Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

و اما موضوع آخر مربوط به مباحث زمانی در تحلیل تکنیکی بازار است. طبق برآوردهای صورت گرفته، دو زمان مهم و خاص در نمودارها رویت می‌شود که می‌تواند زمینه‌ساز حرکت قوی در بازار باشد. زمان اول محاسبه شده، حوالی 22 بهمن با تقدم و تاخر یکی دو روزه است و زمان دوم، روزهای پایانی فروردین 1403 است. در واقع چنانچه برگشت قطعی از تاریخ نخست اعلام شده رخ ندهد، می‌بایست در انتظار تداوم اصلاح بازار و آغاز حرکت اصلی از زمان دوم برآورد شده باشیم.

پیش‌بینی وضعیت بورس 15 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : بازار نخستین روز کاری هفته را با خبر جمعه شب حملات آمریکا به مواضعی از ایران در سوریه و عراق آغاز کرد و از آنجا که شواهد نشان‌دهنده این موضوع بود که احتمالا دامنه درگیری‌ها گسترش پیدا نخواهد کرد، روند حرکتی بازار سر و شکل منطقی‌تری گرفت و لذا شاخص کل در معاملات اولین روز از هفته سوم دی ماه با رشد کمتر از 4 هزار واحدی در ارتفاع دو میلیون و 111 هزار واحدی قرار گرفت. البته فضای حرکتی شاخص هم‌وزن کمی بهتر بود. ارزش معاملات بدون تغییر خاصی 4.5 همت گزارش شد و تراز نقدینگی حقیقی‌ها پس از چند روز خروج سنگین پول، اندکی مثبت (140 میلیارد تومان) شد. البته هنوز هم تردید در نگاه معامله‌گران موج می‌زند و بسیاری بواسطه سیاست‌های بی‌ثبات‌کننده دولت، فعلا تماشاچی هستند و تن به خرید نمی‌دهند اما به نظر می‌رسد تا حدودی از ریسک درگیری مستقیم کاسته شده و لذا بازار می‌تواند پس از کف‌سازی و فاصله گرفتن از تنش، افت هفته‌های اخیر را جبران نماید.

در گزارش صبح روز گذشته درخصوص مباحث کلان بازار بطور مفصل بحث شد و به 5 موضوع مهم و تاثیرگذار اشاره شد. همچنان ریسک‌های متعدد چه از سمت دولت و چه ریسک‌هایی بیرونی بازار را رها نمی‌کنند. البته درخصوص موضوع حمله آمریکا باید گفت، بالاخره پس از گذشت چند روز از کشته شدن 3 سرباز آمریکایی در مرز سوریه و اردن، آمریکا یک حمله همه‌جانبه اما به‌نظر هماهنگ به چند پایگاه در سوریه و عراق انجام داد. چیزی که از این حمله دستگیرمان شد، عدم تمایل دو طرف به گسترش و تعمیق درگیری‌ها است. به این ترتیب می‌توان گفت، ترس بازار از گسترش درگیری‌ها و کشیده شدن آن به داخل مرزها تا حدودی فروکش کرده است. از طرف دیگر نگرانی‌هایی نسبت به حمله اسرائیل به جنوب لبنان وجود داشت که فعلا این اتفاق هم رخ نداده و به این ترتیب می‌توان گفت با هفته‌ای روبرو هستیم که تنش‌ها در منطقه کاهش پیدا خواهد کرد.

موضوع دوم، بحث اوراق ۳۰ درصد با نرخ شکست ۱۲ درصد بود که نشان داد این سپرده آنقدرها هم برای فعالان اقتصادی جذاب نیست. با وجود اینکه این گواهی برای جذب پول از سطح جامعه طراحی شده بود، اما مقصد سپرده‌گذاران و صاحبان شبه‌پول شد و عملا ریالی از پول داغ سمت این گواهی‌ها نرفت ! سیاست اشتباهی که به‌یکباره اجرا شد تا بتواند پول داغ را به‌خودش جذب کند، اما پول داغ به راحتیِ شبه‌پول فریب نمی‌خورد. البته منکر این موضوع نمی‌شویم که نرخ سود بالا دست و پا گیر است و سرعت ورود نقدینگی به بازار را کُند می‌کند اما به‌هر جهت همه متوجه‌ شده‌اند که در حال حاضر سیاست‌های انقباضی پولی و بحث افزایش نرخ سود چاره کار نیست و لذا نمی‌تواند تبعات منفی جدی برای بازار داشته باشد. در مجموع این سیاست هم نشان داد که کماکان بزرگترین ریسک و پاشنه آشیل بازار، دولت است !!

و اما موضوع سوم که امروز کمی بیشتر به آن می‌پردازیم، بحث ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24