Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

فراموش نکنیم در تمامی دوره‌هایی که بازار رشد قوی داشته، ابتدا دلار قد کشیده کشیده و پس از برقراری آرامش سیاسی و اقتصادی و با یک فاز تاخیر، بازار سرمایه بر مدار رشد قرار گرفته و اتفاقا بازدهی قوی و خوبی را ثبت کرده است. بنابراین این بار هم می‌تواند این اتفاق رخ دهد و به مانند سال گذشته شاهد حرکت بازار از هفته آتی باشیم. به‌خصوص که قیمت‌ها در سطوح حداقلی است.

پیش‌بینی وضعیت بورس 16 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : در شرایطی به مصاف معاملات سومین روز هفته می‌رویم که بازار دیروز خیلی بد آغاز نکرد اما نمی‌دانست به کدام سو گام بردارد. از یکسو برخی از ریسک‌های سیاسی را پشت‌سر گذاشته بود و دلار را در کانال‌ 55 - 56 هزار تومانی می‌دید و از سوی دیگر عدم آرامش و ثبات در منطقه، ریسک تصمیمات دولت و بی‌تفاوتی نهاد ناظر به فضای بازار را می‌دید. اما با گذر از دقایق ابتدایی وقتی ضعف تقاضا برای فروشندگان مسجل شد، رقابت برای عرضه‌ها آغاز شد تا در یک روز تلخ دیگر شاهد افت نزدیک به 11 هزار واحدی شاخص و عقبگرد دماسنج اقتصادی کشور تا ارتفاع 2.1 میلیون واحد باشیم. ارزش معاملات کماکان حول محور 4.5 همت در نوسان است و در بازار دیروز رقمی بالغ بر 115 میلیارد تومان پول توسط حقیقی‌‌ها خارج شد. در گزارش صبح شنبه به این نکته اشاره شد که "به نظر بازار برای هفته پیش رو کمی درجا بزند تا اثرات اتفاقات اخیر را هضم کرده و به یک آرامش نسبی برسد اما تصور می‌کنیم از هفته چهارم دی و با قرار گرفتن در محدوده زمانی تحلیل‌های تکنیکی، شاهد تحرکات قوی‌تری در بازار باشیم. اگر به خاطر داشته باشید، بازار سال گذشته هم در دی و بهمن پُر عرضه بود و حرکت اصلی از نیمه دوم بهمن آغاز شد. امیدواریم امسال هم مشابه همین اتفاق را داشته باشیم."

بسیاری معتقدند آرامش ارزی در کنار آسایش سیاسی می‌تواند توجهات به سمت بازار را بیشتر کند. بازاری که در هفته‌های قبل از ترس جنگ تا مرز رگ‌زنی و خودکشی پیش رفته بود و حاضر به پذیرش ریسک سیاسی نبود، کمی از فاز جنگ فاصله گرفته و فضای آرام‌تر و البته بی‌تفاوتی را تجربه می‌کند. فراموش نکنیم در تمامی دوره‌هایی که بازار رشد قوی داشته، ابتدا دلار قد کشیده کشیده و پس از برقراری آرامش سیاسی و اقتصادی و با یک فاز تاخیر، بازار سرمایه بر مدار رشد قرار گرفته و اتفاقا بازدهی قوی و خوبی را ثبت کرده است. بنابراین این بار هم می‌تواند این اتفاق رخ دهد و به مانند سال گذشته شاهد حرکت بازار از هفته آتی باشیم. به‌خصوص که قیمت‌ها در سطوح حداقلی است.

بازار این هفته را در حالی پیش می‌بریم که معامله‌گران و سهامداران کماکان یک چشم به تحولات سیاسی و چشم دیگر به نوسانات نرخ ارز و دلار نیما دارند. به نظر آنچه در عراق و سوریه رخ داد، شکل کنترل‌شده بحران بود که یکبار دیگر نشان داد طرفین هر دو جریان موافق گسترش جنگ نیستند و فعلا درگیری‌ها بیرون مرزها است. قبلا هم به این موضوع اشاره شد که بسیار بعید است تحولات در منطقه به زودی فروکش کند و ممکن است این فضا تا نزدیکی انتخابات پیش روی آمریکا بنا به سیاست غربی‌ها کش پیدا کند. در حوزه اقتصادی، نوسانات نرخ ارز بیش از هر چیزی برای بازار اهمیت دارد و بسیاری در انتظار رشد مجدد دلار نیمایی هستند. اتفاقی که منجر به رشد سود شرکت‌ها خواهد شد.

قدیمی‌های بازار به یاد دارند که عموما در دهه فجر به شکل خوبی از بازار حمایت می‌شد اما دولت فعلی آنقدر به برخی موضوعات بی‌تفاوت است و فکر و ذکرش معطوف به جبران کسری بودجه است که تقریبا این رویداد هم به حاشیه رفته و دیگر کسی انتظاری از دولت ندارد ! البته معتقدیم بازار این‌بار هم عقب‌افتادگی خود را جبران می‌کند؛ بازاری که از نظر ارزندگی در نقاط بسیار ویژه و خاصی قرار گرفته و صد البته باقی ماندن نرخ ارز در قیمت‌های فعلی، نقطه قوت بازار خواهد بود. کماکان معتقدیم که ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24