Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

مجمع شرکت پاکسان امروز با حضور ۷۱.۷۵ درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع 30 ریال سود تقسیم کرد.

مجمع پاکسان 30 ریال سود تقسیم کرد

بورس24 : مجمع شرکت پاکسان امروز با حضور ۷۱.۷۵ درصد سهامداران برگزار شد. این مجمع 30 ریال سود تقسیم کرد.

در این مجمع، بهره‌برداری بهینه ظرفیت‌های تولید، اصلاح قیمت‌های محصولات داخلی به نفع تولید و مصرف کنندگان و افزایش سرمایه ۳۳ درصدی از محل انباشته به عنوان برنامه های آتی شرکت اعلام شد.

همچنین مجمع به موارد زیر هم به عنوان اقدامات انجام شده اشاره کرد:

*تحقق فروش ۹۷ هزار تنی در سال مالی گذشته و هدف گذاری ۱۴۰ هزار تنی در سال مالی ۲۰۲۴

*رشد ۲۴ درصدی فروش ریالی داخلی معادل ۲۱۶۹۷ میلیارد ریال در سال گذشته و پیش بینی فروش ۴۴۳۹۶ میلیارد ریالی برای سال مالی پیش رو

*رشد سه درصدی صادرات معادل ۴۹۵۲ میلیارد ریال در سال مالی ۲۰۲۳ پیش بینی فروش ۹۱۹۳ میلیارد ریالی برای سال مالی ۲۰۲۴

*رشد ۱۰ درصدی فروش داخلی در سال مالی ۲۰۲۳ و پیش بینی میزان فروش۹۴۲۸۰ تن در سال مالی ۲۰۲۴

خبر تکمیلی ...

مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پاکسان با حضور ۷۱.۷۵ درصدی سهامداران برگزار شد.‌

پاکسان  به ازای هر سهم ۳۰ ریال سود تقسیم کرد.

بهروز مرادی مدیرعامل شرکت توسعه صنایع بهشهر گفت: پاکسان در سال مالی مورد گزارش ۲۰۴ میلیارد تومان سود عملیاتی محقق کرد و به مدار سوددهی بازگشت.

وی گفت: کاهش بهای محصولات تولیدی از طریق توسعه تأمین کنندگان و خرید بهینه مواد اولیه، بهینه سازی فرمولاسیون و مدیریت بهینه عملیات اجرایی، مدیریت سبد محصولات و خلق محصول جدید، افزودن مقاصد صادراتی جدید و بسته‌بندی جدید و توسعه تولیدات کارمزدی و افزایش بهره‌برداری از ظرفیت پلنت‌های تولید از دلایل بازگشت شرکت به مدار سوددهی است.

به گفته وی، در حوزه خلق محصول جدید، پاکسان محصول سپید پرایم واش را تولید کرده است.عرضه مستقیم کالاهای صادراتی به مصرف کننده نهایی و ورود به ۲۰ بازار مستعد ازجمله سودان از برنامه‌های تیم صادرات شرکت در سال مالی مورد گزارش بوده است.

مرادی گفت: در حوزه صادرات شپاکسا از سیستم B2C در کنار سیستم B2B بهره گرفت.

به گفته وی، برای سال‌ مالی ۲۰۲۴ مبلغ ۴۴.۳۹۶ میلیارد ریال فروش داخلی و ۹.۱۹۳ میلیارد ریال فروش صادراتی پیش‌بینی شده است. همچنین ۵۳.۵۸۹ میلیارد ریال برای فروش سالیانه در سال مالی ۲۰۲۴ برآورد شده است.

وی گفت: شرکت برنامه افزایش سرمایه۳۳درصدی از سود انباشته در دستور کار دارد.

مرادی گفت: در سال مالی مورد گزارش با اینکه پاکسان نسبت به سال مالی قبلی ۶ درصد کاهش تولید و ۵ درصد کاهش فروش داشت اما توانست از زیان خارج شود، در سال مالی مورد گزارش در حوزه صادرات اتفاقات مطلوبی رخ داد.

به گفته وی، در سال مالی مورد گزارش قیمت حمل و نقل را کنترل کردیم و با اینکه حوزه حمل و نقل ۳۰ درصد افزایش داشت اما توانستیم ۳ میلیارد تومان در بخش کرایه حمل صرفه‌جویی کنیم.

مرادی گفت: راه‌اندازی ۳ عدد ژنراتور در سال مالی مورد گزارش انجام شد و ۳ مگاوات برق تولید کردیم.برای پروژه طرح توسعه سولفوناسیون خرید راکتور ۳ تنی که تکنولوژی ایتالیا را دارد، انجام و به انبار شرکت پاکسان تحویل داده شده است. برآورد شده است این پروژه اردیبهشت ۱۴۰۴ به بهره‌برداری برسد.

مدیر عامل پاکسان گفت: این پروژه ۱۶ هزار تن محصول صنعتی در سال تولید می‌کند و برای رسیدن به پاکسان صنعتی این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: براساس توافقات صورت گرفته و قراردادی که اخیرا با شرکت بهپخش منعقد شده قرار است دوره وصول مطالبات از ۱۰۶ روز به ۷۵ روز کاهش پیدا کند.

به گفته وی، یکی از برنامه‌های آتی شرکت برای تأمین نقدینگی افزایش حد ریالی تسهیلات بانکی است.همچنین توسعه تأمین کنندگان جدید هم راستا با سیاست‌های شرکت و بررسی فنی بازارهای مواد اولیه برای دستیابی به نقطه بهینه قیمت خرید از برنامه‌های آتی شپاکسا است.

وی گفت: راه‌اندازی سامانه معاملات برخط برای خرید مواد اولیه از یک هفته آینده شروع می‌شود همچنین، انتشار اوراق مرابحه در دستور کار  است.

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24