Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

بازار در این مدت با تنش‌های مختلف زیادی مواجه بوده و لذا آنچه بیش از هر چیزی به بازار کمک می‌کند، آرامش نسبی سیاسی، کاهش مداخلات دولت و البته تحولات نرخ ارز به‌خصوص در سامانه نیما است که اولی خود را در کاهش ریسک نشان می‌دهد. دومی بخشی از اعتماد از دست رفته را بازسازی می‌کند و سومی چشم‌انداز سود سال بعد شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار داده و P/E-forward حداقلی را رقم می‌زند.

پیش‌بینی وضعیت بورس 10 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات چهارمین روز کاری هفته می‌رویم که بازار دیروز تحت تاثیر اخبار سیاسی شبانگاهی که به او رسیده بود، با گارد عرضه و حرکت بالا به پائین قیمت‌ها آغاز کرد. تقریبا این وضعیت تا ساعت 10 ادامه داشت اما رفته‌رفته فروشنده‌ها کمی عقب نشستند و در ادامه فضای بازار تعدیل شد و معاملات آرام‌تری را شاهد بودیم تا جایی که برخی از نمادها موفق شدند در سطوحی بالاتر از قیمت‌های پایانی به کار خود خاتمه دهند. هر چند که شاخص کل با افت نزدیک به 8 هزار واحدی روبرو شد اما خبر خوب اینکه با وجود خروج 370 میلیارد تومان پول از بازار، ارزش معاملات برای دومین روز متوالی افزایشی بود و با رشد حدود 7 درصدی به 5.2 همت رسید که سیگنال مهمی برای بازار است و نشان می‌دهد که بسیاری از سهم‌ها در این نقاط خریداران خوبی دارند.

در حوزه سیاسی که هر شب خبر جدیدی از درگیری‌های منطقه منتشر می‌شود و کانال‌های تلگرامی اخبار را تا سر حد جنگ و بمباران و حملات موشکی پیش می‌برند. یکشنبه شب خبر حملات بهپادی به نیروهای آمریکایی در شمال شرقی اردن و کشته شدن سه سرباز آمریکایی و 34 مجروح را داشتیم. این خبر توام با انگشت اتهام به سوی ایران و اظهارات مقام‌های آمریکایی برای پاسخ به آن بود اما رویترز به نقل از مقام‌های آمریکایی نوشت: ما معتقد نیستیم نیروهای ایرانی حمله پهپادی علیه پایگاه آمریکا را انجام داده باشند. با این حال بازار سیس جنگی برداشت و لذا فضای معاملات در یکساعت نخست پر عرضه دنبال شد اما رفته‌رفته با رسیدن اخبار تکمیلی، فضا کمی آرام شد.

اگر به خاطر داشته باشید در گزارش‌ صبح چهارشنبه مورخ 4 بهمن به این نکته اشاره شد که "از زمان آغاز درگیری‌ها بین حماس و اسرائیل، هر روز صبح که چشم باز می‌کنیم، باید اخبار و تحولات جنگی را رصد کنیم و ببینیم کدام مواضع توسط کدام کشور مورد حمله و بمباران قرار گرفته است ! انصافا حرکت در بازار سرمایه آن هم با ریسک‌های فعلی که البته معتقدیم از ریسک تصمیمات یک‌شبه دولت و بی‌تفاوتی نهاد ناظر و حضور قدرتمند الگوریتم‌ها و بازارگردان‌ها بیشتر است، دل شیر می‌خواهد. بنابراین برای حضور در بازار باید بپذیریم که فعلا فضا در خاورمیانه به سمت آرامش نخواهد رفت و البته امیدوار بود که قوه عقلانیت به سمتی پیش برود که کشور وارد درگیری‌ها نشود." حتی تصور می‌کنیم فضای خاورمیانه تا زمان انتخابات آمریکا آرام نخواهد بود و لذا برای حضور در بازار باید با این موضوع کنار آمد.

در حوزه اقتصادی آخرین دسته گل دولت جیب‌بری از شرکت‌های پالایشی بود. طبق تحلیلی که از سوی صندوق توسعه بازار منتشر شد، میزان زیان سهامداران عدالت، تامین اجتماعی و تامین اجتماعی نیروهای مسلح از بابت ابلاغیه وزارت نفت به رقمی بالغ بر 13 همت می‌رسد. انصافا جنگ هم به اندازه تصمیمات دولت نمی‌تواند به این اندازه ویرانگر باشد. دولتی که از ابتدای سال تاکنون با بهانه‌ها، مصوبه‌ها و ابلاغیه‌های مختلف رقم بالایی از سود صنایع را بلعیده و جیب بازار را زده است. اما قسمت جالب ماجرا اینجاست که حتی با اتفاقات تلخ اخیر هم قیمت سهام و با سودهای محقق شده همخوانی داشته و بازار در نقاط ارزنده‌ای است.

بازار در این مدت با تنش‌های مختلف زیادی مواجه بوده و لذا آنچه بیش از هر چیزی به بازار کمک می‌کند، آرامش نسبی سیاسی، کاهش مداخلات دولت و البته تحولات نرخ ارز به‌خصوص در سامانه نیما است که اولی خود را در کاهش ریسک نشان می‌دهد. دومی بخشی از اعتماد از دست رفته را بازسازی می‌کند و سومی چشم‌انداز سود سال بعد شرکت‌ها را تحت تاثیر قرار داده و P/E-forward حداقلی را رقم می‌زند. بازار این روزها برای کنده شدن از این شرایط نیاز به شوک‌های اساسی دارد. این شوک می‌تواند از جنس ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24