Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

در مورد ابلاغیه پالایشگاهی‌ها به وضوح دیدیم که عکس‌العمل بازار به مراتب منفی‌تر از واکنش به درگیری‌های نظامی بود. بازار نقطه‌ای به آرامش و رشد پایدار می‌رسد که این دو ریسک از سر او برداشته شود که البته ریسک جنگ و اتفاقات سیاسی مقطعی است اما سایه تصمیمات شوم و نسنجیده دولت همچون اَبری بالای سر بازار جولان می‌دهد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 11 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات آخرین روز کاری هفته می‌رویم بازار دیروز هم جالب نبود. البته خیلی بد آغاز نشد اما از آنجا که خریداران خیلی تمایل به حرکت رو به جلو نداشتند، باری دیگر فروشنده‌ها زمین بازی را به دست گرفتند و در همین راستا افت دیگری در قیمت‌ها رقم خورد. نکته جالب اینکه فشار فروش در حالی نیمه دوم بازار تقویت شد که دلار در سطوحی بالاتر از 58 هزار تومان آغاز به کار کرد و حتی به کانال 59 هزار تومانی هم راه یافت و وقتی فروشنده‌ها دیدند که خریداران به رشد دلار واکنش نشان نمی‌دهند، با نگرانی و سرعت بیشتری در مسیر رقابت برای عرضه دارایی خود قرار گرفتند. به هر جهت باید بپذیریم که در خاورمیانه زندگی می‌کنیم و اینجا خبری از آرامش نیست ! در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با افت 10 هزار واحدی تا ارتفاع دو میلیون و 110 هزار واحدی عقب نشست. ارزش معاملات با افت 4 درصدی به 5 همت رسید و خروج پول از بازار (نزدیک به 500 میلیارد تومان) ادامه داشت.

به نظر می‌رسد معامله‌گران با دو دیدگاه متفاوت و متضاد جلوی یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند و جنگ آنها به صفحه و صحنه عرضه و تقاضای نمادها رسیده است. دیدگاه خریداران این است که اتفاقات این روزها نمی‌تواند چالش و ریسک بزرگی برای بازار باشد و لذا از آنجا که دلار باری دیگر به حرکت درآمده، قیمت‌ها در سطوح ارزنده‌ای است و P/E و P/S و ارزش دلاری در کف تاریخی است، ریسک را به جان خریده و در بازار فعال شده‌اند. آنها معتقدند که حتی رشد نرخ سود بانکی هم نمی‌تواند جلوی انتظارات تورمی را بگیرد. اما دیدگاه فروشندگان این است که کشته شدن نظامیان آمریکایی تبعات زیادی دارد. آنها معتقدند حتی اگر جنگ هم نشود، بهتر است حداقل بعد از واکنش آمریکا و بعد از پاسخ او به بازار باز گردیم. انصافا این دیدگاه هم چندان غیرمنطقی نیست. به هر جهت فضای مدت اخیر آنقدر پرریسک و عجیب پیش رفته که نمی‌توان احتمالات را نادیده گرفت.

اگر ماجرا بیخ پیدا کند و آمریکا بخواهد دامنه زد و خوردها را بالا ببرد (که نمی‌توان این احتمال را نادیده گرفت)، واکنش بازار متفاوت خواهد بود. البته اینکه نوع واکنش و مواضع احتمالی که مورد نشانه قرار می‌گیرد چه باشد، در شدت و حدت واکنش بازار موثر خواهد بود. هر چند که کماکان معتقدیم ریسک تصمیمات دولت از هر اتفاقی بالاتر است ! در مورد ابلاغیه پالایشگاهی‌ها به وضوح دیدیم که عکس‌العمل بازار به مراتب منفی‌تر از واکنش به درگیری‌های نظامی بود. بازار نقطه‌ای به آرامش و رشد پایدار می‌رسد که این دو ریسک از سر او برداشته شود که البته ریسک جنگ و اتفاقات سیاسی مقطعی است اما سایه تصمیمات شوم و نسنجیده دولت همچون اَبری بالای سر بازار جولان می‌دهد، به‌خصوص دولت بی‌پولی که کسری بودجه‌اش مشکل جاری شده و حالا با یک تصمیم خاص دست به انتشار گواهی سپرده با نرخ سود علی‌الحساب بانکی ۳۰ درصد سالانه زده است !

انصافا دولت اجازه نفس کشیدن به بازار را نمی‌دهد. دوشنبه شب که این خبر را خواندیم دود از سرمان بلند شد. یکی از بزرگترین مشکلات بازار در ماه‌های اخیر نرخ سود بالا بوده و حال می‌بینیم که هنوز ریسک جنگ از سر بازار برداشته نشده که دست به انتشار اوراق با نرخ سود بالا زده‌اند. به شکل واضحی مشخص است که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24