Bourse24 Ads 209
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 229
تبلیغ بورس24

Bourse24 Ads 220
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 228
تبلیغ بورس24

اصلاح نرخ دلار نیما به‌خصوص نرخ حواله صادراتی از سوی بانک مرکزی و پذیرش این موضوع توسط هیات دولت، اصلاح نرخ خوراک و فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی، کاهش فشار شورای رقابت به صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع پیشران و مورد توجه در بازار سرمایه و در نهایت پیگیری موضوع تجدید و فشار سازمان به شرکت‌های ریز و درشت جهت قرار گرفتن در این مسیر می‌تواند در تقویت روحیه بازار و ایجاد این تفکر که سیاست دولت نسبت به بازار سرمایه تغییر کرده، موثر باشد.

پیش‌بینی وضعیت بورس 17 بهمن 1402

1) پیش‌بینی بازار ...

بورس24 : معاملات چهارمین روز کاری هفته را در حالی آغاز می‌کنیم که واکنش دیروز بازار به ترافیکی از خبرهای امیدوارکننده (از کاهش عوارض صادراتی محصولات خام و نیمه‌خام و اظهارنظر رئیس بانک مرکزی درخصوص اخبار خوب برای بازار گرفته تا برگزاری جلسه مهم درخصوص بازنگری ابلاغیه اخیر پالایش و پخش، پیشنهاد جدید خودروسازان برای فروش ۶۰ هزار خودرو در حاشیه بازار و کاهش شتاب ابطالی صندوق‌های با درآمد ثابت ناشی از پایان طرح انتشار گواهی سپرده 30 درصدی)، تماشا کردن تابلوی معاملات بود و خیلی تمایلی به حرکت رو به جلو دیده نمی‌شد ! هر چند که فضا برای دقایقی در نیمه‌های بازار بهبود یافت اما نبود خریدار جدی موجب شده تا توپ و میدان دست فروشنده‌ها بماند. فروشنده‌هایی که دیگر سماجت و قدرت هفته‌های قبل را ندارند اما به هر جهت تا مادامی که ضعف خریدار را ببینند، در بازار جولان می‌دهند. در نتیجه معاملات روز گذشته شاخص کل با افتی اندک در ارتفاع دو میلیون و 98 هزار واحدی قرار گرفت. ارزش معاملات بدون تغییر خاص به 4.3 همت رسید و رقمی بالغ بر 65 میلیارد تومان وارد بازار شد.

به شکل واضحی مشخص است که بازار نیاز مبرم به خبرهای مثبت اینچنینی دارد. خلاف هر یک از مواردی که در بالا اشاره شد، در مقاطعی از زمان بازار را به زیر کشیده بود و حال می‌بینیم که تلاش‌هایی برای بهبود وضعیت در جریان است اما مشکل اینجاست که اعتماد بازار به شدت خدشه‌دار شده و طبیعی است که با فرار نقدینگی، کار برای جبران، سخت و دشوار و زمان‌بر باشد. ضمن اینکه بازار نیاز به قطعی شدن این خبرها دارد. اصلاح نرخ دلار نیما به‌خصوص نرخ حواله صادراتی از سوی بانک مرکزی و پذیرش این موضوع توسط هیات دولت، اصلاح نرخ خوراک و فرآورده‌های شرکت‌های پالایشی، کاهش فشار شورای رقابت به صنعت خودرو به عنوان یکی از صنایع پیشران و مورد توجه در بازار سرمایه و در نهایت پیگیری موضوع تجدید و فشار سازمان به شرکت‌های ریز و درشت جهت قرار گرفتن در این مسیر می‌تواند در تقویت روحیه بازار و ایجاد این تفکر که سیاست دولت نسبت به بازار سرمایه تغییر کرده، موثر باشد.

بازار را در حالی پیش می‌بریم که آنچه که از او به‌عنوان حلقه مفقوده اثرپذیری یاد می‌کنیم کلمه‌ای به نام آرامش است. این آرامش خود را در دو بعد نشان می‌دهد و می‌تواند اثرات قابل توجهی در بازار داشته باشد. یک بعد آن آرامش اقتصادی است و بعد دیگر آرامش سیاسی. در حوزه سیاسی با کاهش ریسک جنگ و این موارد، ذهن بازار کمی آرام شده اما این موضوع به تنهایی کافی نیست و معتقدیم آنچه در حال حاضر بازار به آن احتیاج دارد امنیت و آرامش اقتصادی است که مستقیماً از سمت دولت تحت تاثیر قرار گرفته است. این آرامش به این معنی است که بازار در سطحی قرار گرفته که اگر دولت تصمیمات عجیب و غیرمنطقی نگیرد، می‌تواند کمی از این فضا فاصله گرفته و در مسیر رشد قرار بگیرد. تجربه مدت اخیر نشان داده که ریسک‌های سیاسی اثرات ضربتی دو سه روزه دارد اما تصمیمات دولت تا مدت‌ها اثرات منفی در بازار خواهد گذاشت.

نکته مهم اینکه، طبق آخرین اطلاعات کسب شده طی روزهای اخیر ...

مشاهده کامل پیش‌بینی بازار امروز ...

منبع خبر: سازمان خبری - تحلیلی بورس 24

این مطلب را با دیگران به اشتراک بگذارید :

نظرات :

شما می توانید اولین نفری باشید که برای این مطلب نظر می دهید.

شما هم نظر دهید

برای ارائه نظر خود وارد حساب کاربری خود شوید


Bourse24 Ads 193


پاسخ به سوالات بورسی شما
Bourse24 Ads 143
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 188
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 206
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 208
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 25
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 27
تبلیغ بورس24
Bourse24 Ads 32
تبلیغ بورس24