اکریل به شرکت ،  بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است، که  اگر این بدهی را شما بتوانید صفر کنید، می‌ توانید روی بقیه موارد بحث کنید و به مراحل بعد  بروید. اگر این مطالبات  صفر نشود و  بدهی تسویه نشود، این خط قرمز سازمان است و به هیچ عنوان ما نمی‌توانیم شما را برای بازار بالاتر پذیرش کنیم.

در این مجمع اعلام شد شرکت در صنعت شیمیایی فعالیت دارد و ۲۷ هزار تن دی متیل ترفنتالات جامد به عنوان محصول اصلی صادر می‌شود. شرکت ۵۵ هزار تن ظرفیت تولید دی متیل ترفتالات مذاب را در اختیار دارد که میزان تولید آن  بیش از ۵۷ هزار تن بوده است.

تکمیلی...

مجمع عمومی عادی سالیانه ، شمواد با  حضور  ۶۰ درصد سهامداران برگزار شد. به گزارش خبرنگار بورس24 ، مجمع شمواد ۳۰۰ ریال سود تقسیم کرد. 

هیات رییسه 

سیدمحمدکاظمی به‌عنوان رئیس مجمع 
سیدحنیف حسنی  به‌عنوان ناظرمجمع 
احمدرضاناظر  به‌عنوان ناظرمجمع 
 محمودفاریابی  به‌عنوان منشی مجمع

حسن  آجودانیان،مدیر عامل شرکت گفت: توضیحات در مورد ورود شمواد به بازار بالاتر شرط ورود به بازار بالاتر ، نداشتن  مطالبات سهامدار عمده است. 

وی گفت: شرکت در صنعت شیمیایی فعالیت دارد و ۲۷ هزار تن دی متیل ترفنتالات جامد به عنوان محصول اصلی صادر می‌شود. شرکت ۵۵ هزار تن ظرفیت تولید دی متیل ترفتالات مذاب را در اختیار دارد که میزان تولید آن  بیش از ۵۷ هزار تن بوده است.

وی افزود: اگر پلی اکریل این ۴۰ میلیارد تومان را که تا اردیبهشت  زمان دارد، به ما تقسیم کند، ۶۰ میلیارد از مطالباتش را کاهش خواهد داد. یعنی با پرداخت این عدد، می‌توانند ۱۰۰ میلیارد تومان از مطالبات خود را کاهش کند و ۶۰ میلیارد از زیان انباشته خود را کاهش دهد.

اجودانیان گفت: خیلی از مشکلات دو شرکت شپلی و  شمواد یکسان شده ، در مورد نرخ پلی استر صحبت شده و امیدواریم با بی نتیجه رسیدن هر دو شرکت راهکاری برای آن پیدا کنیم. 

به گفته وی، هم بخش واردات بی رویه الیاف اکریلیک به ما ضرر زده و باید هر دو شرکت این موضوع را حل و فصل کنند.

وی ادامه داد: ما باید بتوانیم dmtرابرای سایر مصارف در ایران بفروشیم. یکی از آنها DOTP است که در کشور از آن استفاده نمی کنند و از Dop استفاده می کنند. در حال مذاکره هستیم تا مصرف DMTرا افزایش دهیم و  انحصار  را بشکنیم. 

آجودانیان گفت: پارازایلن بوعلی تا شهریورماه با دلار ۲۸۵۰۰ در بورس نرخ‌گذاری می‌شد، اما از اواخر شهریورماه با دلار ۳۸هزار تومان نرخ‌گذاری کردند و امروز با دلار ۳۹۵۰۰ تومان نرخ‌گذاری شده است.

معاون مالی شمواد گفت: ۲-۳ هفته گذشته یک جلسه‌ای در فرابورس داشته‌ایم , بحث انتقال نماد شمواد به بازار بالاتر و محدودیت‌هایی که این شرکت دارد و راه و چاهی که باید این مسیر طی شود. 

وی افزود: مواردی در این جلسه مطرح شد از جمله بندهای حسابرسی، بهای تمام شده، مانند مطالبات ما از شرکت پخش عظیم و  موارد دیگری هم مطرح شد. 

به گفته وی، یکی از مهمترین و خط قرمز سازمان بورس برای رفتن به بازار بالاتر عدم بدهی حتی ۱ ریال سهامدار عمده به شرکت بود. این موضوع در ابتدای جلسه مطرح شد که بدهی پلی اکریل به شرکت ،  بالغ بر ۳۰۰ میلیارد تومان است، که  اگر این بدهی را شما بتوانید صفر کنید، می‌توانید روی بقیه موارد بحث کنید و به مراحل بعد  بروید.

وی گفت: اگر این مطالبات  صفر نشود و  بدهی تسویه نشود، این خط قرمز سازمان است و به هیچ عنوان ما نمی‌ توانیم شما را برای بازار بالاتر پذیرش کنیم.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24